Raskaus + työelämä

Joudun töissä aika paljon nostelemaan ja vatsa ei kyllä yhtään tykkää siitä. Olen nyt ollut viikon sairaslomalla. Onpas syyllinen olo. Vielä oisi kuukausi jäljellä ja koitetaan vähän tehdä järjestelyjä työpaikalla.
 
Satulatuoli tuntunut mustakin hyvältä. Lääkäri sanoi neuvolassa, että mahan kasvaessa siinä istuma-asento saattaa tuntua ikävältä ja sit pitäisi vaihtaa normi tuoliin.
Mä sain nyt fyssarilta satulatuolissa istumiskiellon, viikkoja 26+5. Eli takaisin toimistotuoliin... :bored:
 
^Bello voi vastata omasta puolestaan, mutta mulle fyssari sanoi, että satulatuolissa lantio pääsee leviämään liikaa ja on siksi huono.
 
Joo juuri nimenomaan näin. Mulla on lonkkakipuja ja siksi tuli kielto.

Nyt tuskastelen tän työtuolin kanssa, kun sen takia satulatuoliin vaihdoin että tässä painaa tuolin reuna ikävästi ja jalat puutuu ja turpoaa entistäkin pahemmin :bored:

Miten näiden turvonneiden jalkojen kanssa voisi toimia toimistoympäristössä, onko kellään mitään kuningasideaa?
 
Kiitos vastauksista. Mä en kyllä osaa neuvoa :/ itse kun osan päivästä oon kassalla niin siinä vaihtoehdot satulatuoli ja seisten. Niitä oonkin vuorotellut. Ja sama myymälän puolella ja varastossa. Onneksi työpäiviä enää se 10, eiköhän sen sinnittele.
 
No voihan nenä, jos fyssari kieltää multaki satulatuolin huomisessa tapaamisessa. :bored:milläs mää sitte istun, jos asiakkaalla on mun normi toimistotuoli käytössä.. noh, eipä niitä asiakkaita oo enää montaa, kenen aikana mun pitäs satulatuolia käyttää.
 
Oon sillon tällön käyttänyt satulatuolia mutta huomannut että häntäluu kipeytyy siinä ja alkaa puutumaan paikat. Nyt oonkin istunu vaan normaalituolissa ja noussu vähän väliä seisomaan hetkeks niin jaksaa istua paremmin. Onneks saan töissä pöydän nostettua ylös myöski seisomista varten.
 
Mä istun normi toimistotuolissa, mutta oon huomannut etten enää mene kunnolla siihen istumaan vaan jään aika reunalle. Tällöin maha hieman saa lisää tilaa jalkojen välissä. Ei varmastikaan paras asento selälle, mut tällä hetkellä ei ainakaan ole tullut mitään kipuja vaikka ennen en tuollein istunutkaan.

Ja jossakin kohtaa kallistin istuin osan etureunaa alaspäin myös juuri mahan takia. Aikaisemmin oli korkeemmalla mut ei enää tuntunut omalta asennolta.

Jos on siis hyvin säätyvä tuoli niin varmasti siinä voi saada ihan hyvänkin asennon. Kaikissahan ei aina ole noita säätöjä.
 
Tuun heinäkuisista huutelee jos olis kohtalotovereita :D olen töissä hevostallilla ja hoidan päivittäin melkein 40hevosta 9h päivässä. Eli työ on hyvin fyysistä (paskanlappaus,heinien ja vesien kantamista, paljon kävelyä ja jaloilla olemista). Nyt mennään rv31 ja vielä pitäis olla 3vk töissä. Olin ihan varma etten pysty yli puolen välin enään tekemään töitä mutta yllätin itsenikin :D nyt kyllä jalat väsyy ja kipeät suonikohjut vaivaavat mutta ei anna luonto periksi hakea saikkua... Jossain vaiheessa oli kovat alaselkäkivut mutta ne loppuivat tai ainakin vähenivät
 
Hei lumihiutale! Mulla kanssa samanlainen fyysinen työ ja pitkät päivät mutta vain vain ihmisten kanssa :wink tänään rv 31+0. En ole nyt puoleentoista viikkoon ollut töissä enää kun rupesi kohtu painamaan niin palleaan ja kyljet kipeytyi ettei henkeäkään meinannut levossakaan saada. Sain viikon sairasloman juuri ennen kesäloman alkua ja perjantaista asti olen ollut kesälomalla josta mammaloma sitten jatkuu:happy: muuten töissä kyllä vielä jaksoi hyvin kunnes nuo vaivat alkoi. Kuuntele vaan omaa kehoa ja sen mukaan sitten vaan :)
 
Waitingfortheday mulla oli myös muutama viikko sitten hengitysongelmia ja heräsin pistävään kipuun keuhkoissa ja siihen että henki ei kulje kunnolla. Onneksi meni muutaman päivän levolla ohi. Ihanaa lomaa sinulle :)!
 
Mulla kanssa hengitysjuttuja, varmaan maha jo senverran painaa + siitepöly, katupöly ja kuumuus kaikki yhdessä. Töissä pystynyt olemaan ja onneks kohta alkaa loma/äippäloma. Mun mielestä jokainen vointinsa mukaan, turha sitä on töistä murehtia. Raskaudet kuitenkin kaikki niin erilaisia :)
 
Takaisin
Top