Raskausajan oireet, vaivat ja tunteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pihla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
syö tai juo jotakin makeeta ja asetu makoilemaan vasemmalle kyljelle ja 10 liikettä tunnin kuluessa ja kaikki muut tuntemukset paitsi hikka lasketaan liikkeiksi, eli muljumiset, potkut, lyönnit jne

Nonnih, kävipä hyvä tuuri, kun meillä on poikkeuksellisesti mehua :p

Kiitti Odecca!

Jos saisin tänä yönä nukuttua paremmin, kun en vaan valvo ja töni mahaani, että "joko nyt?"
Liikkuisi vaan nyt perhana niin, että voisin huokaista helpotuksesta :rolleyes:

Niissä ohjeissa, jotka ite sain sillon ku odotin esikoista niin oli et jos ei tule 10 liikettä tunnin aikana niin piti sit ottaa lisää jotain makeeta ja makailla viel toinen tunti ja jos ei sillonkaan täyty se määrä niin sit näytille.
Mulla tää tenava oli tovi sitten pt ja sillon ei kyllä liikkeitä hirveemmin tuntunut, nyt tää on taas rt ja terkan mukaan laskeutunut jo tosi syvälle ja siltä todella on pari päivää tuntunutkin. Selkä on tuolta tosi alhaalta ihan romuna ja pirun hankala olla. Esikoista ei oikein pysty nostamaan ja kroppaa ei pysty seisoessa taivuttaa yhtään eteenpäin. Onneks mies tulee huomen reissusta niin saa sit huilittua sen jälkeen josko tää vaikka sit helpottas taas hetkeks

nii joo ja nopeesti liikkeitä tuli muuten esikoisen aikana kun meni makaamaan mahalleen :D ei tarvinu kovin kauaa olla kun alko möyryyminen et "tänne litistyy"

Tuli vielä mieleen, että nyt kun vauva on laskeutunut niin liikkeet on muuttunut tosi paljon..enää ei tule semmosia peruspotkuja kun satunnaisesti, enemmänkin semmosta että yrittää pungertaa itseään tosta mahan läpi. Mua on alkanut vähän huolestuttaa, että kuinka pitkä sieltä tuleekaan, kun mikäli pää on ihan alhaalla ja joskus tunnen jalat rintojen alla.. terkkari epäilikin, pitkää ja hoikkaa tapausta:) tosin itse olen 175cm ja mies 185cm niin tuskin meille ihan lyhyt lapsi tulisikaan. Taitaa noi 50cm jäädä vähälle käytölle:)

Lähetetty minun GT-I9305 laitteesta Tapatalkilla

Ilo13, voisin kyllä kuvitella, että teidän geenit saattaa jo näkyä vauvassa tuossa pituusasiassa :p

Odecca, jos uskallan, niin kokeilen mennä mahalleen, jos ei ala sitä äksöniä tapahtumaan :grin
Mulla on muuten sama, etten pysty nojaamaan oikein kunnolla eteenpäin. Huomasin, kun pesin kasvoja wc:n lavuaarin luona.
Tyttöäkään en ole nostellut, kun tuossa muutama viikko sitten satutin itseni, kun olin nostamassa syliin.. :sad001

Mulla meni toi selkä tommoseen ihme juntturaan toissapäivänä ja vaikuttaa vaan pahenevan koko ajan, en esimerkiks pysty pesee vessan lavuaarissa esikoiselta pyllyä kun se on hiukan matalalla ja tarttis ihan vähän nojata etukenoon, se repäsee niin pahasti seläs et meinaa lähtee jalat alta... nyt on sit vaihdettu vaipat tiskipöydällä kun siinä on lavuaari korkeemmalla. Pähkäilin tos aiemmin et nää kyl muistuttaa liitoskipuja mut tässä raskaudessa ne ei oo kertaakaan aikasemmin ollut tällasia ja esikoisenkin aikana kun ne oli tosi pahoja niin oli kuitenkin erilaisia. Mietiskelin tos et voiko tää vaan johtua siit et tää tenava on tosi alhaalla, kun ennen ku tää alko niin on ollu tuol alakerrassakin kaikkia ihme tuntemuksia et josko sielt on mestat alkanu aukee tai jotain

mun äitini kauhisteli et mun maha on jo laskeutunut. En ollut itse edes asiaa pahemmin ajatellut kunnes vasta sen kommentin jälkeen että tosiaan, henki kulkee hyvin, kylkiluihin ei satu ja vauva painaa hermoja nivusissa niin että vetää sisäreisissä asti. Ja maha tosiaan "roikkuu" ehkä jopa vähän rumasti mun makuun :/ ei oo sellanen kaunis pystymaha niinkuin joillain äideillä :)

mä oon muuten suosiolla luopunut lavuaari-pyllypesuista ja pesen esikon pyllyn suihkun alla, työlästähän se on ku pitää vaatteet riisua mut säästyy selkä huonolta asennolta...

