Raskausajan ruokavalio

Nyt kun täällä on salmiakista ja lakritsista puhe, niin mistähän läytäis PEHMEITÄ raskauden aikana sallittuja, meinaa tilasin namituvalta kolme pussia ja pettymykseksi ne oli kovia😭 maksoin posteineen 25€ kolmesta pienestä pussista ja kuvittelin saavani pehmeitä, niin nyt v*tuttaa kyllä🙈😂
Salta kattenit eivät ole mitään varsinaisesti suussa sulavan pehmeitä, mutta eivät mitään imeskelykarkkejakaan. Esikoisen raskausaikana oli myös joku Malacon TV Mix minipussi, mutta en ota selkoa, onko sitä enää myynnissäkään. 😭 Mutta Salta kattenit vastaa suht hyvin koostumukseltaan esim. Aarrearkkupussin niitä vinoneliön muotoisia salmiakkeja.

Salta kattenit eivät ole mitään varsinaisesti suussa sulavan pehmeitä, mutta eivät mitään imeskelykarkkejakaan. Esikoisen raskausaikana oli myös joku Malacon TV Mix minipussi, mutta en ota selkoa, onko sitä enää myynnissäkään. 😭 Mutta Salta kattenit vastaa suht hyvin koostumukseltaan esim. Aarrearkkupussin niitä vinoneliön muotoisia salmiakkeja.
Näitä itseasiassa söin esikoisen aikana! Onkohan muita🤔 harmittaa, kun lempikarkeissa on about kaikissa lakua😭 ja oon enemmän sellainen pehmeempien karkkien ystävä

Näitä itseasiassa söin esikoisen aikana! Onkohan muita🤔 harmittaa, kun lempikarkeissa on about kaikissa lakua😭 ja oon enemmän sellainen pehmeempien karkkien ystävä
No juu. Käytiin pari viikkoa sitten karkkikaupassa, niin yhtä kidutusta koko reissu, kun kaikki mun lempparit sisältää salmiakkia tai lakua. 😅

Mihin asti tuota foolihappoa piti syödä ? Katoin että alkaa olla purkki tyhjä, mut ei enää vissiin niin väliksi. 🤔

Meidän kaupunkiin oli just kerenny tulla uus loistava sushibuffet, kun sain tietää raskaudesta. Lisäksi mies tykkää käydä buffeteissa ja mulle tuli alkuraskaudesta tosi nopeasti maha täyteen ja huono olo jos söin liikaa. Kyllä ärsytti. Nyt pystyy vähän syömään enemmän kerralla mutta silti tylsää kun ähky tulee tavallista helpommin. Huomasin jossain kohtaa, etten pysty hiilihappojuomia juomaan kun turvottaa ja röyhtäyttää liikaa. Alkoholia en muutenkaan juo, mutta tykkään tosi paljon mehu-kivennäisvesistä. Lakua olen syönyt pari kertaa, mutta kauheat morkkikset tuli. Kahvia juon 1-2 kuppia päivässä kuten ennenkin raskautta. Meetvurstia on tehnyt mieli. Nyt älysin laittaa leivät päällisineen airfryeriin ja sain nauttia pitkästä aikaa metukkaa, nam.

Meidän kaupunkiin oli just kerenny tulla uus loistava sushibuffet, kun sain tietää raskaudesta. Lisäksi mies tykkää käydä buffeteissa ja mulle tuli alkuraskaudesta tosi nopeasti maha täyteen ja huono olo jos söin liikaa. Kyllä ärsytti. Nyt pystyy vähän syömään enemmän kerralla mutta silti tylsää kun ähky tulee tavallista helpommin. Huomasin jossain kohtaa, etten pysty hiilihappojuomia juomaan kun turvottaa ja röyhtäyttää liikaa. Alkoholia en muutenkaan juo, mutta tykkään tosi paljon mehu-kivennäisvesistä. Lakua olen syönyt pari kertaa, mutta kauheat morkkikset tuli. Kahvia juon 1-2 kuppia päivässä kuten ennenkin raskautta. Meetvurstia on tehnyt mieli. Nyt älysin laittaa leivät päällisineen airfryeriin ja sain nauttia pitkästä aikaa metukkaa, nam.
Meillä sama! Kaupunkiin tuli uus sushibuffa ja välillä on tehny sushia mieli, niin harmittaa. Käytiin sitten siellä miehen kans kuitenkin, kun siellä oli tarjolla muutakin ku sushia, ni pystyin syömään. Määrä mitä voi syödä kerralla ainakin mulla koko ajan vähenee.. :Grinning Face With Smiling Eyes:

Oon ostanut namitupan salmiakkia, suurin osa on glykyrritsiinivapaata ja se on merkattu siihen pussin kylkeen selkeästi, niin oon niitä sitten syöny :Smiling Face With Smiling Eyes: Oon kyllä syönyt muutaman lakukarkin irttareiden seassa toisinaan, mutta kieltäydyn tuntemasta morkkista siitä :Grinning Face: Eiköhän siinäkin määrä tee myrkyn, eli muutamasta satunnaisesta ei varmaan oo mitään haittaa, varsinkin ku miettii, kuinka paljon salmiakkia ja lakritsia suomalaiset naiset on ennen tota suositusta varmasti vetäneet naamaan :Grinning Face:

• Tykkään
Reaktiot: Emp
Täällä vau.fi:lläki on artikkeli tosta glykyrritsiinistä ja senki perusteella hyvillä mielin voi ottaa pari lakua tai salmiakkia silloin tällöin, kunhan huomioi että viikkotasolla ei tuu syötyä paljon. Slamiakkipastillit on ilmeisimmin pahimmat, joten niitä ite vältän kokonaan. Nyt ostin ässämixin ja oon sitä nyt onnellisena syöny tässä muutaman päivän. Kaikkia salmiakkeja ei kyllä tullu syötyä, ne jäi oottaan synnäriä tai seuraavaa himoa, kunhan nyt ei vaan enää tällä viikolla tuu otettua. 😅

Takaisin