Mulla ei oo VIELÄ (rv12+3) paino onneks noussu ollenkaan, bmi on 30, niin toivon kovasti, etten ainakaan omilla ruokailutottumuksilla saata itseäni vielä pulleampaan kuntoon. Ihan terveyden (ajatellen selän kuntoa ja raskausajan diabetesta) takia, muuten ihan sama.
Sitten avautumista:
Mua suoraan sanottuna ottaa välillä ihan mielettömästi päähän se raskauden aikana tulleiden kilojen VERTAILU, siis siinä mielessä, että maristaan kun tullaan niin läskeiksi...

sehän on täysin yksilöllistä ja joskus siihen EI voi vaikuttaa, että kiloja tulee, vaikka kuinka liikkuisi ja söisi terveellisesti, raskausaika nyt vaan on sellaista! On mustakin jollain tavalla mielenkiintoista kuulla/lukea muiden kiloista ja niiden katoamisesta/pysymisestä, mutta en voi sietää sitä, että pitäisi tuntea itsensä jotenkin "huonommaksi" ihmiseksi sen takia, että kun
"sillä Mirja-Liisalla tuli vain 6 kiloa jotka jäi kaikki synnärille ja minulla tuli 20 ja kukaan muu maailmassa ei ole koskaan lihonut näin paljon kuin minä..." Huoh.

En siis viittaa tällä angstauksella teihin rakkaat palstasisarukset, vaan omiin tuttuihini. Mitä merkitystä sillä on oman painonnousun kannalta, kuinka vähän tai paljon muilla naisilla se on? Kohtalotovereita löytyy suuntaan jos toiseen ihan varmasti, ei kukaan yksistään tässä maailmassa ole saanut +25 kg tai jopa pudottanut painoa raskausaikana. Eri asia on se, että painonnousu/lasku huolettaa ja mietityttää oman tai sikiön terveyden kannalta. Ja toki keho muuttuu ja sitä on ihan tervettäkin ihmetellä ja saahan sitä "mennyttä vartaloa" surra, mutta ei kannata verrata itseään siinä asiassa muihin, minä olen minä ja sinä olet sinä, moni asia on geeneistä kiinni. Mutta siitä ei tarvi potea turhaan huonoa omaatuntoa. Olen puhunut, ugh!