Raskausajan ruokasuositukset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voi keskustella raskausajan ruokasuosituksista. Esim. miten ne on vaikuttaneet ruokavalioosi? Noudatatko niitä täsmällisesti vai tuleeko esimerkiksi kahvia juotua enemmän kuin suositeltu?

Täällä kerrotaan raskausaikana vältettävistä raaka-aineista.
 
Mies tarjoili eilen illalla polleana mulle inkiväärishottia, jouduin valistamaan hieman. :Grinning Face:

Kahvi on mun paheeni, vielä en ole edes vähentänyt. 🫣
 
Kahvi on mun paheeni, vielä en ole edes vähentänyt. 🫣
Se on kyllä täälläkin paheena. 🥴 Mä oon pyrkinyt juomaan vain kaksi kuppia päivässä, mutta kuppien koko vaihtelee🫣 Mä kyllä uskon, että kohta jää kahvin juonti kokonaan pois. Tai ainakin aiemmassa raskaudessa ei maistunut kaksi viikkoa plussasta enää pisarakaan.
 
En ole koskaan oppinut juomaan kahvia, mutta kyllä niiiiin paljon tekisi mieli salmiakkia. :Grimacing Face::Face Savouring Delicious Food: Tuskin pari sellaista karkkia mitään pahaa saisi aikaan, mutta periaatteesta yritän pysyä niistä erossa.
Auringonkukansiemeniä normaalisti tykkään silloin tällöin napostella. Odottakoon nyt kaapissa aikaa tulevaa.
 
Mulle mies toi just edeltävänä päivänä irtokarkkeja ja suurin osa niistä on salmiakkeja...tekisi niin paljon mieli niitä😋
 
Oon juonut energiajuomia yhden päivässä 16 vuotiaasta asti ja nyt olen siis 35. Muuten olen elänyt elämääni suhteellisen päihteettömästi ja pitänyt tämän yhden guilty pleasuren :Kissing Face: Mutta voi juku tekee tiukkaa olla ilman. Ei niinkään enää fyysisesti mutta henkisesti. Eilenkin löysin itseni vaan tuijottamasta kaupan Red Bull kaappiin niinku mikäkin vampyyri :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Oon juonut energiajuomia yhden päivässä 16 vuotiaasta asti ja nyt olen siis 35. Muuten olen elänyt elämääni suhteellisen päihteettömästi ja pitänyt tämän yhden guilty pleasuren :Kissing Face: Mutta voi juku tekee tiukkaa olla ilman. Ei niinkään enää fyysisesti mutta henkisesti. Eilenkin löysin itseni vaan tuijottamasta kaupan Red Bull kaappiin niinku mikäkin vampyyri :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mä niin samaistun tähän.
Mulla on selvästi myös lähipiiri laittanut merkille, että olen vähentänyt, mutta se onneksi menee helposti lakkoselityksellä läpi.
 
Oon juonut energiajuomia yhden päivässä 16 vuotiaasta asti ja nyt olen siis 35. Muuten olen elänyt elämääni suhteellisen päihteettömästi ja pitänyt tämän yhden guilty pleasuren :Kissing Face: Mutta voi juku tekee tiukkaa olla ilman. Ei niinkään enää fyysisesti mutta henkisesti. Eilenkin löysin itseni vaan tuijottamasta kaupan Red Bull kaappiin niinku mikäkin vampyyri :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Noccoa odotellessa täälläkin, päihteitä en käytä, mutta piruvie tekee kipeää kävellä noccohyllyjen ohi😅
 
Noccoa odotellessa täälläkin, päihteitä en käytä, mutta piruvie tekee kipeää kävellä noccohyllyjen ohi😅

Nocco-addikti täälläkin! 😩 Se on kyllä pahempi menetys kuin salmiakki tai sushi. En juo hirveästi kahviakaan, enkä tiedä mistä sitä energiaa repisi kun raskaus etenee.
 
Takaisin
Top