Raskausajan diabetes

Minäkin luulen, että ensikerralla varmaan minutkin tungetaan rasitukseen.. Olen yli 30vuotias, mutta muuta rasitetta ei sitten ole. Pelkään neuloja sairaasti, joten verenotto useamman kerran on täyttä tuskaa ja paniikkia. Tietysti lapsen vuoksi sinne menen jos on pakko, mutta tuntuu se tyhmältä sinne mennä jos ei ole muuta perustetta kuin ikä (virtsa on ollut täysin puhdas, paino noussut maltillisesti, ei diabetesta lähisuvussa).:sad001
 
Mä oon käynyt nyt kaksi kertaa rasituksessa koska joka kerta neuvolassa pissan glukoosit 2+. Hyvät sokeriarvot silti joten ehkä tässä uskaltaa huokaista loppuraskauden ajaksi.
 
Joo, minustakin aika hassua että laitetaan rasitukseen, vaikka ei riskiä muuten olisi kuin se ikä. Toisaalta olen perustellut sen itselleni niin, että parempi katsoa kuin katua :) Mutta..Tuntui kyllä turhalta kidutukselta tuo :sad001 Oho.. kaks kertaa ja silti normaalit arvot, aika jännä :) onneksi kaikki hyvin :)
 
Totta. Raskausdiabeteksellä voi olla niin pitkäkestoiset seuraukset omaan ja vauvan terveyteen. Joillain munuaiset päästää sokerit läpi raskausaikana, mä kuulun siihen ryhmään.
 
Totta. Raskausdiabeteksellä voi olla niin pitkäkestoiset seuraukset omaan ja vauvan terveyteen. Joillain munuaiset päästää sokerit läpi raskausaikana, mä kuulun siihen ryhmään.
Näkyykö sulla virtsassa sokerit? Sen ymmärrän että jos virtsassa tikku värjäytyisi niin se olisi yksi indikaattori testiin.

Muoks. Ilmeisesti näkyy edelliseen viestiisi viitaten?
 
Tiistaina kävin testissä kun papalla on diabetes. Ikäni puolesta ei olisi tarvinnut tuota tehdä. En tiedä miten nopeasti tulokset tulee, mutta jos ei mitään kuulu niin kaikki hyvin. Ja siihen kyllä luotankin. Muuten meni ihan lepposasti, mutta kun jälkeenpäin ajatteli sitä litkun makua niin tuli huono olo :D
 
Mä täytin tässä raskauden aikana 25v, mutta sain onneksi vältettyä sokerirasituksen, ehkä kun viime raskaus meni ilman mitään, eikä nytkään ole ollut oireita.
 
Mulla oli sokerirasitus viime perjantaina ja ei ollutkaan niin järkyttävä kokemus, mitä alunperin kuvittelin. Litku oli makeaa, mutta ihan ok meni alas. Jossain välissä odottelua tuli sellainen heikohko olo ja nälkä, kun on niin tottunut aamupuuronsyöjä! Tulokset varmaan saan tietää tulevan tiistain neuvolassa. Minullekkin neuvolassa sanottiin, että kaikki yli 25v synnyttäjät joutuvat sokerirasitustestiin...
 
Minä vältin sokerirasituksen. Ainoa syy tosiaan sinne menoon olisi ollut ikä niin neuvolatäti näki sen turhana. Olen todella pahasti neulakammoinen, helpottaa kun ei tarvitse sinne mennä.
 
Kävin tänään sokerirasituksessa. Litku oli makeampaa kuin olin kuvitellut, oli ällöttävää juoda se tyhjään mahaan. Ei kuitenkaan tullut pahaa oloa eikä sen kahden tunnin jälkeen enää tuntunut olevan edes kauhea nälkä.
 
Tulokset sokerirasituksesta oli hyvät, eli ei ihmeitä löytynyt. Jatketaan siis säännöllisellä ja terveellisellä ruokavaliolla sallien silloin tällöin pikkuherkut! :)
 
Mulla olis sokerirasitus huomenna. Osaatteko sanoa, saako aamulla juoda vettä? Muistelisin että lasillisen saisi juoda mutta en ole varma kun siitä on jo muutama viikko kun ajan varasin..
 
Huutelen tuolta heinäkuisista, että meillä ainakin kiellettiin täysin juominen. Eli en esimerkiksi voinut ottaa aamulääkityksiä kuin vasta testin jälkeen.
 
No mä join sen lasillisen aamulla kun oli tosi kova jano. Kiltisti kerroin sen myös labratädille eikä sanonut siihen mitään. Arvot olivat myös ok.
 
Lasillinen pelkkää vettä ei haittaa mitään.

Aamulääkkeet saattaa jotkut vaikuttaa, joten siks niitä saatetaan ohjeistaa otettavaksi vasta kokeen jälkeen.
 
Pariviikkoa sitten kävin sokerirasitustestissä ja viikko sitten neuvolassa kertoivat tulokset, jokainen arvo yli :sad001
Ei paljoa naurata kun joutuu joka päivä mittailemaan sokereita ja kärsin neulakammosta. En pysty itse edes sitä tekemään vaan mies joutuu tekemään..
Meillä sattui vielä oma neuvolatäti olemaan saikulla ja oli joku sijainen.
Meni maku kokonaan kun alkoi saarnaamaan siitä miten nyt täytyy sitten jättää kyllä kaikki limpparit ja karkit pois jne. Ja nyt pitäisi alkaa myös liikkumaan. Ihan kuin tietäisi mitä syön ja miten elän.
Oikeasti en siis edes ikinä ole limppareista välittänyt, karkkia välttänyt aika pitkälle tietoisesti muutenkin ja koska taloudesta löytyy 3 koiraa tulee liikuttua joka päivä.

No nyt sitten katsotaan ruokavalion kanssa ja ollut ihan lupaavia lukemia jos vain hiilareita saa vältettyä, olis voinut jäädä tämä silti kokematta :mad:
 
Pariviikkoa sitten kävin sokerirasitustestissä ja viikko sitten neuvolassa kertoivat tulokset, jokainen arvo yli :sad001
Ei paljoa naurata kun joutuu joka päivä mittailemaan sokereita ja kärsin neulakammosta. En pysty itse edes sitä tekemään vaan mies joutuu tekemään..
Meillä sattui vielä oma neuvolatäti olemaan saikulla ja oli joku sijainen.
Meni maku kokonaan kun alkoi saarnaamaan siitä miten nyt täytyy sitten jättää kyllä kaikki limpparit ja karkit pois jne. Ja nyt pitäisi alkaa myös liikkumaan. Ihan kuin tietäisi mitä syön ja miten elän.
Oikeasti en siis edes ikinä ole limppareista välittänyt, karkkia välttänyt aika pitkälle tietoisesti muutenkin ja koska taloudesta löytyy 3 koiraa tulee liikuttua joka päivä.

No nyt sitten katsotaan ruokavalion kanssa ja ollut ihan lupaavia lukemia jos vain hiilareita saa vältettyä, olis voinut jäädä tämä silti kokematta :mad:
Kurja juttu, mutta tsemppiä mittailuihin! :)
 
Takaisin
Top