Raskausajan ruokavalio

On nää mielihalut jänniä! Mä en oo juuri yhtään syöny punaista lihaa ainakaan pariin vuoteen ku se ällöttävää mua. Oon syöny lähinnä kasvis-, kana- ja kalaruokia pitkään. Varsinkin semmoset lihakastikkeet ja karjalanpaisti ei oo todellakaan uponnu mutta eiköhän eilen alkanu kauhee himotus just semmoseen! Mies teki sit mulle karjalanpaistia ja hitto oli hyvää :nailbiting:
Haha, ihana. Mä en syö normaalisti leipää ja nyt koko ajan pakko syödä. Liha ällöttää, varsinkin jauheliha, haisee ihan nahalle ja karvoille:grin
 
Mä haluun vaan syyä, ihan sama mitä kunhan vaan on ruokaa:p kaikki maistuu, tänään oli vaan pakko saada marjoja:wink
 
Ainaki Hanko sushista saa lohen grillattuna. Se levähän on myös kieltolistalla mut sitä söin kyllä ensimmäisessä raskaudessa. Siis apua, onks mun pakko lähtee hakemaan:p miks mä puhuin sushista:spitoutdummy:

Mä olen kyllä sitä levää syönyt niissä rullissa, määrät kuitenkin jää niin pieneksi :)
 
Olen ymmärtänyt että himoissa on ihan tarkoituksellinen pohja. Kroppa kokee tarvitsevansa jotakin ja se ilmenee himona. Omana kohteena on murot ja sitä myöten maito. Kuituja ja kalsiumia. (Looginen selitykseni ei kuitenkaan selitä mustia karkkeja ja El Maco -hampparia jotka ovat myös päässeet himolistalle...) :p
 
Tätä menoa ei tuota ongelmaa ottaa sua kiinni painon nousussa... on se ruoka vaan niin hyvää :p
 
Mä oon jo pari viikkoo halunnu joka päivä pihviä! Koko ajan tekee mieli kunnon pihvejä ja lihaa, muttei mitää jauhelihaa tai mitää kanaa. Tässä menee kohta vararikkoon :hilarious:
 
Täällä kanssa tekee sushia mieli! Mietinnässä kuinka korvaan graavin, kalalla kuitenkin. Täällä mennään melko tasaisesti kotiruualla ja voitteko kuvitella! Suklaa ja karkit on ihan no no! Voi kunpa se pysyis loppuun asti! Maitoa on välillä pakko saada. Mitäs vielä ruokahimoista. Valkosipuli oli hetken in, nyt pelkkä ajatus enteilee kyökkäystä.
 
Pullarusina tutustuppa lihatiskien tarjontaan, sieltä meinaan saatat tyydyttää lihan himosi murto-osan hintaan jos vaihdat premium ruhon (sisä/ulkofile) osat halvempaan(paistit tms):wink mulla on osso buccoo(naudan potkaa), kasleria, sian kylkee, entrecotee pakastimessa odottamassa valmistamista ja näillä oli kilo hintaa max 11€/kg :wink muistelisin että härän ulkofile maksaa tyyliin 20€/kg...
 
Meillä on suvussa kanssa taipumusta niin en halua joutua miettimään että johtuko se nyt niistä muutamasta lakusta vaikka eihän pieni määrä nyt varmasti mitään aiheuta. Paitsi vaan että se ei kyllä mulla jäis vaan muutamaan niin ehkä parempi olla kokonaan ilman :angelic:
Juu kyllähän sitä miettii silloin kun on taipumusta johonki ni miten pystyy omilla toimillaan ehkäisemään ettei varmasti "hyvät" geenit periydy eteenpäin :) Itsekki miettinyt nyt tässä raskaudessa etenki noita asioita kun molemmilla pojilla on todettu tuo adhd :)
 
Täällä kanssa tekee sushia mieli! Mietinnässä kuinka korvaan graavin, kalalla kuitenkin. Täällä mennään melko tasaisesti kotiruualla ja voitteko kuvitella! Suklaa ja karkit on ihan no no! Voi kunpa se pysyis loppuun asti! Maitoa on välillä pakko saada. Mitäs vielä ruokahimoista. Valkosipuli oli hetken in, nyt pelkkä ajatus enteilee kyökkäystä.

Voin kuvitella, mullekaan karkit maistu:p munkkia tekis mieli mut en varmana osta:D
 
Ahven mahtavaa :D pitäähän se syyä kahden edestä :wink onneksi mä en pääse syömään kun tää meidän ”baby” nukkuu vielä sylissä...
 
Voi Ahven! Tiedän tuon fiiliksen! Ekassa oli loputon nälkä! Muista juoda vettä, jos osa nälästä oliskin janoa (Se on usein toiveajattelua) :rolleyes: toivottavasti Edam pelastaisi :D
 
Oon nyt puolitoista tuntia pysynyt poissa keittiöstä:grin onneks tää järjetön nälkä tulee vain illalla. Oon nyt vasta ehkä viikon pystynyt juomaan vettä kun se ällötti niin paljon kolme kuukautta, ei vieläkään helposti uppoo mut yritän:grin
 
Takaisin
Top