Raskausajan himot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja anisusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

anisusa

Satasella mukana keskusteluissa
Millaisia mielitekoja ja himoja teillä on ollut tai on? Onko jotain mitä et aiemmin olisi voinut sietää vai himoatko omia lempiruokia? 😊

Mulla ei tällä hetkellä ole muuta kuin rasvaset ruuat himon kohteena, yleensä rasvan hajukin tekee pahaa mutta nyt saa Kuolan valumaan 😂. Sinappia himotti ihan alussa, mut se onneksi meni ohi.

Mulla on sama @anisusa kanssa, piti saada toissapäivänä kebabia. 🙈 ruokahimotuksia on muutenkin, mutta välillä tekee mieli ihan normaaleja ruokiakin. Eilen oli pakko keitellä riisipuuroa, koska pakkomielteinen halu iski… tänään taas heräsin kaivaten subia paahdetulla kananrinnalla ja makealla sipulikastikkeella! En edes muista milloin oon viimeksi syönyt subwayssa, liekö mun himotuksia enää edes saatavilla. 😅

Kuulostaa hyvin tutulta @ohdake 😂 Myös eilen iski kauhea tarve saada kaupasta pakastepizzaa (en varmasti vuosiin ole tätä syönyt) ja appelsiinia. Tänään ällöttävä ajatuski pizzasta, mutta vitsit se eilen maistu hyvälle 🤤.

Nyt kun mainitsit subwayn niin alko kyllä tekemään mieli patonkia ja teetä. Ihan kummallisia mielitekoja. Yks päivä söin juustoa ja suolakurkkua, koska ne oli vaan niin hyvää yhdessä.

Ekassa raskaudessa himoitsin kirsikkatomaatteja. Tokassa kirpeitä karkkeja ja suolaa (pahimpina hetkinä imeskelin suolakiteitä :Grinning Face With Smiling Eyes:). Tässä raskaudessa ei oo vielä himoja ilmennyt, jännityksellä odotan!

Mulla on suolaisia asioita tehnyt mieli. Suolainen ruoka, oliivit, suolakurkut suolaiset juustot. :red-heart: Ja se hiton salmiakki himoittaa. Meidän lähikaupassa ei oo niitä sallittuja salmiakkeja niin tein syntiä ja ostin yhden turkinpippurijäätelötuutin pahimpaan himoon.
Äsken oli pakko woltata green currya koska en saa mielestäni sitä ihanaa kastiketta sen hyvän riisin kanssa. Sitä odotellessa nyt :smiling face with heart-eyes:

Yhteistä viime raskauteen että pelkkä hanavesi ei mee sitten millään. En yhtään haluis juoda noita tiivistemehuja mut jotain on pakko ja vesi ei vaan mene. Pitää varmaan tehdä marjoista semmosia sosejääkuutuoita pakkaseen ja heittää niitä veden sekaan. Kun sais aikaseks.

@anisusa mä himoitsin kanssa edellisessä km raskaudessa sinappia ja sitähän oli sit pakko saada koko ajan! :rolling::rolling:

Tässä raskaudessa on himottanut ainakin riisi, suolakurkut (sieltä tynnyristä), raviolit tomaattikastikkeessa, jauheliha ja hedelmät.

Hanavesi ei kyllä täälläkään uppoa millään, eikä myöskään tiivistemehut/limut. Joten (sitruuna)vissyä on tullut juotua oikeen urakalla.

Mitään herkkuja ei oikeen tee mieli paitsi jäätelöä välillä, eikä myöskään mitkään fritti ruuat tai "roskaruoka".

@anisusa mä himoitsin kanssa edellisessä km raskaudessa sinappia ja sitähän oli sit pakko saada koko ajan! :rolling::rolling:

Tässä raskaudessa on himottanut ainakin riisi, suolakurkut (sieltä tynnyristä), raviolit tomaattikastikkeessa, jauheliha ja hedelmät.

Hanavesi ei kyllä täälläkään uppoa millään, eikä myöskään tiivistemehut/limut. Joten (sitruuna)vissyä on tullut juotua oikeen urakalla.

Mitään herkkuja ei oikeen tee mieli paitsi jäätelöä välillä, eikä myöskään mitkään fritti ruuat tai "roskaruoka".

Toi sinapin syönnin vein niin nextille levelille, että päädyin laittamaan sitä jopa salaattiin 😂 nuudeleiden kans se oli aivan ehdotonta myös. Itselle tää oli hassun omituista, puolisoki katto kyl mua silmät pyöreänä siinä vaiheessa kun tilanne eskaloitu siihen, että meni jopa salaatin kastikkeesta 😃

Toi sinapin syönnin vein niin nextille levelille, että päädyin laittamaan sitä jopa salaattiin 😂 nuudeleiden kans se oli aivan ehdotonta myös. Itselle tää oli hassun omituista, puolisoki katto kyl mua silmät pyöreänä siinä vaiheessa kun tilanne eskaloitu siihen, että meni jopa salaatin kastikkeesta 😃
Mä saatoin syödä ihan lusikalla suoraan tuubista. :rolling: Mutta mulla kanssa meni makkarakeittoon sitä jne... ihan "perus" :rolling::rolling:

Tänään iski ensimmäinen, rupes tekee mieli hodareita 😋 mies oli onneksi liikenteessä ja lupasi käydä kaupan kautta 😊

Itse naureskelin ennen raskautta miehelle, että sitten kun olen raskaana niin minun craivings on ranskalaiset ja gnocchit 😂 toistaiseksi kumpaakaan kohtaan ei vielä ole suurta hinkua, mutta toisinpäin taas niin ennen suurta herkkua ollut jäätelö on sellainen jota en enää mielellään syö.

Ei oo kyllä kummempia himoja ruoan suhteen tullut, tai mitään sellasta ”pakko saada nyt ja heti”.
Suu kaipaa jotain rapeaa esim hapankorput, näkkäri, ruispalat paahtimessa jne

Ei oo mitkään hajutkaan käyny nenään vielä että ois paha olo tullut tai oksu lentänyt mitä esikoisesta oli paha..

Etominen on saanut vaan sen aikaan ettei mikään tunnu maistuvan 🤦🏽‍♀️

Mulla oli kans jäätelö aina suosikki ja sellanen makeanhimon pysäyttäjä mut nyt ei vaan pysty enäö syyä.

Takaisin