Raskausajan ruokasuositukset

Itselle kyllä vaikeinta on olla syömättä juuri kylmäsavustettua/graavattua kalaa sekä kylmäsavustettua lihaa, näitä tulee normaalisti syötyä joskus ihan arjessakin kun on niin herkkua 🥹 Vähän surettaa jo tulevan joulun syömiset 😅 Mutta mietin sitä, kun jostain luin että se listeriariski piilee nimenomaan niissä vakuumi- ja tyhjiöpakatuissa tuotteissa, että jos ostaisi kalan/lihan suoraan kylmätiskistä niin onko siinä vaaraa? 🤔
 
Salmiakista on vaikeaa olla erossa 🙈 Muuten nyt ei sen kummemmin tuota rajoitukset mitään ongelmia.
Täytyy tässä joku päivä laittaa tilaukseen niitä raskaana sallittuja salmiakkeja!
 
En juo kahvia lainkaan, ja muutkaan ruokarajoitukset ei kovin kosketa, mutta Pepsi Max! Olen koukussa siihen.
Tosin nyt qlkuraskaudessa kaikki makea on ihan ällöttävän makeaa, joten nyt olisi hyvä hetki vierottautus Pepsi maxista. Olen usein yrittänyt, mutta luovuttanut sitten. Ei se edes maistu niin hyvälle, on vain tapa.
 
Varattiin reissu italiaan parin viikon päähän. Ja nyt alkoi ekaa kertaa harmittamaan ruokasuositukset kun ei nyt voi kaikkea siellä sit syödä 😔 Eiköhän sieltä kuitenkin edelleen herkuteltavaa löydy, mutta tuli vaan pieni ärsytys, kun ei kuitenkaan kovin usein pääse siellä käymään..
 
Noudatan ruokasuosituksia varmaan tässäkin raskaudessa pääpiirteittäin, eli joskus lipsun juustosuosituksista… Kahvia juon normaalisti kaksi isoa kupillista, mutta aamuisin ei enää tee mieli ja töissä olen siirtynyt pieneen kahvikuppiin, niin pysty kohtuudessa. Salmiakkia ja lakua kyllä tekee mieli! Niitä olen edellisessä raskaudessa joskus harvoin napannut esim. yhden kappaleen karkkia syödessä, mutta pääasiassa pysynyt erossa, kun glykyrriitsini voi olla oikeasti haitallista. Nyt voisi ostaa glykyrritsiinittömiä vaihtoehtoja testiin!
 
Varattiin reissu italiaan parin viikon päähän. Ja nyt alkoi ekaa kertaa harmittamaan ruokasuositukset kun ei nyt voi kaikkea siellä sit syödä 😔 Eiköhän sieltä kuitenkin edelleen herkuteltavaa löydy, mutta tuli vaan pieni ärsytys, kun ei kuitenkaan kovin usein pääse siellä käymään..
Siis tärkeintähän on, että parmesaania saa syödä! 😄🤌 Ihanaa lomaa!
 
Takaisin
Top