Raskausajan oireet, vaivat ja tunteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pihla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon kyllä kaikkea muuta, kuin asiantuntija (eka raskaus), mutta luin just, että näillä viikoilla (35. menossa) lapsivettä alkaa olla vähemmän. Eli se ainakin saattaa vaikuttaa.

Huomasin ite ton saman ehkä n. puoltoista viikkoa sitten, ja mietin, että onko vesi tihkunut pois tms, kun yhtäkkiä oli paljon helpompi tuntea jäsenet ja potkut (tai enempi "muljahdukset" tässä vaiheessa) alkaneet tuntua niin isoina. Mutta muuten ei ole olo huono tai outo, joten nyt kun luin tosta luontaisesta veden vähenemisestä, oon ite päätynyt laittamaan muutokset tuntemuksissa sen piikkiin. Ja tietty sen, että lapsi alkaa olla aika iso, eikä tilaa ehkä niin oo.

Mulla on tosi paljon maha kovana, eli mulla supistelee paljon. Varsinkin, jos tekee jotain, levossa ei niin paljon. Ja kyllä Se vauva mullakin tuntuu hyvin päältä ja taidan kans olla aika normaali maha. :) Ja potkut on tullu tosi voimakkaiksi! Mäki kohta putoon penkiltä, kun vauva vielä kerää lisää voimia. :grin

Okei, että vaikuttaa siltä, että huolehdin ihan turhaan :p

Esikoisen kohdalla mulla oli sitä lapsivettä vähentynyt, mutta ei sitä kyllä vatsasta olisi huomannut, kun oli aika valtava.

En vain kyllä esikoisen kohdalla tuntenut näin hyvin kaikkea vatsan päältä ja en muista, että liikkeet olisi sattunut näin paljon.. :oops:

Mulla ei esikoisen aikaan kans muodostunut enää lapsivettä kun istukka ei toiminut enää ja se vähens vauvan liikkeet niin ettei niitä ollut melkein ollenkaan, jotain pikkulätäköitä kohdussa kuitenkin oli vielä, koska synnytyksessä multakin vedet meni, ei sitä paljoa ollut mutta jotain onneksi kuitenkin niin ei oo vauvan tarvinnu kuivinsuin olla :)

Tiiä sit onko nää niitä ns sukkapuikkoja, vai onko mulla pikanen suonenveto häppärissä tms. Ja tänään tuntunu muutama vihlasu vasemmassa nivusessa, meni onneks nopeesti ohi.

En oo osannu ressata lapsivedestä mitään, voiko sitä tihkua niin ettei huomais ite mitään?

Mä olen ymmärtänyt, että sitä voisi tulla huomaamattakin erityisesti silloin, jos on muutenkin vuotoa.
Tai ainakin itse olen joutunut pitämään suojaa raskauden puolen välin jälkeen :)

Täytyy kyllä katsoa, jos löytäisin vanhoja papereita esikoisen raskausajoilta. En muista yhtään, mikä sai mut silloin hakeutumaan tutkittavaksi.. Kun en muista, että olisi mitään lorahtanut. En sitten tiedä olisko jotain vuotoa kuitenkin tullut, jota ei aikaisemmin mulla ollut..:)

Tuntuu että siitäkin raskaudesta olisi vähän aikaa, mutta kyllä sitä on vaan 6 vuodessa unohtanut asioita..

Mulla alkoi tihkumaan edellisenä iltana, kun aamulla sit hulahti kaikki. Ja silloin kun synnärille soitin ennen hulahdusta, niin kysyivät, että tuntuuko tihkuvan myös makuullaan. Eli sitä valuu myös makoillessa, kun taas jos olis vaan vetistä valkovuotoa tms, niin se hulahtelee sit vasta ylös noustessa.

Täälläkin on alkanut tuntua noi liikkeet tosi terävinä ja voimakkaina. Mua potkitaan koko ajan tuohon oikeaan kylkeen ja välillä oikeesti tuntuu, että nyt se tulee ihan läpi ihan väkisinkin :eek:

Mulla on ruvennut nyt oleen tosi huono olo iltaisin, oksettaa ja pyörryttää. Ja kun menee sänkyyn maata niin olo vain pahenee.. millään ei meinaa saada unenpäästä kiinni kun tekee vaan pahaa! Taisin tästä jo jossainkohdin mainitakin mutta hitto kun ärsyttää:mad:

