Raskausajan oireet, vaivat ja tunteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pihla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä jatkuu tajuton väsymys, vaikka nukkuis kellon ympäri niin ei auta... Ällötystä aina silloin tällöin, joinain aamuina pienet oksennukset. Ja mandariinia en viitti syödä hetkeen, se on ainaki tullu ylös oli kello mitä tahansa.
Mut sitten, mä olen jotenkin todella limainen, siis kurkussa. Ihan ku olis juur lopettanu tupakan polton - ja siitä on jo yli 3v aikaa. Mut miltei joka aamu saa räkiä, ja sit sen myötä tulee myös oksu. Outoo...

Muakin kyllä väsyttää vielä melkoisesti, nukahdan iltaisin suurin piirtein kymmeneltä. Muuten on ollut jo "oireetonta" pitkään.

Mua väsyttää enää töissä :rolleyes: - on tosin oppinut haukottelemaan ääneti..väliin vaan pääsee lipsahtamaan kunnon "haukkaisu" - on se vaan noloa..

Sanko, tuttu vaiva tuo limaisuus! Itse en ole ikinä tupakoinut :p Olen sitä myös miettinyt, että johtuuko raskaudesta vai mistä...?

Mulla tuntuu kans olevan limaa kurkussa aika paljon. Ajattelin sen ensin johtuvan vain alkavasta flunssasta, mutta ei sitä sitten olekaan näkynyt tai kuulunut...

on alkanut paita pullottaa - heiluu lyhyen villatakin helma kaukana mahasta..
on kyllä aika keskivartalolihavan näköinen:smiley-ashamed008, pakko pian töissä ilmoittaa (ääk, miksi se kertominen on niin vaikeaa..)???

Niin tiedän ton keskivartalopaksu-fiiliksen... :grin
Viimeksi tänään tuskastelin, kuinka talvitakki kinnaa. Eikä mitenkään tunnu siltä, että johtuisi jostain raskaudesta, olo on vaan todella paksu. Mietin vaa'ankin ostamista - että saisi jotenkin tietää onko toi maha nyt turvotuksesta johtuvaa, vai onko tässä alkanut keräämään ihan oikeita keskivartalokiloja :/

Mullakin on ihan tynnyriolo :D Ja painoa oli tullut pari kiloa lisää sitten ekan neuvolan. Huomenna tosiaan nt-ultra ja hieman jännittää kun eilisestä asti tullut ihan vähän rusehtavaa tuhruvuotoa. Kaipa se jotain vanhaa verta on, tai jos nyt pitäis olla menkat ellei olisi raskaana... Ainahan tuollaiset vuodot hieman pistää miettimään onko kaikki kunnossa :/ Pidetään peukkuja!

Freyja täällä peukut pystyssä!

Jännä ku tässä raskaudessa ikuinen nälkä+vessahätä alko vasta nyt 10+viikoilla ku viime raskaudessa ne oli ekojen oireiden joukossa. Väsymystä en viime raskaudesta muista yhtä pahana, tosin nyt on toi yks vauva jo herättelemässä (vähintään 3kertaa yössä). Jos ei saa 10tuntia nukuttua yöllä nii joutuu päikkäreille tai sittte on iha koomassa puoli päivää.. Onneks poika antaa nukkua 12h yössä eikä valvota yöllä vaa syö ja jatkaa uniaan kuten myös äiti lähes aina jatkaa, välillä aamuyöstä unettomuus vaivaa..
Äiti multa kysyki viimeviikolla että ulkomaanreissuko se väsytti vai eikö poika anna nukkua. Just olin valittanu ku pojalla oli muutama yö ihan hirveitä, noin miljoona herätystä. Totesin vaa et joo poika nukkunu nii huonosti. Se sit komensi päikkäreille :) Ens viikolla seki saa tietää totuuden..

Täällä kans peukkuja freyjalle, kannattaisi varmaan tehdä kaikki mahdolliset tulehdus-testit tänään ultran yhteydessä? ne kun saattavat noita tuhruja aiheuttaa..

Kiva darkminttu kun äitisi noin huomaavainen!
Oma äitini lähinnä omaa väsymystään valittaa meidän nähdessä (vie noi meidän lapsoset siltä mehut heti kättelyssä :rolleyes:) mutta onhan sillä ikääkin jo 65.. ei oo kyllä sitten ensimmäisen lapsen paljon voivotellut mun jaksamista (eikä siinä, hyvinhän tässä on jaksanut:wink)- hassua miten se asenne muuttuu tuossa matkan varrella.

