Raskaus ja työt

Miä teen 3-vuoro työtä ja fyysisesti suht raskasta sellaista. Onneksi on työpari ettei tarvitse yksin kaikkea tehdä ja vaihdellaan päivittäin sitä että kumpi tekee raskaamman puolen ja jos mua rupeaa heikottamaan tai muuta niin pari passittaa heti istumaan :)
On siis edestakas ravaamista, kyykistelyä, painavien rullien nostelua ja vetoja ja työntämisiä. Työpisteellä on myös niin kuuma että välillä ihan istuessakin on selkä märkänä. Välillä saattaa vähän hermokin olla kireänä ja pari kertaa onkin supistanut loppuvuorosta varmaan ihan vaan sen hikoilun ja kiukun seurauksena. En ole pariin kuukauteen joutunut tehdä yövuoroja ollenkaan ja nyt olisi edessä yövuoro-viikko. Saa nähdä miten jaksaa. Työkaverikin jaksoi muistuttaa huolestuneena että menen sitten ajoissa pyytämään kevennettyä työtä jos olo huononee. Ehkä isoin ongelma saattaa tulla noissa nosteluissa, kun selän kanssa ollut ennenkin vähän ongelmia ja pelkästää jaloilla on mahdoton nostaa kun joutuu pujottelemaan noita painavia rullia lantiota matalammalle. Jossain vaiheessa saattaa kyllä olla mahakin hieman tiellä :D
Viime viikolla ilmoitin aloittavani äippäloman 30päivää ennen laskettua-aikaa. Mainitsin kyllä myös että jos selkä menee pahaksi niin sitten jään jo aiemmin saikulle. Mutta on se ainakin yritettävä :)
 
Neuvolalääkäri puhu perjantaina et pitäis työnantajan kanssa ruveta sopimaan kevennetystä työstä.. Yötyö ja seisomatyö ei kuulemma oikein ois raskauden puolivälistä eteenpäin sopivaa:shifty: Meillä nyt vaan ei firmassa oo olemassakaan muunlaista työtä.. Esikoisen aikana oli eri lääkäri, joka ei ihan näin tiukkana ollut. Sovittiin nyt sitten, että ylitöitä en tee ja jään sitten hyvissä ajoin ennen äitiysloman alkua sairaslomalle.
 
Tänään kesäloman jälkeen takas töihin. Mrhhhh. Menen sinne esittelemään full blown vavvamasua. En siis ole maininnut kuin yhdelle töissä, että odotan. Sain ennen lomaa myös työuupumusdiagnoosin niin koitan pitää aistit valppaina, jotta ei tule stressattua liikoja ja näin aiheutettua turhaa harmia vavvalle :) Wish me luck!
 
Tänään kesäloman jälkeen takas töihin. Mrhhhh. Menen sinne esittelemään full blown vavvamasua. En siis ole maininnut kuin yhdelle töissä, että odotan. Sain ennen lomaa myös työuupumusdiagnoosin niin koitan pitää aistit valppaina, jotta ei tule stressattua liikoja ja näin aiheutettua turhaa harmia vavvalle :) Wish me luck!

Tsemppiä päivään Serena! Esittele mahaa ylpeänä ja töiden suhteen kevyt asenne :)
 
Mulla on myös työuupumus diagnoosi keväältä ja sen johdosta nyt sitten karenssi kun en pystynyt olla siellä töissä enää ja oli pakko lähtee. Karenssi loppuu tän kuun lopussa ja sen verran pitäisi sinnitellä nykyisessä työssä, mutta todennäköisesti en pysty enää mennä töihin kun sattuu niin lujaa mahaan ja tulee huono olo, työ fyysisesti raskasta ja seisomista!
 
