Raskausajan ruokavalio

Mä oon yrittänyt jättää kahvin pois, mutta vielä en ole täysin pystynyt/halunnut. Enemmän kyse on tosin siitä, että pidän kahvin mausta ja sen juomisesta tapana kuin siitä, että varsinaisesti tarvitsisin kofeiinia. Tänään keitin aamukahvit 50/50 kofeiinitonta ja tavallista. Ja kyllähän se vaan maistui jotenkin laimeammalta🙈 No, ehkä siihen tottuu.

Oon tottunu syömään sushia lähestulkoon viikottain ja oli suunnitelmissa just viime torstaina hakea, kun sit plussasin keskiviikkona🫣ihan jäätävä sushi himo ja mun lempisushit on kaikki niitä, jossa on raakaa kalaa 🥲 tulee pitkät kuukaudet😂

Minä opettelin pois kahvin juonnista kokonaan silloin, kun alettiin yrittämään. Muistan erittäin hyvin ne tuskaiset vieroitusoireviikot päänsärkyineen. Tällä hetkellä tuntuu, että eniten tulen ikävöimään Kouvolan lakritsia :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:

Mulla kävi ”tuuri” tuon kahvin kanssa, kun sairastin viikon kestävän mahataudin ennen plussaa. Ei pysynyt sitten mikään sisällä, joten meni kofeiiniviekkarit samaan syssyyn. Muutaman kerran oon nyt koittanut juoda lämmintä kahvia ja ei pysty, kamalan makuista. Pauligin kylmä vaniljalatte on mennyt muutamia kertoja kamalimpaan väsymykseen/migreeniin.
Mutta siis pahin on salmiakki. Tiesin ennen plussaa jo, että nyt tärppäsi koska siis teki niin järjettömästi mieli salmiakkia 😂 Ihan siis sellainen kaadan koko pussin kerralla suuhun -himo. Joka valitettavasti jatkuu yhä 🥲 Namituvan salmiakkeja testailin, ihan ok mutta ei ne aitoa salmiakkia korvaa.

Oon tottunu syömään sushia lähestulkoon viikottain ja oli suunnitelmissa just viime torstaina hakea, kun sit plussasin keskiviikkona🫣ihan jäätävä sushi himo ja mun lempisushit on kaikki niitä, jossa on raakaa kalaa 🥲 tulee pitkät kuukaudet😂
Saisko itsetehtyä jonkunlaista niin että käyttäis sitä kalavale porkkala tuotetta?

Mulla kävi ”tuuri” tuon kahvin kanssa, kun sairastin viikon kestävän mahataudin ennen plussaa. Ei pysynyt sitten mikään sisällä, joten meni kofeiiniviekkarit samaan syssyyn. Muutaman kerran oon nyt koittanut juoda lämmintä kahvia ja ei pysty, kamalan makuista. Pauligin kylmä vaniljalatte on mennyt muutamia kertoja kamalimpaan väsymykseen/migreeniin.
Mutta siis pahin on salmiakki. Tiesin ennen plussaa jo, että nyt tärppäsi koska siis teki niin järjettömästi mieli salmiakkia 😂 Ihan siis sellainen kaadan koko pussin kerralla suuhun -himo. Joka valitettavasti jatkuu yhä 🥲 Namituvan salmiakkeja testailin, ihan ok mutta ei ne aitoa salmiakkia korvaa.
Entä salta katten salmiakkipussi? Niiden pitäisi olla sallittuja on tosi hyviä.

Minä opettelin pois kahvin juonnista kokonaan silloin, kun alettiin yrittämään. Muistan erittäin hyvin ne tuskaiset vieroitusoireviikot päänsärkyineen. Tällä hetkellä tuntuu, että eniten tulen ikävöimään Kouvolan lakritsia :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:
Itse kans jokunen vuosi sitten jätin kahvinjuomisen. Se parin viikon päänsärky oli ihan hirveä! Ei särkylääkkeillä ollu mitään vaikutusta 🙈 Nykyään pystyn taas teetä juomaan tai migreeniin pienen määrän jotain kofeiinipitoista mutta yhtään enempää ei.