Freyjalle kanssa peukut pystyssä! Onhan sulla muistaakseni ollut aikaisemminkin turhrua raskauden alussa, joten jospa tuokin tuhru olisi yhtä vaaratonta.

Lambi, mä kanssa olen alkanut jotenkin jännittämään kertomista. Jotenkin on alkanut tuntua, että jouluna on liian aikaista kertoa. En usko että tämä edes näkyy mihinkään silloin. Mutta sitten kun alkaa näkymään, niin musta tulee kans varmaan sellainen keskivartalotynnyri. :D Jotenkin nolottaa kertoa, en tiedä miksi. No yksi syy kyllä on se, että meidän kovasti odotetut häät ensi kesäkuussa peruuntuvat, ja se ehkä harmittaa kertoa äidille ja anopille. Ja jotenkin ärsyttää jo valmiiksi ihmisten mahdolliset kommentit siitä, että oliko vahinko ja ettekö voineet pitää niitä häitä ensin. Tarkoitushan meillä oli "tehdä" vauva ensin ja ehtiä pitää ne häät ensi kesänä, mutta eihän se raskaaksi tulo niin helposti onnistunutkaan. Enkä häiden takia halunnut pitää yritystaukoa. Mutta jos raskaus tässä jatkuu hyvin, niin meidät kyllä vihitään ennen vauvan tuloa, mutta intiimisti ilman juhlallisuuksia ja juhlat sitten kesällä 2015.

Muokattu viimeksi:
Onnea hääasian kanssa! Tyylejähän on monia niiden järjestämiseen, ja varmasti joka tyylissä jää jokin myöhemmin harmittamaan (jos ei itseä niin jotain muuta)! me mentiin aikoja sitten naimisiin ennen lapsia, mutta nyt kyllä tekisi paljon itsemmän näköiset juhlat, johon ei mummuilla olisi juuri sananpaikkaa, (onhan se hullusti tosiaan niille usein jopa tärkeämpää se tyyli kun itse juhlaparille!!-rohkeasti vaan oma pää esiin tässäkin..hyvä näin jälkikäteen ohjeistaa:grin)

..meille olisi sopinut parhaiten häät paljainjaloin jossain ulkosaariston kalliorannalla läheisten ystävienkanssa..aah!
Pääasia kuitenkin lienee se itse liitto! juhlia voi sitten vaikka uutta grilliä, tai omanapuun kukkia:)! vaikka siellä saaressa ilman sukkia..

kertominen olisi mun nyt suoritettava töissä tällä viikolla, oon päättänyt - ÄÄÄÄK

Me kerrottiin lähisuvulle, vaikka oli vasta viikot 10+.. Töihin ajattelin kertoo vasta nt-ultran jälkeen (12.12) tai jos maha ei näy niin vasta joulun jälkeen... tosin minusta mun maha on jo nyt niin iso et sen huomaa.
Mä nukahan iltasin tosi aikasin ja heräänki sitte aikasin... -> kierre on valmis. Mut ei mua se aikasin herääminen haittaa ku sillon on hyvä olo ja voi puuhailla kaikenlaista. :)

Mun on ollut pakko saada rytmi kääntymään iltapainotteiseksi. Jos herään esim. klo 7 niin oksennan ihan varmasti koko aamun, mutta kun olen nukkunut noin yhdeksään niin ei ole tullut huonoa oloa koko päivänä. Tämä on nyt niin useaan otteeseen testattu. onneks se gradu ei välitä mihin aikaan sitä kirjoittaa. Hieman hirvittää kun ensi viikolla alkaa kolmivuorotyöt joulun ajaksi. Mutta toisaalta parempi se kun on sitten niitä ilta ja yövuorojakin.

mulla on jo ihan jouluolo enkä saa mitään koulujuttuja aikaan o_O...ihan onnetonta;aivan totaalijumi ja gradun kirjottaminen 0 sanaa viimeseltä 3 viikolta. :sad001 täs on eläny vaan semmosessa "ens viikolla lääkäri,ens viikolla ultra" -jne -kuplassa.seli seli...no,tietää paniikkikevättä sitten mutta jotenkin ei ny vaan pysty. :confused:

ihan älyttömiä huoliakin päässä; tyyliin onkohan vaavi viä hengissä vai littasko mies sen viimeks kun oltiin lähetyssaarnaajaa jne.järki sanoo et oon ihan pöljä mut minkäs teet.tänään vähän vihloo inhasti mahaakin... :eek: oon huomannu et se fiilis tulee aina jos oon kertonu jollekulle raskaudesta (eilen kerroin taas yhelle ystävälle),ja sitten noin viikon välein.nyt kun ultrasta on se reilu viikko niin taas sitä alkaa miettimään...varmaan tarvii hommata se doppler että tietää onko siä kaikki ok. o_O

gradun kirjoittaminen 0 sanaa viimeiseltä kuukaudelta, motivaatio hukkuu kun ei töitä tarvikaan tehdä heti gradun valmistuttua :/ Eli tsemppiä heidi79 sinne, elän vahvasti samassa kuplassa!!