Onko muilla paljon syys"masennusta"?
Ite vaan mietin tossa että syksyisin on mulla yleensä aika kurja ja väsynyt olo, että mitenkähän tuolla töissä jaksaa tota 3-vuorotyötä tehdä :/
Meni viime viikon yö-viikko yllättävän helposti, mutta viikonlopun ajan olinkin sitten ihan loppu.. eikä tänäänkään kovin virkeä olo ole, iltaan pitäisi mennä :/ onneksi on sentään suht helppo päivä tiedossa. Kohta varmaan joutaa kevennettyä työtä pyytämään, kun kaikki nostelut ja se hikoilun määrä mitä 8tunnissa kerkeää ei varmaan ole kauhean hyväksi... varsinkaan kun lattianrajasta joutuu painavaa rullaa nostamaan jatkuvasti ja muutenkin joutuu kykkimään niin paljon..
Ruvennut vielä tuo oikean puolen lonkka vähän särkemään, ennenkin ollut sen kanssa ongelmia, niin ei nukkumisesta meinaa tulla kauheasti mitään. Varsinkaan kun ei mahallaan, eikä oikein selälläänkään uskalla enää nukkua... huoh... toivotaan että tää pikkukaveri auttaa jaksamaan ja piristää tuota syksyn tuloa :) Muuten kun on kuitenkin niin hyvä olla ^__^
 
Mä olen huomannut itsestäni että olen melkein koko ajan jotenkin alamaissa ja itkettää ihan kaikki! Ei oikein huvita tehdä mitään ja pelottaa töihin meno kun sitä tekee nyt rahan takia, eli ehkä toi talouskin vähän painaa varsinkin kun yövuoroja eivät mulle nyt anna enää
 
Sirpaleina. Kannattaa fysioterapeutin hieronnassa käydä ja pyytää että käsittelee pakaran ja lonkan alueen hyvin nii helpottaa. Mulla puutuu oikea reisi päältä jos seison kun maha vääntää lonkkaa lantioo väärään suuntaan. Helpottaa hieronnalla ja venyttelyllä
 
Mulla toi lonkka on vaivannut satunnaisesti jo 9vuotta.
9vuotta sitten bussipysäkille juostessa kompastuin ja kaaduin lantio edellä asfalttiin. Silloin kävin jäsenkorjaajalla joka sano lantion olevan 1cm vinossa ja naksautteli paikoilleen kaikki.
Tää tulee aina ajoittain, kestää parista päivästä pariin viikkoon. Tuossa venytellessä kyllä tuumasin että taitaa pakaralihas olla siltä puolen jumissa, varmaan vetää vähän lonkkaakin virheasentoon. Veikkaan että viime viikon töissä seisoskelusta johtuu, kun joutu semmosta sivuttaista "keinumis"-/sivuaskel-liikettä tekemään aika paljon. Saa nähdä miten töissä onnistuu kyykkäily, paheneeko vai paraneeko liikkeessä :)
Mut jos ei mee tän viikon aikana ohi niin otan kaylies neuvosta vaarin ja varaan ajan työfyssarille :)
 
Mä päädyin käymään myös työfysioterapeutilla hakemassa jumppaohjeita alaselän kipuihin, jotka on vaivannu kesäloman jälkeen jatkuvasti töissä. Se on muutenkin sellainen, että vaivaa ajoittain muutenkin, mut pysyy hanskassa liikunnan avulla. Nyt kun joutu jotain liikkeitä jättään jumpasta pois, niin oli ihan tarpeen saada uusia tilalle. Ja tosi hyvin se auttoikin, seuraava päivä töissä oli kivuton. Tänään taas sattui, mut ehkä huomenna taas parempi, kun tein pikaisesti ne fyssarin jumppaliikkeet tänään vaikka muuhun ei aikaa ollutkaan. Oon myös käyttänyt muutaman päivän sellaista si-suoliluunivelen tukivyötä, en oikein osaa arvioida auttaako se.

Hirveen raskasta välillä muutenkin, kun joissain työkohteissa on niin kuuma... Muuten sujuu vielä ihan hyvin, päänsärkyjäkään ei nyt oo ollu. Luulen tunteneeni eilen ekan liikkeen vatsassa
 
Mun työ ei ole fyysisesti raskasta, mutta se istuminen. Istuminen, istuminen, istuminen. Päätteen ääressä lantio turtana kökkiminen vie kaiken innon. Muutenkin motivaatio on aivan hukassa ja elän vain 11.12 päivää kohti. Vapaus. Mistä kaivan intoa vielä tälle bout kolmelle kuukaudelle. *Huoh*
 
