Raskausajan Diabetes eli "RaDi"

Saa nähdä joutuuko tässä itsekin vielä insuliinin aloittamaan. Tänään oli aamupalan jälkeinen arvo 8,5.. Joudun nyt jättämään leivän kokonaan pois ja kokeilen vielä vhh ruokavalion. En millään haluaisi muutaman viikon takia lääkitystä aloittaa, mutta koska vauvan on nyt jo ennustettu kasvavan keskikäyrän yläpuolella niin ei voi oikein riskeerata.
 
No niin nyt on ruokavalio viilattu viimeisen päälle. Sokeriarvot eivät ole tänään olleet kertaakaan yli 5,3. Iltapalan jälkeenkin näyttää vain 4,8. Josko voisi huokaista helpotuksesta, että radi pysyy tiukalla ruokavaliolla kurissa. Mulla on vielä yksi painoarvio tulossa, ja siellähän se selviää mitkä vaikutukset tällä on vauvaan.
 
Oudosti on arvot taas olleet rajoissa, vaikka listalla on ollut lasagnea ja pizzaa. En tiedä onko vaikutusta pienemmillä annoksilla (närästyksen takia), kävelylenkeillä vai stressin vähenemisellä vai noilla kaikilla. Tai sitten jollain ihan muulla. :oops:
 
Hyvältä kuulostaa Tuulevi! Kuinkas useasti muuten mittaat? Mulla ohjeissa lukee että yhtenä viikkona 8krt päivässä ja toisena viikkona 4 aamuarvon mittausta, mutta koska olen niin hysteerinen näistä sokereista niin mittaan joka päivä vähintään kolme kertaa. Joinakin päivinä jopa kymmenen kertaa tullut mitattua.. Sormet on hyvän näköiset.
 
Nyt olen mitannut vaan nuo neljät aamut ja yhden päiväkäyrän per viikko. Aiemmin mittailin ihan mielenkiinnosta enemmänkin, mutta nyt en vain jaksa pakollista enempää.
 
Takaisin
Top