Raskaus ja seksuaalisuus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja häini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

häini

Jostain jotain jo tietävä
Miten teillä muilla raskaus on vaikuttanut omaan seksuaalisuuteen tai ylipäätään teidän seksielämäänne? Tai onko vaikuttanut mitenkään? Olis kiva kuulla muiden kokemuksia aiheeseen liittyen. Muutenkin kaikki yleinen keskustelu seksistä ja seksuaalisuudesta tänne :)

Aloitan omilla kokemuksilla. Musta tuntuu, että raskauden myötä mun seksuaalisuus on kadonnut kokonaan. Ei vaan tee mieli, ei enää ikinä! Se on aika stressaavaa ja vaikuttaa tottakai myös parisuhteeseen, vaikka paljon ollaankin miehen kanssa puhuttu ja mieskin ymmärtää kyllä, ettei johdu hänestä tms. Mutta silti, otan tän aika raskaasti. Ihan kuin mun keho sanoisi, että "hei sä oot jo raskaana, ei sun enää tarvi harrastaa seksiä". Tosi tympeää! Kun ei itteään voi pakottaakaan ja tuntuu, että nykyään vierastan jo miehen kosketustakin. Halailusta ja pussailusta ja muusta yleisestä hellimisestä nautin kyllä edelleen, mutta siihenpä se jääkin.
Onko kellään samankaltaisia tuntemuksia tai kokemuksia? Oon jotenkin aika hämmentynyt näistä kaikista tunteista eikä asiaa ainakaan auta oman kehon muuttuminen. Toivottavasti helpottais jossain vaiheessa, ettei menis koko raskausaika näin ja varsinkin etteis jäis sitten päälle tämmöiset tuntemukset..

Täällä kans pohdittu asiaa! hormonit ollut muutenkin vähän sekasin milloin tuntuu surulliselta milloin yli-innokkaalta...
Kosketuksia itse tunnun tarvitsevan enemmän ja enemmän tosin riippuu tunnetasosta (ja niistä himskatin hormoneista). Mutta seksiä ei ole juuri tehnyt mieli. Elokuun aikana ollut pari aktia ja molemmissa samat jutut: paikat tulessa hyvin pian ja hehkuhan siinä samalla katoaa, jälkeenpäin huomaa että kalvot on ärtynyt ja hitusen vuotavat mutta kunnossa taas puolentoista päivän kuluessa. Mulla taitaa olla kohtu (jo?) tiellä kun joku tökkää.
Hölmöltä tuntuu kirjoitella moista mutta ehkä jollain muulla vastaavaa?! :eek::anyone

Meillä on nyt toisen kohdalla huomattavasti aktiivisempaa tässä raskauden alkuvaiheessa kun esikoisen kanssa, ehkä sillon oli varovaisempi asian suhteen, mutta toisaalta parisuhde on kaikenkaikkiaan paremmassa jamassa nykyään :Heartred
Miulle maistuu ainakin toistaiseksi seksi ja miehelle myös, ehkä jopa enenevissä määrin. Sen on kyllä huomannu, että liukkaria oikeestaan joutus käyttämään vaikka ois kuinka kiihottunu.
Itelle seksillä on iso merkitys parisuhteessa, läheisyys, nautinto, rakkaus, himo, tyydytys, hyväksyntä, mitä kaikkea sillä nyt osoittaa ja saakaan.

Liljuska mulla ihan sama juttu, verta tuli pikkusen seuraava päivä ja arka on. Ainut vaan että meillä kyllä siltikin harrastetaan seksiä tosi usein, ei oo muuttunu halut tän raskauden myötä. 15 vuotta näin menty ja toivottavasti mennään vielä pitkään! ;) Olen ollut kummassakin aiemmassa raskaudessa aktiivisempi jopa ku normaalisti, tiedä sitten mistä johtuu?

