Raskaus sektion jälkeen

Niinuska86

Vauhtiin päässyt keskustelija
Toukokuiset 2025
Minkälaisia kokemuksia teillä on raskaudesta sektion jälkeen? Ja vielä nimenomaan jos on tehty T-viilto. Sen sain kuulla että suunniteltu sektio tulee jatkossa, mutta miten raskaus on muuten mennyt?

Ei oo kokemusta t-viillosta, mutta meidän ensimmäinen syntyi suunnitellulla sektiolla. Seuraava raskaus alko vajaa kahden vuoden kuluttua sektiosta. Sektio ei vaikuttanu mitenkään sen jälkeiseen raskauteen. Raskaus sujui hyvin, arvessa ei ollut mitään erityisiä tuntemuksia, siis ei tuntunu yhtään miltään. 😅

Loppu raskaudesta piti käydä äitipolilla keskustelemassa sektion jälkeisestä synnytyksestä. Siellä käytiin pinnallisesti läpi edellisen sektion syyt ja sujuminen ja toiveet seuraavaan synnytykseen. Sitten lääkäri vaan totesi ettei näe syytä miksei voisi kokeilla alatiesynnytystä minun tapauksessani. Siinä se. Meni vissiin 10 min.

Seuraavaan synnytykseen liittyen lääkärit toivoi, ettei tarvi käynnistää tai käyttää oksitosiinia, mutta toki näihin ois ryhdytty jos tarve olisi ollut. Mutta sulla oli tulossa suunniteltu sektio, niin nää ei vaikuta siihenkään. Mun suunniteltu sektio oli tosi hyvä kokemus kaiken kaikkiaan. 👍

Muokattu viimeksi:
Hei, mulla 2 lasta suunnitelluilla sektioilla. Ei t-viiltoa. Ei mitään ihmeellistä toisessa raskaudessa liittyen edelliseen sektioon, paitsi kiinnikkeitä jotka huomattiin siinä toisessa sektiossa.

Minullakaan ei kokemusta t-viillosta. Mulla on 3kpl suunniteltuja sektioita 3:ssa vuodessa eli turhan usea lyhyessä ajassa. Ei ollut kuitenkaan mitään ongelmia, mutta aina uuden leikkauksen kohdalla on leikkaus aina kestänyt kauemmin kiinnikkeiden takia. Arpeakaan ei mitenkään erityisesti seurattu, paitsi muistaakseni katsoivat ultralla, ettei istukka kasva arvesta läpi. Nyt 3. sektioin jälkeen huomaan, että arpi hieman kiristelee ei-raskaanakin, vaikka sitä hieroin alusta asti fyssarillakin

Takaisin