Mulla nukkuminen on muutenkin tosi vaikeeta, mut hitto soikoon on kuvottavaa herätä siihen et kun on kääntyny selälleen ja tulee paha olo, herää siihen et meinaa laatta lentää. Mulla painaa kohtu tosi pahasti noita syviä laskimoita kun makaan selälläni ja tulee tosi nopeesti aivan karmeen paha olo

Tällä tylleröllä alkaa olla jo vähän tilanpuutetta, kun äsken iski alas ja ylös samaan aikaan ja nyt on jotenkin poikittain, että sattuu joka puolelle.
Viikko 33+ nyt menossa eli parin viikon päästä tulee olemaan vielä tukalammat olot, jos tää ei rauhoitu :grin

On vaan niin hassua, kun on paljon vilkasliikkeisempi kuin esikoinen :p

Mä oon NIIIIN kovasti alkanut kaipaamaan mahallaan nukkumista. Viime yönä heräsin siihen, kun unissani yritin mennä ja koitin siirtää mun mahaa ajatellen sitä tyynyksi, joka mun tiellä :laughing014

Mä nukun edelleen mahallani, tai on mulla toinen jalka vähän koukussa ettei kaikki paino oo vatsan päällä, mut pääosin oon kuitenki mahallani, en osaa muuten nukkua

mä en voi ees kylkee valita...heti jos käännyn oikeelle kyljelle,tää kyytiläinen alkaa monottaan ihan urakalla kunnes käännyn selälleen tai takas toiselle kyljelle.liiskaan varmaan arvon neidin kintut sit o_O:p mahallaan nukkumista en molempien mielenrauhan takia viitti ees kokeilla.

Kyljellä nukkuminen onnistuu helposti kunnes alkaa lonkkaa pakottaa ja pitää kääntyä. Se vasta on haastavaa. Mulla on nyt kuukauden verran pahenevasti joko minun tai lapsen liikkuessa tuikkinut tuonne vasempaan nivuseen. Se alkaa jo haitata olemista. Itse pystyn liikkeitä muuttaa mut sillon kun vauva liikkuu ni pakko vain maata ja odottaa että lopettaa. Argh.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Mulla kanssa toi lonkkien puutuminen kiusaa öisin ja nyt ihan hirveä allergia. Aivan tukossa ja silmät vuotaa...

Mulla myös nukkuminen hankalaa.. kyljellään vaan onnistuu ja peitto tukena etupuolella. Sit aina herää kun pitää asentoa vaihtaa ja yleensä pari supistusta samalla kun etsii uutta asentoa:( öinen närästys pysyy onneksi kurissa kunnon lääkkeillä.

Täällä taidetaan lepuuttaa kantapäitä? kylkiluita/ylävattaa vasten. Sattuu sit niin saatanasti hetkittäin, ja enemmän oikeelle puolelle, kuin esikoinenkin... Kiva olla töissä ku joskus pistää miltei koko vuoron tohon tissin alle. Ja hetkittäin aivan törkee paine ja ahdistus ku toinen punkee täysiä kuin yrittäen venyttää nahkaa äärimmilleen...

Hei, tää nyt ei ole oire eikä vaiva eikä tunne mutta kuinkas muilla on esiintynyt LINEA NEGRA ?
Sitähän sanotaan, että se tulis tytöistä ?! mutta on varmaan samaa sarjaa kun ne jutut, joissa sängynalla olevat esineet vauvantekohetkellä vaikuttaa lapsen sukupuoleen :grin

Mulla edellis raskaudessa tuli haalea viiva esiin vko 30+. Nyt viikkona 34+0 eikä oo minkäänlaista viivaa.

Mä taas oon aina kuullu et linea negra on poikaviiva, semmonen tuli esikoisesta joka oli tyttö ja semmonen on tästä toisestakin joka on poika, mun oma pigmentti on enemmän tumma kuin vaalea ja luulen et se vaikuttaa, mun sisko on ihan blondi ja sille ei oo kummassakaan raskaudessa moista viivaa tullut

Heh, mua on huvittanu toi viiva siitä lähtien, kun oon siitä kuullu (siis että mistä sen pitäisi tulla) - mulla nimittäin on ollu sellanen aina, lapsesta lähtien. Se on ollu ihan selkeä, joskin vaalea väriltään ja jatkunu nippa navan alapuolelle. No voitte arvata, että se menee tällä hetkellä jo suoraan navan yli ja melkein tissiväliin asti laughing7

(Ja vaikka keskivaalea oonkin, iho ruskettuu helposti ja aika heti. Poika tulossa, viikkoja 35+0.)

Takaisin