Raskausajan oireet, vaivat ja tunteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pihla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvä pihla, kun sait sanottua! Mut meni ohi nyt - valehtelu? Mitä oot valehdellut mikä tuntuu niin pahalle?

Niin siis mä en sanonut kaverille suoraan, että en haluakaan lähteä, vaan vetosin siihen, etten uskalla raskauden vuoksi. Mikä on myös totta. Aiemmin tuolla kerroinkin, että ensin olin varma, että haluan lähteä matkalle, mutta nyt ahdistaa koko ajatus lähteä tässä tilassa kauas reissuun. Ja koska kaveri kysyi multa aiemmin, että olenko VARMA, että haluan lähteä, niin en vaan uskalla nyt sanoa muuttaneeni mieleni. Jotain peruutusmaksua joudun tuosta maksamaan, koska en usko saavani lääkärintodistusta.

Oliko jollai muullaki ihon kunto huonontunu? Mulla on tullu paljo näppyjä rintakehään ja selkään, jota mulla ei yleensä oo ikinä. Samoin naama kukkii reunoilta, mikä on harvinaista mulle ku mulla on niin kuiva iho. Tai sitte voisko vaikuttaa että ei enää käytä e-pillereitä? Mulla ei oo niitä ennenkää ollu näppyjä paljoo, mutta voiha niide lopettamine varmaa tommosen muutoksen tuoda...?

Mulla meni viime raskauden jälkeen (=imetysaikana) naama huonoon kuntoon, kunnon hormonifinnejä.

Nyt tässä raskaudessa on tullut noita inhottavia hormoninäppyjä selkään ja toiselle puolelle leukaan. Ärsyttäviä. :mad:

Pihla, ethän sä valehdellut - kerroit vaan osatotuuden! ja se on ihan hyvä ystävyydessä punnita joskus sanojaan..:),
ja varsin pätevän osan kuitenkin kerroit.. ja eihän sulla ollut rokotuksetkaan kunnossa??(siitä erittäin painava lisäsyy olla lähtemättä) ei raskaana kannata riskeerata mitään ylimääräistä (ainakaan rokotuksissa..)
Ehkä saisit matkasi myytyä jollekin toiselle yhteiselle kaverille? että saisi kuitenkin seuraa jos ei halua yksin lähteä...
kyllä se siitä sutviutuu, kohti joulun sohvahetkiä takkatulen valossa glögiä siemaillessa joulumusiikki taustalla ..

Tuo on kyllä totta, sillä jos en olisi raskaana, niin aivan varmasti lähtisin. :) Rokotukset valitettavasti on kunnossa jo aikaisemmilta vuosilta. Saadaan matkasta suurin osa rahoista takaisin, ja jos saan lääkärintodistuksen, niin ei tule kuin pieni sakko. Ilman lääkärintodistusta maksaa 200€/hlö. Olen valmis maksamaan tuon 400€ mielenrauhani vuoksi, kyllähän sitä ihmiset joskus töppäilee. Tuo on nyt se hinta töppäilyistä (ja toivottavasti säilyneistä väleistä kaveriini). Kiva neuvolaterkka sai mulle järkättyä ylimääräisen ultran ensi viikolle, eli siellä pieni mahdollisuus saada gyneltä jonkinlainen todistus siitä, ettei ole suositeltavaa lähteä reissuun.

Mulla on rauhottunu tuo leuan kukkiminen.. onneksi. Kiva yrittää myydä tuotteita, että "tää on kyllä hyvä ja toimiva tuote. Lähtee finnit ja näppylät ja rauhottaa". Samalla ku itellä naama kukkii niinkö teini-iässä konsanaan :D

Palmu täällä kukitaan kans, leuan reunat, rintakehä ja selkä täys näppyä, muistelisin et tais olla edellisessäkin raskaudessa. Mulla on kans rutikuivaiho et hassua et näitä tulee.

minä soitin nyt sitten täällä rohkaistuneena sinne neuvolaan tänään.onneksi soitin,oli toosi kiva neuvolantäti toisessa päässä ja se sai mun huoleni pois :) käski ottaa viikonlopun rauhassa ja jos tulee jotain säännöllisempiä kipuja/vuotoo niin si äippäpolille mut muuten kuulosti sen korviin ihan normaaleilta kipuiluilta.huomenna saan vielä kaverilta dopplerin lainaan niin enköhän mä tästä selviä :)

