raskaus oireet vai haaveita vaan

nadyne86

Vasta-alkaja
Kohta kaksi vuotta ilman ehkäisyä ja lapsi on saanut tulla. Viimeisen vuoden ajan olemme yrittäneet ihan kunnolla saada ovulaatio ajankohtia tiedoksi. Nyt kaksi kuukautta sitten laitettiin koko homma jäihin kun alkoi tuntua niin turhauttavalta kun sitä pienokaista ei kuulu. Yksi lapsi jo on mutta hänenkään aikaansaaminen ollut niin yksi selitteistä, vaan siihenkin vierähti puolitoista vuotta. Lapsi on edelleen kuitenkin tervetullut.

Ovulaatio oli tossa kuun vaihteessa ja silloin oli harrastaminen aktiivisimmillaan :)
Viikko sen jälkeen alkoi huono olo, palelu vaikka mittari ulkona näyttää +30 astetta, vatsan alueen turvotus, vihlonta ja paineen/kipujen tunteminen alavatsassa. Kokoajan saa juostaa vessassa ja unta riittä myös päikkäreihin. Rinnat turpoaa normaalisti viikkoa ennen kuukautisia mutta nyt ne on kuppikoon verran kasvanu ja tuntuu ettei se lopu ollenkaan. On myös hiukan hankala istua ja nappia housuista joutuu avaamaan( turvoksissa siis olen vaika painoa ei ole tullut lisää).

Raskaustestin tein viikko sitten ( tiedän ihan liian aikaisin) mutta epäsäännöllisen kierron takia on vaikea arvioida koska pitäisi testailla..

En muista missä vaiheessa mulla alkoi oireilu ekasta raskaudesta mutta samoja oireita oli. Silloin muistaakseni tein testin ollessani 6-7 viikolla. Pelottaa tehdä testi taas jos se näyttääkin negaa koska yritystä on pitkään ollut.. Mutta oireilu kertoo toista. En tiedä pystynkö luottamaan omaan vaistooni tässä asiassa vaikka kaikki tuntuukin raskauteen viittaavan. Vai onko alitajunta kuitenkin niin voimakas voidakseen vaikuttaa kehoon ja tämä onkin joku valeraskaus tai vaan niin kova haave että keho reagoi?

Komentoikaa ja kertokaa omista kehon muutoksista ja tuntemuksista sekä oletteko raskaana vai oliko kaikki kuviteltuja oireita?

Täälläkin piinaavaa odotusta vielä muutama päivä ennen testiä... oireet ovat erilaiset kuin normaalisti ennen kuukautisia mutta voi myös olla kuvittelua kun vauva on niin toivottu ja ikäni puolesta alkaa olla jo "yhdestoista hetki" pienokaiselle. Edellisestä raskaudesta on jo 15v joten ei ole muistissa enää miltä silloin tuntui.

Toivon parasta, pelkään pahinta!

Mites teillä kävi?

Täällä on kanssa mitä ihmeellisimpiä tuntemuksia : jo n.5pvän ajan menkkakipuja & vihlontaa oikean munasarjan kohdalla, runsasta valkovuotoa mikä on minulle epänormaalia sekä terkkari mittasi tänään lämmön mikä oli koholla (37,2) kun normi lämpö on noin 36,2 kohdallani. Tänään ei ole ollut ruokahaluakaan.. Menkkoja odotellaan alkavaksi seuraavien kahden päivän aikana.

Kävin tosiaan tämän asian tiimoilta tapaamassa terveydenhoitajaa tänään ja otettiin virtsatestit, tulehdusta kehossa ei ole ja raskaustestikin näytti negaa. Oletetusta hedelmöityksestä ei kuitenkaan ole kulunut vielä kahta viikkoa eikä menkatkaan ole vielä periaatteessa myöhässä. :)

Tällaista alavatsan kipuilua / painontunnetta / vihlontaa minulla ei ole ikinä aiemmin ollut. Yleensä menkat alkavat ja kipuilu tulee vasta useamman tunnin myöhässä.. Olen myös muutamana yönä heräillyt kyseiseen kipuun. Se ei kuitenkaan ole ollut sietämätöntä enkä ole hakeutunut vielä lääkäriin..

