Raskausajan oireet, vaivat ja tunteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pihla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
^täällä sama ton karkinsyönnin suhteen...viä paha,kun istun vaan himassa gradua kirjottamassa,niin palkitten itteeni tästä kärsimyksestä silleen niinkun koko ajan (kirjotin sitten tai en :p) o_O nytkin jotain mokkamarianneja menossa;käärepaperien määrästä päätellen on mahtanu maistua...

Mulla on tekosyynä se, että kun niin "moni" asia on kielletty, niin täytyyhän munkin jostain saada nauttia. :p Vaikka todellisuudessa raskaus ei nyt niin hirveästi ole mua missään asiassa rajoittanut / en ole kokenut jääneeni paitsi. Mutta ihan periaatteesta. :grin

Arghh, mikähän helvetti mua nyt oikein vaivaa.. Välillä osaan olla niin ärsyttävä, kun en itse aina ymmärrä itseäni. Niin vajakilta kuin toikin lause kuulostaa.....

Oon ollut koko päivän jotenkin alakuloinen enkä oikein tiedä miksi..
En mittaillut verensokeria, kun ei jaksanut kiinnostaa.. En syönyt aamupalaa, kun ei jaksanut kiinnostaa.. Söin sitten tossa pari ruispalaa ja hapankorppua, kun ei ruoanlaitto jaksanut kiinnostaa.. Piti tänään aloittaa siivoaminen, mutta eipä ole sekään jaksanut kiinnostaa.. Piti käydä kävelylenkillä aamulla, ei kiinnostanut.. Kouluhommat odottaa, ei jaksa eikä kiinnosta... Mies on taas poissa, joten ei sillekään pysty valittamaan, vaikka toisaalta ehkä parempi niin, itsekään kestä tätä omaa valitusta.. :sad001

Mulla on kuulunu tähän raskausaikaan ihan samanlaisia päiviä Gemini.
Välillä tulee sellanen päivä, että oikeesti mikään ei kiinnosta, mitään ei huvita tehdä ja kun mies tulee töistä niin sitten sille vain ruikuttaa, että kun säkin oot niin vähä kotona eikä suakaan kiinnosta mikään ym ym :eek:o_O:grin
Onneksi noita päiviä ei oo joka päivä, laitan itse ainakin hyvällä omallatunnolla väsyn ja hormoonien piikkiin :p

Tuo karkki on täälläkin yks prkl:angry5 Voisin oikeesti koko ajan syödä jotain! ja mieluusti jotain makeaa, mitä enemmän suklaata, sen parempi. Yritän kuitenkin aina miettiä, että onkohan vauvan hyvä "syödä" kokoajan karkkia niin se onneksi vähän :oops: rajottaa.. Painoa on varmaan tullu 8kg ja tosiaan viikkoja nyt 30+4 tai 30+5. Paino vissiin ihan ok rajoissa mutta sf mitta huitelee ylärajojen yläpuolella. Toki voi olla vaan siitäkin, että maha on kokoajan kova ja pinkeä ja suolsito ei pelaa yhtä hyvin kuin ennen.. tai jotain :grin Noh, tänään neuvola, katotaan tuleeko huutia :confused:

Onko teillä ollut puhetta neuvolassa/lääkärillä että mitenpäin lapsi hengailee? Ihmettelin tossa taannoin työkaverille, kun keuhkoihin painaa ilkeesti. Hän sitten kerto omakohtasen kokemuksen.. Kaikista kolmesta lapsesta painoi samanlailla. Kaikki oli perätilassa ja kaikki myös leikattiin ulos. Ihan kevyt paniikki iski.. Mulla nyt viikkoja 30+5 eikä kukaan oo sanallakaan maininnu siitä että mitenpäin tuolla ollaan.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla lääkärineuvolassa kuukausi sitten katottiin ultralla, että oli pää alaspäin ja siitä jossain täällä kyselinkin niin voi kuulemma kääntyä vielä monet kerrat kuinka päin vaan, että älä vielä panikoi :)

Okei.. Jotenki vaan rupes vähän jännittämään. :) Musta on vaan vähän outoa ettei siitä oo ollu puhetta..