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Anu1979, uskaltaisko veikata että johtuis hormoneista?! :wink Toivottavasti ukkos on ainakin tyytyväinen! :p

Mä kuokin tänne syyskuisista mutta aihe on niin kiinnostava että heitän oman kommenttini tänne. Kyllä se ihan normia että halut katoaa raskauden aikana, kummalta tahansa. Voi olla myös päinvastoin, toisilla seksielämä paranee. Mä oon toista kertaa raskaana ja molemmissa on käynyt niin että seksi ei ole maistunut. Osittain varmasti johtuu siitä että paikat on arat ja koko homma tuntuu jotenkin erilaiselta. Läheisyyden kaipuu on silti valtava ja meillä seksiä korvataan aika paljon muulla hellittelyllä ja pusuilla. Mutta kyllä se esikoisen syntymän jälkeen palautui ja tuntui jopa paremmalta.

Täällä on kanssa halut ihan nollassa, niin oli viimeksikin lukuunottamatta ihan loppua jolloin oli kaikki keinot käytössä synnytyksen käynnistämiseen itse;) lisäksi mä olen altis saamaan vti:n yhdynnöistä, niin sekin vähän verottaa haluja. Mutta enemmän mua ahdistaa seksi synnytyksen jälkeen, viimeksi kesti melkein imetyksen loppumiseen saakka, että alkoi tuntua edes jollain tapaa miellyttävältä, oli liukkaria tai ei. Ilmeisesti mulla vaikuttaa hormonit tosi voimakkaasti limakalvoihin. Mutta kyllä sitä ehtii vielä myöhemminkin:)

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Liukkarista puheen ollen, onkohan ne ihan turvallisia raskausaikana vai pitäisikö välttää jotain?! Ainakin raskautta yrittäessä jotkut liukasteet sisälsi jotain siittiöitä tappavia aineita tms. eikä niitä siksi suositeltu.

summersun, mulla krooninen, ihan lapsena todettu vti. Lapsena oli aina kesäisin ikävänä riesana ja seksielämän alettua alkoivat nuo tulehduksetkin uudestaan. Oon nyt 10 vuotta syöny päivittäin estolääkettä tulehduksiin. Neuvottelin silloin aloittaessa lääkärin kanssa ja se kyseli, että haluanko päivittäisen lääkityksen vai aina yhdynnän jälkeen otettavan antibioottiestolääkkeen. Otin sen päivittäisen niin pysyypä sitten kylmästäkin johtuvat tulehdukset aisoissa.
Raskauden alettua piti vaihtaa toiseen valmisteeseen, mutta kannattaa siis käydä lääkärillä jos seksi maistuu, mutta on moinen ongelma :)

Mulla oli estolääkitys ennen ekaa raskautta ja sen aikanakin, kerran päivässä otin kanssa. Sitten lopetin ja kokeiltiin olla ilman ja toimikin ihan hyvin, pysy tulehdukset poissa. Nyt kesällä oli varmaan yksi johon mulla oli varalla kuuri, joten en käynyt lääkärissä sen takia. Nyt oli neuvolassa puhetta että mulla on avoin lähete labraan ja saan viedä näytteen heti jos siltä tuntuu. Täytyy miettiä sitten tuota estolääkitystä uudelleen jos näyttää että tulehduskierre palaa. En vaan millään haluaisi koko ajan syödä antibiootteja.

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Viime raskaudessa halut vaihteli kovasti, mut nyt on outoa kyllä ollu aika kateissa paria älytöntä himokohtausta lukuunottamatta. Imetyksen aikanakin oli aika hiljaista, kun läheisyyden tarve oli nolla kun sitä oli koko ajan kiinni vauvassa, mut tässä imetyksen ja toisen raskauden välissä oli todella aktiivinen kausi, ja ehdottomasti enemmän nautin kun ennen ensimmäistä raskautta! Nyt tuntuu että halitkin ärsyttää välillä, saati muu läheisyys. Ikävää sinänsä että hormonit näin kiusaa, koska kyllä mieskin osansa tarvitsee edes jonkinlaista läheisyyttä, ja koska oikeesti nauttisin itsekin kun pääsen vauhtiin ja ärsytyksen ohi...