Lakritsia tekis kyllä kovasti mieli kans, mutta siitä oon pitänyt täysin nollalinja tai tiedän että lähtis lapasesta. 😂

Saisko itsetehtyä jonkunlaista niin että käyttäis sitä kalavale porkkala tuotetta?
Kerran yritettiin tehdä itse ihan kylmäsavulohestakin eikä tullut yhtään niin hyvää, joten toi ei tuskin toimisi mulla😩 toisaalta, jos tulee ihan liian pahat himot niin ei siinä menetä mitään vaikka kokeilis🤭

I feel you, sushi tulee olee paha rasti. Harmittelin just myös, että plussa tuli vähän yllärinä, niin ei ehtinyt käydä syömässä sushi-övereitä varastoon 😅 toki se ois helpottanut vaan sen lyhyen hetken 🫠

I feel you, sushi tulee olee paha rasti. Harmittelin just myös, että plussa tuli vähän yllärinä, niin ei ehtinyt käydä syömässä sushi-övereitä varastoon 😅 toki se ois helpottanut vaan sen lyhyen hetken 🫠
Sama, sama.😂 olisin ostanu niin överit sushit ja nauttinu joka suupalasta, jos olisin yhtään osannut odottaa🫣 helmikuussa sitten🤌🏻🫠

Sama, jos olisi ollut raskaus suunnitelmissa, niin olisin kyllä ensin vetänyt sushia buffassa koko rahalla ja tehnyt myös sen joka kesäisen lempi drinkin ja nautiskellut itsekseni illalla terassilla luonnon ääniä kuunnellen, kuten olen yleensä joka kesä tehnyt. Helmikuuhun on pirun pitkä aika ja sekä sushia että salmiakkia tekee mieli niin vietävästi!

Sama, jos olisi ollut raskaus suunnitelmissa, niin olisin kyllä ensin vetänyt sushia buffassa koko rahalla ja tehnyt myös sen joka kesäisen lempi drinkin ja nautiskellut itsekseni illalla terassilla luonnon ääniä kuunnellen, kuten olen yleensä joka kesä tehnyt. Helmikuuhun on pirun pitkä aika ja sekä sushia että salmiakkia tekee mieli niin vietävästi!
Täällä raskaus oli kyllä ihan toiveissa, mutta ajattelin, ettei ollut onnistunut kierto 😅 Eli siinä mielessä vaan itseensä voi syyttää. Mutta just toi ois pitänyt tehdä - nauttia herkkuja, lasi kuivaa valkoviiniä kaverina 🤤Helmikuuhun on kyllä ihan hiton pitkä aika, mutta toivottavasti saa sinne asti herkkuhimoissa kituutella 🙏

Muokattu viimeksi:
Miten voikin olla näin vaikeeta 😩
Kahvin määrä on ollu suhteellisen helppo tiputtaa. Aamusta yks kuppi ja päivällä ruoan jälkeen toinen. Mietittiin eilen jos olisi ostanut kofeiinitonta kahvia mut kuinka hävyttömän kallista se oli 😱 sit mietin että voiko sitä edes juoda 🤣

Mut saa heittää suosituksia hyvästä kofeiinittomasta kahvista 😇

Energiajuomat on paha! Harvase pvä meen kauppaan ja ajattelen ottaa töihin jotain juotavaa ja kerkiää maistaa jo melkein redbullin kun muistan ettei saanu 😩

Muita on pitänyt googletella oikein että mitä sai ja ei saanu syödä..

Mä kyllä syön sushia, mutta en niitä, missä on raakaa kalaa. Meidän vakipaikassa on tosi hyvät, raikkaat ja laadukkaat sushit, joten ei epäilytä syödä niitä😌

Viikonloppuna tuli vähän surku, kun mies veteli olutmakkaraa ja ite jouduin vaan tyytymään tuoksuun. 🥹

Mitä kaikkee ahaa elämyksiä sitä tuleekaan.. ajattelin tässä että syön paahtoleivän päällä majoneesia mut aloin miettii uskallanko syödä sitä..
Google auki ja tutkii tilannetta.. loppu tulemaan kumminkin jätin majoneesin syömättä kun meillä oleva versio sisälsi raakaa kananmunaa

Ihan uutena itselle tuli eukalyptus. Olin ostanut yskän takia punasen askin mynthoneita ja toissa päivänä sitte avasin askin ja laitoin suuhun, kun sitten tuli tunne, et pitää tarkistaa voiko niitä syödä raskaana ollessa. ja niinhän siinä kävi, että jäi se aski miehelle syötäväksi. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Takaisin