Mulla molemmat olleet aika aikaisesta saakka päät alaspäin ja silti vaan hengittäminen vaikeaa. Puskee tääkin daami pyllyään ja kantapäitä tuonne kylkiluiden alle inhottavasti. Mulla kyllä taisi th jo rv 27 kokeilla ensimmäisen kerran tuon tarjonnan mutta tosiaan kai nuo ainakin rv 35 saakka saattavat pyöriä tuolla ilman apuakin.

Ja täällä kanssa kyllä sellaista housuun pissimistä, jos täydellä rakolla alkaa aivastelemaan tai yskimään... Pitäisi varmaan tsempata niiden lantiopohjanlihasten kanssa.

Mulla esikoinen oli jo puolesta välistä RT ja silti oli vaikea hengittää siihen saakka et vauva laskeutu alemmas, tän toisen kanssa näyttää olevan sama homma. Se kasvava kohtu ja vauva painaa sisukalut niin ahtaalle et siellä vaan loppuu tila. Meillä tää toinen tuntuu tykkäävän vetää ympyrää edelleen, ultrissa on kiltisti RT, mutta tuntuu edellen päivittäin vaihtavan ees taas ainakin potkujen perusteella. Ehkä tää helpottaa ja tää asettuu jommin kummin kun tila alkaa loppua kesken

Lueskelin jo tossa yks päivä perätilasynnytyksestä.. Tuntuis jotenki tosi kurjalta jos pitäis veitsen alle mennä. Oon henkisesti niiiin valmis synnyttämään :) pitäis varmaan lopettaa stressaaminen kun ei tosiaan oo asiasta mitään selvyyttää :D

Mulla kaveri kyllä synnytti esikoisensa perätilassa (oli reilun kolme kiloa tyttö), eli jos tilaa on, niin kyllä sen voi alakauttakin ponnistaa pihalle.

Meillä ollut kaikissa ultrissa(paitsi np-ultra) niin pääalaspäin. Viime neuvolassa neukkutäti kopeloi vatsaa ja oli sitä mieltä että rt ainaki sillä hetkellä. Meillä ei neuvolassa tai koko kaupungissa ultrata paitsi jos joku oikein kova hätä niin päivystyksessä ehkä poikkeustilassa ultrataan. Mutta asiaaan... Mä sitä mieltä tuntemuksistani että tää kaveri menee rt-poikkitila-rt harvasenpäivä, ei tunnu järin mukavalta tuo toiminta. Luulis hälläkin ahdasta jo olevan :D toivottavasti jo kohta asettuis rt :) nyt rv 32+3

Mä oon kans huomannut, että välillä menee poikittain.. On todella ikävä tuntuista. Ja yöllä tuntui, kuin olisi vielä heittänyt täyden voltinkin. Mutta nyt kyllä taas pää alaspäin ja varmaan kohta kyllä jo niille sijoilleen asettuu. Tampereella ei kans ihan turhista laiteta mielestäni lisäultriin, mulla tosiaan lääkärikaveri, joka ultraili nyt ylimääräisen kerran ja lupasi vielä kertaalleen treenata ultraustaitojaan ennen laskeutumista =)

Viikolla 27+ oli ihan pääalas päin th:n mukaan. Mutta kyllä tämä on sen neuvola kerran jälkeen pyörähdellyt minkä on kerennyt :) Taitaa kuitenkin loppujen lopuksi aina päätyä sitten siihen lähtöasentoon, koska iskut tuntuu kylkiluihin. Ja vatsan alaosassa enemmänkin semmoista ihmeellistä hiplaamista :grin

Tänään kävin kävelyllä, ja on se vaan jo nyt rankkaa puhua samaan aikaan ja kävellä reipasta tahtia.. Siis ihan muutamassa viikossa on alkanut tämä puuskuttaminen. Todella tukalaa.. :confused:

Mä alan stressata vauvan asentoa sitten, kun mulle sanotaan, että vauva täytyy kääntää. Voi tosiaan ihan viime hetkillä pyörähtää :p

Onko kellään ollut sellasta, että ottaa johonkin tiettyyn kohtaan mahasta kipeää? siis niinku mahan pintaan!?! Eli on vähän niinku kosketusarka?