Nuppu360

Moi! Voisin kuvitella itseni sinun tilalle. Menkkamaista kipua ollut jo reilu viikon, n. 1½vk, valkovuoto runsasta, menkkoja ei kuulu eikä näy. Raskaustesti negaa taikka roskishaamua..
Mietin itsekin että jos menisi lääkärissä käymään, mä olen tosin lopettanu omettämisen 2viikkoa sitten, että ei ne menkat välttis tulekaan vielä, mutta kovin niitä kyllä odotan jo. Ja se mikä pistää ihmetteleen, on tuo menkkamainen kipu ja vihlonta, se on jokapäivästä.. ja muistan edellisestä raskaudesta kans alussa tän menkkamaisenkivun ja runsaan valkovuodon.
Tekikö terveydenhoitaja sulle veritestin? vaiko ihan normi raskaustestin? Mä kovin haluisin päästä verikokeisiin mittauttaa hcg:n, että onko se missä mallissa. Ekassa raskaudessa mun hcg nousi tosi hitaasti ja raskaustestiki näytti plussaa vasta 6viikolla menkoista laskettuna..
hmmmn, aika outoa. toivoisin kyllä niin paljon raskautta.. taikka edes saisi ne menkat alkaa nii tietäisi vähä missä mennää .

Multa otettiin virtsatesti, mutta se on yhtä luotettava kuin verikoe. Näille mun oireille ei tosiaan ole tällä hetkellä mitään muuta selitystä kuin raskaus.. Mutta hcg ei selkeästikkään ole noussut vielä että näkyisi raskaustestissä. Yleensähän alkio alkaa tuottamaan sitä raskaushormonia vasta kun on kiinnittynyt kohtuun, eli 2 vkoa hedelmöityksestä. Tässä on nyt jännät paikat sitten!

juu, niinhän se on.
täytyy katsoa mihkä suuntaan tää menee.. paraneeko vai ei.. :-)
kuinka kun luin tuolta yhdeltä palstalta et teet tänää testin, niin mitä näytti?

Tänään otettiin virtsatestit ja siitä tehtiin muun muassa se raskaustesti sairaalassa tänään, ja negatiivinen oli. Mutta kuten mainitsin aiemmassa viestissä, niin oletetusta hedelmöittymisestä ei ole vielä kulunut kahta viikkoa.. Joten vielä on mahdollista että raskaushormoni ei ole noussut.

Jotenkin mieliala menee vuoristorataa. Välillä mietin että ei nämä kivut voi olla muuta kuin raskaudesta ja välillä taas olen sata varma että menkat alkavat huomenna, eli ajallaan. emoticon

mulla on ollut huimasti raskausoireita tai sitten mielen tuottamia oireita. kierto ja kuukautiset on mitä sattuu ja vajaa kaksi viikkoa sitten oli "kuukautiset" eli kahtena päivänä vähän tiputteli joka ei kyllä oo ihan normaalia. sitä ennen ne alkoivat 1.7. en uskalla uskoa raskauteen mutta fyysiset oireet sanois ihan jotain muuta. aikaisemmin joskus olen niin kovasti halunnut olla raskaana, että kuvittelin kyllä kaikki oireet, mutta nyt tää ei oo ihan samanlaista. pari negaa olen testannut ja vielä ajattelin ainakin yhden tehdä.

mulla siis kaikki alkoi kuvotuksesta ja ruokahaluttomuudesta. koko ajan teki pahaa, muttei tarvinnut oksentaa. mitään ruokaa ei tehnyt mieli eikä mikään maistunut miltään. edes suklaata en halunnut jota tavallisesti ilman en voi elää. rintaan ja naamaan ilmesty pariksi päiväksi paljon finnejä. alavatsaa nipisteli ja toista rintaa nipisteli välillä lujaakin. nyt ei oo ollu enää niin huono olo, mutta pari päivää ollut maha niin turvoksissa ettei edes löysimmästä päästä olevat housut tahdo mennä kiinni. tuntuu että tuo maha tuosta pian räjähtää. alavatsassa ollut nyt myös enemmän tuntemuksia ja kun istuu niin tuntuu että joku siellä painaisi. vessassa saa käydä usein. nyt vain täytyy vielä vähän odotella ja testailla. kuun lopussa pitäis kuukautiset sitten alkaa jos ovat tullakseen. niin ja 5.7 kävin verikokeessa ihan muusta syystä ja pyysin samalla raskaustestin. nega oli. järki sanoo etten ole raskaana kun ei mitään missään edes näy, mutta oireet pitävät siitä huolen että jaksan asiaa arvuutella päivittäin.

pitää nyt vielä tännekin infota kun noita oireita tuossa luettelin, että jonkun muun syyn vuoksi taisi olo olla noinkin erikoinen.tänä aamuna tuli nega ja nyt sen pitäisi kyllä jo näkyä. eli seuraavaa testailurumbaa odotellessa!

