Raskausajan ruokavalio

Hirveä himo antipastolautaseen. Mozzarella, oliiveja, ilmakuivattuja kinkkuja ja muita herkkuja. Tää repii mun sielun. Listeriasta, mielessä liikaakin ystävälle tapahtunut kohtukuolema 2vkoa ennen laskettua aikaa ja miten elämä heitti häränpyllyä, syyllisyys olisiko voinut tehdä toisin ja välttää listerian. Heikentynyt vastustuskyky altistaa herkemmin, Raskaus altistaa listerialle herkemmin. Oma mielipide: Voin jättää sen kuumentamattoman mozzarellan syksyyn, mutta eihän kaikkia tilanteita voi välttää. Ulkomaan reissu onneksi muista syistä peruuntui, olisin tullut hulluksi paikallisen ruuan suhteen.
 
Sushi täälläkin semmonen mitä tekee koko ajan mieli! Mä niin meen synmäriltä suoraan sushi buffettiin vetään överit[emoji23][emoji23]
 
Oliks se muuten niin että valion raejuustoa saa syödä?

Minä olen ainakin syönyt, Valion sivulla lukee, että tuote on kuumennettu useita kertoja valmistuksen aikana ja on listerian suhteen vähäriskinen. Ja neuvolassa sanoivat, että jos syö heti avaamisen jälkeen niin riski on olematon.
 
Sushi täälläkin semmonen mitä tekee koko ajan mieli! Mä niin meen synmäriltä suoraan sushi buffettiin vetään överit[emoji23][emoji23]
Mä oon sanonu jo aikoi sit miehelle et hommaa mulle jonku kanttiskortin läheiseen kiinalaiseen et pääsen siellä ravaileen sit synnytyksen jälkeen :D
 
Mä oon kyllä syönyt kattavasti kaikissa aasialaisissa ravintoloissa:) rakastan nepalilaista:p
Eilen tein iso satsin linssi tikka masalaa ja meinaan syyä siitä nyt muutaman päivän, ai että on hyvää:p
 
Mä oon kyllä syönyt kattavasti kaikissa aasialaisissa ravintoloissa:) rakastan nepalilaista:p
Eilen tein iso satsin linssi tikka masalaa ja meinaan syyä siitä nyt muutaman päivän, ai että on hyvää:p
Siis tikkurilan sagarmantha, niin hyvää nepalilaista. Ootko käynyt siin nikkilän nepalissa? Tai siinä izumo sushissa?
 
En oo vielä käynyt tossa nepalilaisessa(lasten kaa en hirveästi haluu raflaan mennä ja ei olla miehen kaa treffeille päästy sitten ikuisuuteen), tossa sushi mestasta piti käydä hakemassa mut sit mies olikin ylitöissä niin sekin jäi(nyt en uskalla mennä kun on vieras paikka, Hanko sushi ois kyl kova)... nää meidän muksut tykkää mausteisista ruuista niin voi kokkailla kotona herkku ruokia:p parhautta on kaikki ruokaiset lapset :Heartred
 
En oo vielä käynyt tossa nepalilaisessa(lasten kaa en hirveästi haluu raflaan mennä ja ei olla miehen kaa treffeille päästy sitten ikuisuuteen), tossa sushi mestasta piti käydä hakemassa mut sit mies olikin ylitöissä niin sekin jäi(nyt en uskalla mennä kun on vieras paikka, Hanko sushi ois kyl kova)... nää meidän muksut tykkää mausteisista ruuista niin voi kokkailla kotona herkku ruokia:p parhautta on kaikki ruokaiset lapset :Heartred
Mä oon miettinyt sitä izumoa nyt, kun sipoo ryhmässä on sitä kehuttu, mutta raakaa kalaa en söis.
Meillä menee myös kaikki ruoka, paitsi retiisi ei mennyt viime kesänä. En valita:grin
 
Mä en oo koskaan maistanut sushia joten onneks vältyn tältä himolta muissaki kielletyissä jo tarpeeks kestämistä :D
 
Mä söin just sushia, 12 palaa taivasta. Kalat grillattiin mulle ja majoneesi jätettiin pois. Suosittelen, oli ihan yhtä hyvää:joyful:

Kävitkö tässä Nikkilässä?:)
Mä söin tänään 3 munkkia... koko päivän oon naamaani täyttänyt jollain... hirvee nälkä:p
 
Kävitkö tässä Nikkilässä?:)
Mä söin tänään 3 munkkia... koko päivän oon naamaani täyttänyt jollain... hirvee nälkä:p
Jumbon hanko sushissa. Varmaan ens viikolla kokeilee se nikkilän, mun suuhun toimii grillattu. Mua on onneks siunattu edes sen verran että tää tapponälkä alkaa vasta neljän jälkeen:grin
 
Mun tekee sushiakin enemmän mieli hodareita. Sellaisia gourmet hodareita. En vaan ole keksinyt mistä mä sellaisia saisin. Ite pystyis tekee muuten täydellisiä, mutta se hodarin sämpylä on ongelmallinen... kaupasta saa vaan höttöä ja jos ostaa jotain hyviä sämpylöitä niin sit leipäosuutta on liikaa.. Onks teil hyviä hodarisämpyläreseptejä? Vois ottaa pääsiäisen tavoitteeksi täydellisen hodarin tekemisen.
 
Takaisin
Top