Raskaus + työelämä

WaitingForTheDay

Oman äänensä löytänyt
Heippa!

Olisin kiinnostunut kuulemaan minkälaista työtä kukin tekee, kuinka työnteko on sujunut raskauden aikana ja milloin aiotte jäädä pois töistä? :)
Itse olen ammatiltani lähihoitaja ja teen fyysisesti ja henkistesti raskasta kolmivuoro -työtä dementoituneille vanhuksille tarkoitetussa hoitokodissa. Yövuoroista onneksi sain vapautuksen rv 17 kun aiheuttivat niin huonoa oloa, migreeniä, oksentelua. Olen nyt siis rv 24+5 ja toukokuun loppuun pitäisi töissä vielä olla, kunnes jään kesälomalle kesäkuuksi ja siitä suoraan jatkan äippälomaan. En kyllä tiedä pystynkö olemaan edes toukokuun loppuun sillä dementoituneiden kanssa ei aina kaikki suju ihan kuin oppikirjoissa :wink Monesti joutuukin vääntäytymään mitä ihmeellisiin asentoihin. Alkaa maha olemaan jo niin iso että ei enää voi tehdä semmoista kuin tavallisesti. Lähipiiri onkin vitsaillut, että oonko varma ettei kaksoset oo sittenkin tulossa kun maha on jo niin iso :wink Myös sängyssä pitäisi ylöspäin nostaan 120kg pappoja joiden alla liukulakanatkaan ei hyödytä painotaakan vähentämisessä tai yhtäkkiä kävellessä joku saattaa heittäytyä täysin hoitajan varaan ja yritäppä siinä kannatella 90kg mummua/pappaa ;P Lisäksi saa aina pelätä ettei joku päätä huitaista tai potkaista ja osuu vatsaan. 8-9h työvuoro on alkanut käymään raskaaksi seisten ja kävellen koko ajan, että alaselkä ja lonkat kyllä siitä kertovat joka työvuoron jälkeen.
Myös hormonit ovat tehneet tepposensa ja normaalisti pitkäjänteisenä ja kärsivällisenä ihmisenä saa nykyään taistella pään sisällä ettei välillä pinna pala. Lisäksi kun herkistyy nykyään helpommin, niin asukkaiden laukomat ''kohteliaisuudet'' jotka ovat aikaisemmin vain huvittaneet, sillä sairaita ihmisiä kun ovat, niin nykyään kun haukutaan kaikilla mukavilla nimityksillä tekisi mieli vain alkaa itkemään :D