Jännä et teilläki ollu just samoissa kohdissa tota "kukkimista"! Heti alko kiinnostaa ton tausta että mistä johtuu :D Mutta toivottavasti sit helpottaa vauvan synnyttyä :)

Hienoa, et sait hyvän vastaanoton neuvolasta! Kyllä tää prosessi on fyysisen toiminnon lisäksi henkisesti aikamoista matkaa ja hyvä et terkatkin sen muistaa :)

Mulla tää kukkiminen helpottii viimeks joskus puolenvälin nurkilla vai oliko jo hiukka aikasemmin :)

Naama ja hartiat kukkii iloisesti täälläkin. Ihana teiniakne :)

Raskauspahoinvointi ehti juuri alkaa helpottamaan, niin sitten onnistuin saamaan alkuviikosta Teneriffalta oikein kunnon vatsataudin. Noh, rutiinilla meni se oksentaminen ;) Nyt onnellisesti kotimaassa ja saikulla elpymässä taudista.

Tänään oli ensimmäinen aamu kun juuri syöty leipä + maito tuli miltei heti ylös. (kuinka ajattelinkaan että onpas jännä kun ei taas ole tuntunu missään, ja toisin kävi) Mut loppupäivänä ei ongelmia, äklötystä jos oli liian pitkään syömättä. Kahvi ei oikein maistu, töissä uskalsi juoda vasta päivällä, aamulla olin juovinani...:oops:

Täällä kukkii naama, kaula, rintamus, kuin myös hartiat ja selkäkin o_O ei onneks mikään äly paha mutta...

Täälläkin on finnejä.. selässä, leuassa, hiusrajassa ja PÄÄNAHASSA... Mut niin mulla oli eka raskaudessaki. En muista yhtään millon mulla helpotti, mut ei loppuraskaudessa enää ollu tällasta teininaamaa/-selkää...

Joko muilla on harjoitussupistuksia? Mulla on ollut jo hyvän tovin näitä.. Ekasta nää sentään alkoi vasta joskus 20viikon tienoilla! Onneksi ainakin nyt vielä liittyy asentoon eikä mihinkään touhuamiseen. Esim. tänään aamulla aina kun käännyin selälleni niin iski supistus joka helpotti kun käänsi takaisin kyljelleen :/

Mulla rupes kukkimaan tossa aikaa sitten selkä, hartiat, rintakehä ja naama. Kaveri sanoi että heti näki naamasta, että olen raskaanaa :D Nyt toivottavasti rupes vähän rauhoittumaan toi uusien näppyjen tulo selkään ja rintakehään, mutta naama vaan kukkii... ehkäpä se siitä jossain vaiheessa.

mulla taas on iho,hiukset ja kynnet paremmassa kunnossa kun aikoihin :p sen sijaan oon löytäny jaloistani suonikohjujen alkuja ja eilen bongasin alkavat raskausarvet tisseistä.kiva :sad001:mad:

Täällä mietitään lähinnä mahan katoamista... Varmastikin alun turvotus (joka pakotti jo vkolla 9 tai 10, nyt en tarkkaan muista hommaamaan äitiysfarkut) on laskenut, mutta tuntuu todella oudolta, kun maha, joka on ollut jo muutaman viikon jonkun kokoinen on nyt laskenut lähes samoihin mittoihin kuin ennen raskautta.

En ole tiettykään pahoillani turvotuksen laskemisesta, mutta kun kaikki muutkin oireet on (noita jo ilmestyneitä alkavia suonikohjuja lukuunottamatta...) häipyneet viikon sisään, alkaa taas väkisinkin miettimään onko kaikki ok. Takana yksi keskeytynyt km, joten pyöriihän se mielessä, vaikka miten koittaisi olla :confused:

Kasvaako teillä muilla, siis niillä joilla mahaa on jo ollut, tasaisesti koko ajan, vai onko joku muukin "kadottanut" omansa?

Mulla ei oo ainakaan kadonnu mihinkään, maha on vaan alempana, aiemmin tuntu et ylävatsalla oli turvotusta ja se on kadonnut nyt, maha ei. Mulla on ollu tänään aivan tajuttomat vatsakivut ja mies pisti pakkolepoon, polttaa ja sattuu ihan tauotta vatsaan :( Päätettiin et ei lähdetä näytille ellei ala vuotaa verta tai muuta vastaavaa. Nyt oon maanu melkein 3h jalat koholal ja viimesen puoltuntia ei ole sattunut, en uskalla nousta edes vessaan ku pelkään et alkaa taas sattua.

Takaisin