Kyllä se kannattaa omia paikkoja säästellä ettei oikeasti satuta itseään ja sitten se elämä työlästä olisikin :)

Itselläni on jalkoja särkee, kun esikoisen seurana leikin lattialla ja jouduin olemaan muutaman tunnin jalkojen päällä. Koko ajan puutu jompikumpi jaloista, mutta on noi legot vaan niin kivat :p

Ei kait se vielä niiiiin kauheasti ole laskenut... Tai jos onkin niin voisiko siellä olla sitten valmistautumiset menossa :)

mulla kans puutuu jalat! etenkin vähänkäään pidemmät vessakäynnit on tuskasia kun jalkoja pistelee ja puutuu vuoron perään..
mulla ainakin on maha ollut jo esikoisesta tosi alhaalla, en siis koskaan ole omannut sellaista kaunista raskausmahaa (maha-kateus :P) ja luulen et tääkin muru pysyy vauhdissa laskettuun asti ainakin, ainut mitä luulen et vois tarkottaa ni nopee synnytys varmaan tulossa taas :/

mä vaan en pääse siihen suihkullekaan kyykkimään kun en sieltä pääse sit ylös niin ei onnistu niin. Mulla tuo esikoinenkin sillon laskeutu aika ajoissa, mutta en muista et olis ollu näin kivuliasta.
Tos tiskialtaalla kun vaihtaa ja pesee niin käy kohtuu kivuttomasti.

Oijoi, pakko mainita, että vähän on nyt liike lisääntynyt :Heartred
Ehkä mä voisin vihdoinkin mennä nukkumaan :p

Tulee muutenkin nykyään heräiltyä yöllä moneen kertaan. En oikein tiedä mihin edes herään, paitsi välillä vatsa tuntuu todella kireältä.

Mä en osaa tulkita oikein mun vatsaani, mitä nyt mies sanoi, että olisi laskeutunut. Musta kyllä tuntuu, että se on vain kasvanut sen verran eteenpäin, että näyttää laskeutuneelta. Oikeastaan musta tuntuu ettei se edes tiedä, mitä se laskeutuminen oikein tarkoittaa, kun puhutaan sen näköisestä vatsasta :grin

mut voihan se olla et onki laskeutunu :) miehes kuitenkin varmaan kattelee mahaasi päivittäin niin kyllähän sellaisen muutoksen huomaa varmaankin?

Ei kyllä nukuta enää nykyään-yöt menee ihan hyvin pari vessareissua toki välissä, mutta aamulla viidnjälkeen alkaa jo keho haluamaan "aamukaffia" eikä jaksa sängyssä enää kölliä..onneksi alkaa valoisuus, niin voi pian alkaa vaikka puutarhaa kuopsutella aamusella:grin

Mutta puutuu oikee käsi eikä meinaa millään laueta- nyt pari tuntia pian sormia jumppaillu, ja vieläkin on keskisormi puuduksissa:confused:

Noi vatsan laskeutumisehan voi tapahtua tosiaan ihan hyvin jo ajoissa- mullakaan ei tämä tapaus oo aiheuttanut mitään hengenahdistamista, on viihtynyt niin alhaalla koko ajan-eikä kuitenkaan aiheuta mitään alapäätuntemuksia, että veikkaan vaan olevan pieni(?), neuvolatätikin käsituntumalla sanoi olevan siro-, nyt kuitenkin jo 34+6..kerkee toki vielä täyttää tilan, kun alkaa nää kovankasvun viikot:)

Juu tunnissa kymmenen liikettä, jos ei tunnu, juot jotain makeaa mehua ja ja otat uuden laskennan. Jos ei senkään jälkeen tarpeeksi liikkeitä, kannattaa soittaa synnärille. Näin mua ohjeistettiin, kun reilu viikko sitten jouduin pyörähtämään kättärillä, kun koira aamulla vetäsi minulta jalat alta ja lensin suoraan mahalleni. Mutta mulla ei onneksi ole ollut huolta noista liikkeistä ja sen kymmenen liikettä saa jo minuutissa :)

Akidi, anteeksi.. Pikkasen naurahdin, kun taas mainitsit koirasta, etkä mitään hyvää...
Ootko huomannut, että koirilla olisi jotain sua vastaan? :grin

Ja onneksi siis mitään ei käynyt :Heartred

Mun täytyy noita liikkeitä koittaa tänään laskea. Eilen hyvältä vaikuttavan alun jälkeen hiljeni kokonaan eikä sitten liikahtanut enää.
Huomenna viimeistään on pakko ottaa yhteyttä, jos ei tänään oikeasti ala tuntumaan kunnolla liikkeitä.

Ja kyllähän sitä voisi miehen sanaan luottaa, hän kun tosiaan näkee vähän eri kulmasta mun mahani :p

Muokattu viimeksi:
Takaisin