Heiss,

Täällä jouduin eilen käymään päivystyksessä näiden mun selittämättömien alavatsakipujeni kanssa. Menkat on nyt 2-3 päivää myöhässä. Lääkäri määräsi verikokeisiin ja puhtaina tulivat takaisin. Tulehdusarvot olivat normaalit (umpilisäkkeen tulehdus muun muassa poissuljettiin..) ja raskaustestin hcg näytti 3 eli negatiivista. Tosin kun katsoo tuota hcg viitearvoja, niin 2vkoa hedelmöityksestä arvot ovat 3-426. Eli joillakinhan se voi nousta myöhäänkin.. Ja tosiaan eilisen jälkeen kivut hävisivät yön aikana kokonaan, ja tänään on ollut havaittavissa vain pientä nippailua! Jos olisin raskautunut, niin näihin aikoihin alkion pitäisi kiinnittyä kohtuun ja alkaa pian tuottamaan hcg:tä. Tällä hetkellä kaikki oireet viittaavat raskauteen, mutta toki se voi olla myös joku esim. munasarjakysta mikä minua vaivaa. Olen kuitenkin hieman hämmentynyt miten se voisi olla sellainen, koska olen perusterve, nuori ja kuukautiskierto on aina ollut säännöllinen.

täällä menkkamaiset tuntemukset jatkuu aina sillon tällön ja toissapäivänä tosiaan luulin että menkat alkaa mutta pah.. mitään ei näkyny! kerran vessassa käynnin yhteydessä tuli vaaleapunastalimavuotoo pyyhkies ja that`s it.. outoo..
Tänää uutena oireena on tullut väsymys, siis voi järkky tätä!!
Huomenna onneksi tulee violan herkkä raskaustesti postissa niin saa tehdä sen sitten :-)
onko kellää kokemuksia noista violan herkistä 12 miu/HCG testeistä ?!

Ilmoittele sitten miten kävi! Luulisi että noin herkkä testi näyttää raskauden jos sikseen.

tässä vastaus.. oikee itse tiedä miten ton nyt tulkkaisi..

livenä näkyy selkeämmin ku mitä tässä mutta kyl mä oon näkeväni tuos hailee viiva, saas nähdä mitä mies sanoo ku töistä kotiutuu : )

Ehkä havaittavissa on jonkin sortin viivanpaikka jos oikein tihrustaa??

En malttanut itsekkään olla tekemättä tänään apteekin testiä ja negahan sieltä tuli. Silti oireet edelleen voimakkaat, etenkin painontunne alavatsalla ja menkkamainen jomotus mikä jatkuu jo ties monettako päivää! Nyt olisi kuitenkin vasta oletetut rv 4+2 ja kp 31/28 ja kun luin netistä aiheeseen liittyviä ketjuja niin moni on plussannut vasta rv 5! Eli voi mennä vielä 10:nenkin päivää ennenkuin plussa tulisi testiin.. Ja eihän tässä ole mahdollisuutta kun kallistua sen puoleen jos menkkoja ei näy!

J3nni, milloin plussasit aiemmassa raskaudessasi?

nii on, tässä on viellä aikaa plussailla vaikka millä mitalla :)
mä plussasin ekassa raskaudessa VASTA 6 viikolla, tai siis oli tasan 6 viikkoa edellisten menkkojen alkamisesta, joten tosi myöhään plussasin eli ei voi nytkää odottaa kovin aikasta kunnon plussaamista, toki kaikki raskaudet erilaisia, mutta siis.. odotellaan :)
mulla kans nyt kohta pariviikkoa jatkunu toi menkkamainen kipu/vihlonta sillon tällön, siis jokapäivästä on mutta satunnaisesti.. ja sitte valkovuoto lisääntyny RUNSAASTI, mutta ei siis haise mitenkä et olis joku tulehdus tms.. ja pari kertaa ny tullu sitte kerran pyyhkies sitä vaaleanpunastalima"vuotoa".. eka kerta oli 29.7 ja nyt 4 päivää sitte.. ja ainoastaa siis kerran vessakäynninyhteydes huomannu ja that`s it.. Outoa.. mutta odotellaan =)

Takaisin