raskaus ja verenpainelääkitys

Mulla oli ekan kerran proteiinit yhdellä plussalla sinä päivänä kun kouristin (rv 25). Jännä etteivät oo sua oottaneet vielä osastolle jos sulla kumminkin on proteiinit plussalla JA verenpaineet koholla. [:-]
 
cedomira mä olin ma-ti osastolla, mutta kun pikkunen on vilkas ja liikkuu hyvin ja mun vointi on tosi hyvä, niin eivät pitäneet sisällä...sanoivat vaan että jos tulee päänsärkyä tai muita oireita voi tulla suoraan takas...huomenna labroja...toki jos nyt on lisääntynyt vielä proteiinit tai labroissa jotain muuta, niin uskon että ne soittaa mut takas..en tiedä...toivoisin kumminkin että edes tämän kuun loppuun saisin pitää tuon toisen tuolla pienessä yksiössä <3
 
Mulla on Bluerose menny ihan ohi lukiessa että sulla oli tota valkuaistakin, sori, luulin että verenpainetta vaan.

Mulla oli proteiinit heti kolmella plussalla kun ihan normaalille neuvolakäynnille menin, siitä sitte prenalle ja viikonlopun seurailun jälkeen on leikattu.

Mä olen Yumma käsittänyt että se ylämaha kipu liittyis jotenkin istukkaan, kun istukan sairaushan toi toksemia alun alkaen on.

No mut hyvä kun noin tiiviisti seuraavat sua Bluerose, mulle kans neuvolas sanottiin ekalla käynnillä että saan varmaan täs raskaudes aika lailla hypätä äitipolilla kun on toksemia tausta. Mut ei se haittaa...
 
ALKUPERÄINEN: Päivi28
Mä olen Yumma käsittänyt että se ylämaha kipu liittyis jotenkin istukkaan, kun istukan sairaushan toi toksemia alun alkaen on.


Se ylämahakipu johtuu siitä kun maksakapseli venyttyy.

Bluerose todellakin kuulostele omaa oloa ja herkästi yhteyttä äpolille/kuka sun hoitovastuun onki ottanu, tuo raskausmyrkytys kun on semmonen et hiljalleen hiipii ja todella nopeasti saattaa sitten räjähtää käsiin, ihan niinku tuolla ylhäällä joku kertoikin. 1. raskaudessa pahasta myrkytyksestä kärsineenä ja nyt 2. lievemmästä ja kun katselin huonekaverin kuntoa kuinka 2:ssa päivässä proteiiniarvot virtsassa moninkertaistuivat vaaralliselle tasolle ja vointi romahti ihan täysin niin että raskaus piti purkaa = ei todellakaan kannata "katsella" kotosalla jos yhtään alkaa tilanne huononemaan.
 
Täältä löytyy myös kohtalontoveri.

Korkeiden paineiden vuoksi aloitettiin kk sitten albetol lääkitys, yksi tabletti aamulla ja illalla.
Mulla on sukurasitettakin noille paineille, joten saa nähdä miten paineiden käy raskauden jälkeen..

Ennen lääkitystä yläpaineet oli 150-170 ja alapaineet 100 paikkeilla. Nyt tasaseen yläpaineet 130-145 ja alapaineet 80-95. Illallahan se on korkeampi.

Olin kans sairaslomalla,kun oli suppareitakin silloin kun oli t.harjoittelu kesken. Eilen valmistuin koulusta, joten nyt lepäillään enemmän.
Kontrolli mulla kuukauden välein, käskyn sain soittaa mikäli paineet ei ois alkanu laskeen tai nousisivat yhtäkkiä takas tai korkeammalle.
 
Hilppa86: Mulla myös sukurasite, isältä ja äidiltä. Raskauden jälkeen meni varmaan viikko tai puolitoista viikkoa ennenkö paineet tippu, mutta sitte ne tippu heti kunnolla 100/60 tasolle. Nyt on pysyny hyvänä.
 
mullahan paineet on aamulla/päivällä korkeimmillaan...mulla lisättin lääkitystä...ja taas lisätään..oon taas osastolla...verenpaineet nous uudestaan taivaisiin ja proteiini virtsassa lisääntyi...joten nyt vaan odottelen...toiv. ei tarvis sektioon mennä, joka tulee kysymykseen jos proteiini vielä lisääntyy...

Bluerose ja ötö 34+2
 
ja niin tämä äippä "joutui" sektioon perjantaina 19.11.2010. ja sai ihana peikkopojan =) täyden pisteen poika syntyi rv 34+4.

43cm
2260g
 
Mulla meni sillon albetol 100mg 3xpv,jota ois pitäny jatkaa vielä kotona..
No nyt en ole ottanu noita nappeja ja viimeks oli paineet ihan kohdallaan..Mulla oli osastolle joutuessa alapaine 125,sitä en tiedä et kuin korkealla ollut pahimmassa myrkytys vaiheessa..
 
Takaisin
Top