• Foorumilla on huoltokatko aamuyöllä tiistaina 23.9. noin klo 00.01 – 03.00. Pahoittelemme häiriötä!

Raskausajan ruokasuositukset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ollut aina huono ruokahalu ja tulen nopeasti täyteen. Lisäksi nälkää tunnen harvoin. Meillä venyi lapsettomuushoitojen aloitus, koska bmi oli liian matala.
Ajattelin, että ehkä raskaus lopulta tekisi minustakin normaalin ja alkaisin syödä paremmin. No, ainakaan vielä ei ole ruokahalu kasvanut. Lisäksi harmittaa kun niin moni itselle tärkeä (ja ruokahalua herättävä) ruoka on nyt kiellettyjen listalla. Täytyy jutella asiasta neuvolassa kunhan sinne päästään.
 
Ei pitäs varmaan liikaa stressata näistä ruokavaliosuosituksista, mutta kyllä kun eilen kaupan salaattibaarista otin eväät matkaan niin iski paniikki että mitä sitä uskaltaa enää syödä julkisilla paikoilla. Mistä sitä voi tietää onko ne salaatit siellä pesty, sisältääkö kastikkeet raakaa kananmunaa, onko juustot kotimaisia eli varmasti pastöroidusta maidosta valmistettuja, onkohan katkarapuja keitetty jne. Odotan ensimmäistä joten lista rajoituksista ei muutenkaan ole vielä ihan muistissa tai tiedossa. Kahvia olen kyllä hyvällä omalla tunnolla toistaiseksi sen yhden kupin aamulla juonut. Pari aamua tosin on ollut niin huono olo, että ei ole sekään mennyt alas.
 
Ei pitäs varmaan liikaa stressata näistä ruokavaliosuosituksista, mutta kyllä kun eilen kaupan salaattibaarista otin eväät matkaan niin iski paniikki että mitä sitä uskaltaa enää syödä julkisilla paikoilla. Mistä sitä voi tietää onko ne salaatit siellä pesty, sisältääkö kastikkeet raakaa kananmunaa, onko juustot kotimaisia eli varmasti pastöroidusta maidosta valmistettuja, onkohan katkarapuja keitetty jne. Odotan ensimmäistä joten lista rajoituksista ei muutenkaan ole vielä ihan muistissa tai tiedossa. Kahvia olen kyllä hyvällä omalla tunnolla toistaiseksi sen yhden kupin aamulla juonut. Pari aamua tosin on ollut niin huono olo, että ei ole sekään mennyt alas.
Minä ajattelen, että kyllä kotimaassa on turvallista kuitenkin syödä kaikkea ravintoloissakin ja nuista take away-pisteistä. Kuitenkin hygieniatasokin on hyvää luokkaa. 🙏 Eri juttu sit ulkomailla, jos vaikka majoneesit on helteessä pöydällä.
 
Takaisin
Top