Mites Serena_ olisko sun mahdollista korvata työtuoli esim jumppapallolla? Jotku vissiin muutenkin kuin raskausaikana tykkää siitä kun ryhti pysyy hyvänä ja just lantio ei oo ihan turtana kokonaan.
Itsekin harkitsin täyttäväni pitkästä aikaan jumppapalloni ompeluhetkiä varten ^_^
 
meil on täällä töissä jossain sellainen "polvituoli", missä ollaan lähinnä polvien varassa ja pehva lepää vähän kallellaan. tarvis se jostain etsiä, niin ei tarttis lantio lytyssä nököttää normituolilla
 
Mä en ole ollut töissä muutamaan viikkoon, itkua saanu vääntää kotonakin kun kaikki liikkuminen ja seisominen on sattunut. Töissä pitää seisoa koko työvuoron ja muutenkin raskasta nostelua ja kyykkimistä. Viikon oli kivut pois ja haaveilin jo töihin menoa, mutta nyt ne palasi. :sad001
 
Minä olen töissä päiväkodissa pienten ryhmässä ja meillä on oikein vauhdikas ryhmä. Välillä kyllä tuntuu että on työpäivän jälkeen tosi väsynyt ja pitäisi vielä jaksaa tuon oman 2 vuotiaan kanssa jotain touhuta. Onneksi hänelle kotona riittää usein isi ja omat lelut seuraksi.
Meidän ryhmässä on myös vähän vaikeampi tapaus joka saa toisinaan (nyt viime aikoina usein) kunnon kiukkukohtauksia, jolloin huutaa, potkii lattialla. Saattaa lyödä myös päätään lattiaan tai seinään. Lyö myös aikuista joka yrittää rauhoitella. Onkin nyt tosi vaikeaa olla puuttumatta tilanteisiin jolloin kiukku on päällä kun pitää varoa mahaa. Ja tilanne on vielä se että muut ryhmän aikuiset ovat aloittaneet vasta tälle syksylle ryhmässä. Tosi hyvin he kyllä ovat nyt ottaneet hoitakseen tilanteet, vaikka ne aikuisellekin todella rankkoja ovat kun saattaa kestää hyvinkin pitkään ja sylissä rauhoittelu on todella voimien ponnistus.
onneksi itsellä on enää n puoltoista kuukautta töitä kun pidän kertyneitä ja kertyviä lomia pois nyt ennen äippälomaa.
 
Täällä yövuoroviikko menossa ja viime yönä totesin että eiköhän nää yövuorot ollut tässä.
Sen verran huonosti saa lepoa töitten jälkeen (max 5h unta eikä päikkäreistä puhettakaan) ja ollut supisteluja ja sydän hakkaa hulluna kokoajan. Menenkin työterveyteen loppuviikon saikun vuoksi ja sitten saa vapautuksen yövuoroista loppuajaksi.
Toisaalta harmi kun oon muuten aina yövuoroista tykännyt jo ihan siksikin että on niin hiljasta, mutta nyt on piäni miäs laitettava tietenkin etusijalle! Onneksi meillä on ymmärtäväinen työnantaja ja järkkäävät korvaavaa työtä sitten noille yöviikoille, eli lisää aamuherätyksiä *yök*:grumpy:
 
Mulla huomenna viimeinen työvuoro ja sit siirrynkin loppuraskaudeksi veljen lasta hoitaan. Ihanaa kun vapautuu sellaisesta perus työstressistä vaikka fyysisesti helppoa hommaa olikin. :) nyt pitää vaan nostoasentojen ja sellasten kans olla tarkkana kun oon muutenkin liikuntakiellossa vuotojen takia. :) onneksi tällä hetkellä ei enää vuotele.
 
Onko muilla ollut kipeitä ennenaikaisia supistuksia? Mulla eilen 2 kertaa ja tänään jo kerran. Heti alkoi kun alotti työnteon ja pari kertaa kyykkäili sekä nosteli about 20kg painosia laatikoita. Pitääköhän tässä nyt sitten saikulle jäädä hetkeks...
 
Ei kivuliaita, tukala olo kylläkin että pakko päästä lepäämään. Jos kerta kivuliaita tulee niin nostelu kielto tulee äkkiä lääkäriltä
 
Mä olen ollut yli kuukauden poissa töistä jo kun nostelu, seisominen ja kyykistely alkoi tuntua niin pahalta että vedet silmissä tein töitä, mitään noista ei työssäni pysty välttämään, joten parempi olla sitten kotona..
 
Takaisin
Top