En tie onko tää oikee osio tälle mut kirjottelen nyt... Mulle on ilmestyny kauhee pelko. Jatkuva pikku paniikki velloo takaraivossa ja pelko siitä että syystä tai toisesta pikkusen sydän ei tänään enään sykkisi :( jokapäivä täytyy kuunnelka sydänäänet että saa mielenrauhan...onneks tänään neuvola niin saa vähä purkaa näitä "pelkotiloja". Onko muilla vastaavanlaisia tuntemuksia?

Kizu, et ole kyllä yksin noine pelkoinesi - kyllä se kuuluu eittäin vahvasti tähän raskauden vaiheeseen.. alkaa olla jo niin "paljon menetettävää", eikä vauva ilmoita itsestään mitenkään (eikä ongelmien ilmaantuessa ole vielä mitään tehtävissä)..kyllä se usein helpottaa sitten kun liikkeitä alkaa tuntea. mutta onhan tää loppupeleissä "korkeemman käsissä", ei voi elää kun tän yhden päivän kerrallaan..ja yrittää iloita tästä päivästä :)!
Mua on itseä auttanut kovasti tässä sikiön menettämisen pelossa elämän rajallisuuden pohdinta, huomenna voi rekka ajaa päälle suojatiellä, hirvi hypätä auton eteen, lapsi kuolla, äiti kuolla, mies kuolla, itse saada vaikka syöpädiagnoosin...on niin paljon asiaoita juuri elämään ja kuolemaan liittyen mihin ei voi vaikuttaa, että on aika turha kaikkea murehtia etukäteen!

Hyvää tätä päivää kaikille, ollaan valoisia kunnes toisin todistetaan!o_O

En tie onko tää oikee osio tälle mut kirjottelen nyt... Mulle on ilmestyny kauhee pelko. Jatkuva pikku paniikki velloo takaraivossa ja pelko siitä että syystä tai toisesta pikkusen sydän ei tänään enään sykkisi :( jokapäivä täytyy kuunnelka sydänäänet että saa mielenrauhan...onneks tänään neuvola niin saa vähä purkaa näitä "pelkotiloja". Onko muilla vastaavanlaisia tuntemuksia?

Mulla on jostain syystä ihan samanlaisia tunteita ja pelkoja. En ymmärrä miksi kun tähän asti kaikki on mennyt hyvin, eikä ole kokemuksia mistään pahasta. Jotenkin vaan tuntuu että voiko kolmannen kerran kaikki mennä hyvin.... jostain syystä ei tarpeeksi lohduta sekään että nt-ultrassa oli kaikki hyvin ja viikkoja silloin jo 12+6. On vaan niin normaali olo! Iltapäiväturvotusta ja pientä alamahakumpua lukuunottamatta ei yhtään tunnu raskaanaolevalta.

Muokattu viimeksi:
Täällä kans samoilla ajatuksilla, ite alkaa ajattelmaan kun 12 viikko lähestyy että joko voisi hetken iloita asiasta, mutta sitten äiti ja sisko lyö kapuloita rattaisiin, että ei saa vielä ajatella. Mitä vain voi sattua. Mutta sehän kestää loppuelämän se ajatus että lapselle voi sattua mitä vaan ja että siitä on huolissaan. :eek:Ens tiistaina nt-ultra ja pelkään sitä niin hulluna vaikka olen jo nähnyt 9+3 viikolla elävän kaverin vilkuttelut. Ens viikolla on pakko sanoa töissä kun on potkimis- kaatumis ja iskuvaaraa niin jotenkin haluaisin nyt ajatella sen sitten tulevan kaikkialla julkiseksi. Mutta niin masentaa äidin ajatus siitä, että kun oon niin lihava niin ei oo pakko kertoa pitkään aikaan kun mitään ei näy. Mutta jos haluaaaaa.... Äiti itse osti lastenvaunut palatessaan mun kanssa synnäriltä, että ei kyllä kukaan tiennyt liian aikasin eikä hän hankkinut mitään liikaa etukäteen...

Heh., tv:stä alkaa nyt ohjelma " Apua, meille tulee vauva!"o_O

Takaisin