Itse olen liikuskellut tuntemusten mukaan koko raskauden ajan. Alussa liikkuminen oli vähäisempää väsymyksen ja vatsan kipujen vuoksi, pääsääntöisesti kävelyä. Nyt sitten olen pystynyt monipuolisemmin liikkumaan.
Tällä hetkellä liikuntaan kuuluvat kävely (aika rauhallista tahtia, kun supistuksia tulee melko helposti), kuntosali (jossa voin hyvin tehä perusvoimaharjoituksia), perusjumppia (sykerajojen kanssa pitää olla tarkkana, ku ne helposti nousevat) sekä kotijumppa ja -venyttely. Äitiysjooga loppui viime viikolla, joten nyt se homma jää omalle vastuulle. Kuulemma perustunneille voisi osallistua, mutten taida enää lisää ohjelmoituja liikuntatuokioita kaivata. Lantionpohjalihasharjoituksia on ollu tarkoitus alkaa tekemään, mutta motivointi on vielä vähäistä (vaikka syitä harjoitteluun olisi jo, ts. lirahtelua on sattunu). Toivoisin et suksille pääsisi vielä raskaudenkin aikana, mut luistelun taidan suosiolla jättää tältä talvelta. Vauhdikkaammat pallopelit ja tanssitunnit olen sykkeen nousun vuoksi jättänyt pois, vaikka mieli tekisikin harrastaa kunnon hikiliikuntaa.
Sykerajoihin liittyen.. onko muilla ilmennyt ongelmia sykemittarin kanssa? Luulin et mittaristani on patteri lopussa, kun sykettä ei meinannut löytyä. Nyt kuitenkin kun patterin vaihdon jälkeen ongelma on edelleen. Miehellä ei kuitenkaan samalla mittarilla ko.ongelmaa ole, joten olettaisin et mittari reagoi jo sikiön sykkeisiin eikä tämän vuoksi tunnista minun sykettä. Onkos nyt niin et minun täytyy luopua mittarin käytöstä ja tyytyä tarkkailemaan omia tuntemuksia liikkuessa?