Mulla on nyt ollut muutamana päivänä enemmän tai vähemmän kipeä, kun itse katson alas niin vasemmalta aika ylhäältä,sellanen muutaman sentin kokonen "läntti" . Ottaa tosi kipeetä kun siihen joku koskee. Voiko se olla vaan ihossa vai onko syvemmällä ?!? :eek:

Täällä ainakin mahan iho "arkailee".

Ihan vatsan päällä on alue, jossa ei näy mitään, mutta joka on _todella_ kosketusarka. Koitin aiemmin kuvailla tunnetta "sama ihotunne, kun joskus, kun on kuumeessa, eli ihoon "sattuu", mutta mikään tietty kohta ei ole kipeänä - ja se tunne tiivistettynä pienelle alueelle, eli kertaa sata..."

Ihossa ei tosiaan näy mitään jälkeä tai värimuutosta, mutta tuntuu koko ajan aralle noin 3cmx3cm kokoiselta alueelta. Todella outo ja varsin harmillinen (istuessa ko. kohtaan osuu rintaliivien alareuna, mikä tuntuu välillä kuin hiekkapaperilla silittelisi :( )

Mulla oli kosketusarka kohta mahassa ru: n aikaan ja pari viikkoo sen jälkeenki, oli siis välissä pois. Kuulemma ihan normaalia lääkärin mukaan. Joku hermo vetää hankalasti tms. En muista mitä se selitti mut ei mitään vakavaa ja mulla tosiaan meni ohi.

Mä oon aatellut, et kipeytynyt tyypin monottelusta =) Kun välillä tuosta navan seutuvilta tosi kipeä.

Täällä nyt ilmennyt lonkkakipua, herää siihen kun sen puolen lonkka jolla nukkuu särkee. Ei mitään ihan järkyttävää, mutta asentoa on vaikea yhtäkkiä vaihtaa yöllä. Menee toki onneksi ohi sitten kun saa itsensä kipattua toiselle kyljykselle :)

Viisaudenhammas alkanut puskemaan oikeen urakalla esiin, suuhygienisti taas ensiviikolla, viime kerralla otettiin alahampaista kivet ja nyt olis ylärivistön vuoro (ei ollut hammaslääkäri varannut tarpeeksi pitkää aikaa, että olisi kerralla saatu hoidettua) kai se sitten kertoo miten ton viisarin kanssa edetään.

Olimme miehen kanssa Satakunnan keskussairaalassa ensisynnyttäjien opastuksessa. Ihan luentotyyppinen ja olimme molemmat sitä mieltä, että todella hyödyllinen pari tuntinen. Joku pieni synnytysvideon pätkä siellä näytettiin (joka omaan silmään tuntui todella ruusuiselta versiolta sen jälkeen mitä telkkarista on katsellut :grin) Oli kiva huomata kun meitä oli monia raskaana olevia paikalla ja en ollut ainoa joka tirautti kyyneleitä kun videolla syntyi vauva :rolleyes:

Voi vattupuska! kävin vaakalla, tää nyt on iltapaino (yritän siis lohduttaa itteeni), mut paria kiloo vaille 80kg!! ja lähtö oli sen 66kg. Tässä nyt olis vielä se kolmesen kuukautta aikaa kasvattaa vattaa... Mitä mä teen, mähän painan tällä menolla sen 100kiloo ku meen synnärille! Ei PERKELE :eek::mad::oops:

Takaisin