Joo mullakaan ei nyt lähemmin kiinnosta yhtään seksi tai sen ajattelu. Miehen kyllä hoidan tavalla tai toisella.

Mulla oli viime raskaudessa silleen et yhdyntä sattu ihan v-tusti ja kävin lääkärissäkin asian kanssa. Lääkäri totes et kaikki kunnossa. Kokeilet vaan rentoutua. No ei mikään auttanu. Seksiä kuitenkin teki mieli ihan koko ajan mutta tyssäsi sitten kipuun. Liukuvoiteet ei auttanut. No kun synnytys meni ja oottelin koska päästäis aktiin niin limakalvot edelleen tosi arkana eikä mikään auttanut. Piti elää pari vuotta kipujen kanssa. Aktia niin kauan kunnes sattu. Eli ei kovin kauaan. Se oli tosi turhauttavaa aikaa.
Meillä kesäkuussa touhuiltu viimeksi, kun ei tee mieli ja väsymys laittaa mut sänkyyn aikaisemmin. Paitsi tänään kun jännitän huomista ultraa...

luulen että tässä piakkoin alkais seksi halutkin tulla esiin.. EHKÄ!

Jännä lukea, miten muilla limakalvot kuivuu ja joutuu liukkaria läträtä.. itselläni on juuri toisin päin! Ei tarvitse paljoa kiihottua, kun olen jo ihan märkänä - enemmän kuin normaalisti :D Seksi ei ole kuitenkaan paljoa koskaan kiinnostanut eikä halut ole juurikaan lisääntyneet. Määrä pysynyt aikalailla samana tähänkin asti. Minullehan ei tee tiukkaa olla ilman, mutta mies on sitten asia erikseen. :P

Vaikkei ite juuri kiinnosta niin kyllä ne mullakin tosiaan kostuu normaalia enempi... siitäkö mies vasta hullaantuu :grin

Pakko tulla huutelemaan omatkin kokemukset :grin
Mulla libido kasvaa aina raskaana, eikä kosteusongelmiakaan ole ollut. Ekassa raskaudessa aloin saamaan superorgasmeja, ennen en saanut isosti mitään irti koko touhusta! Minusta tuli siis herkkä ja helposti laukeava, onko muilla ollut samaa? Ekassa raskaudessa seksiä riitti loppuun asti mutta seuraavassa miestä ei napannut loppuajasta. Tästähän minä turhauduin ja pahoitin mieleni. Tässä kolmannessa seksi vielä sujuu mutta varaudun taas että miehen mielenkiinto häviää loppua kohti..:smiley-angry019

Mua ei yhtään huvita! Ei tee mieli ja jotenkin kaikki, mikä normisti sytyttää, tuntuu ihan turhalta. Ikäänkuin olo, että mihin sitä seksiä muka tarvitsee edes. Ja jollain lailla kaikki fantasiat, joista yleensä pidän, tuntuu vauvan takia ihan pervoilta! :D Kainaloa tarviin sitäkin enemmän. :)

Samanlaisia kokemuksia siis muillakin. Se mikä mulla on myös outoa on se, että oon nähnyt raskausaikana varmaan enemmän seksiunia kuin keskivertoteinipoika pahimman puberteettinsa aikana! :eek: Mutta hereillä ei sitten nappaa, ei niin yhtään. Jotenkin kaikki seksiin viittaava melkein ällöttää tai ainakin ärsyttää ja jos mies erehtyy koskemaan väärästä paikasta niin hyvä ettei saa lapikasta saman tien.. :confused: Plah, tosi inhottavaa ja tuntuu, että kaiken tän takia hermo entistä tiukemmalla kun en vaan ymmärrä itseäni...

Takaisin