Raskaus ja seksuaalisuus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja häini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tuntuu menevän halut samalla tavalla ku ekassa raskaudessa. Ei tee niin yhtään mieli nyt näin alkuvaiheessa, mies oottaa että tulis jo puoliväli, sen jälkeen en ainaka viime raskaudessa saanu seksistä tarpeekseni vaan olin koko ajan hiplaamassa XD

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Musta taas tuntuu pikemminkin että halut heräs jostain laskukaudesta kun tulin paksuksi. :D Muutenkin on iskeny kuin toinen teini-ikä, kun naama ihan ruvella, karvat kasvaa (mun reidet pitää varmaan ajella kohta ruohonleikkurilla....) ja haluttaa. En tiiä oonko nyt jotenkin vapautuneempi kun ei ole raskaaksi tulemisen mahdollisuutta enää.

Mullakin muuten meni limakalvot ilmeisesti kuiviksi, kun jonkun aikaa tuli aivan kamalaa kirvelyä seksin jälkeen ja sitten ei pariin päivään tarvinu tehä yhtään mitään. Soitin neuvolaan ja meinasivat että maitohappobakteerit auttaa, raskaus muuttaa bakteeritasapainojakin mikä voi vaikuttaa sitten mm. siihen kirvelyyn. Ja oikeestaan ne auttoki. :) En mää varsinaisesti mikskään saharaksi muuttunu, mutta oletan että bakteeri-/hormonimuutokset muutti omien liukasteiden koostumusta niin ettei ne enää pelittäny kunnolla.

Ihan jännä juttu sinänsä.

Mun on teki ekasta seksiä mieli normaalia enemmän ja mies oli tyytyväinen, lopussa se ei enää oikein syttynyt mun kropasta mutta pakotin sen seksiin että saataisiin synnytys käynnistymään :wink nyt panettais taas koko ajan mut mulla on säkyyn mennessä niin huono olo että taistelen oksennusta vastaan joka ilta :sad001 nyt vaan rupee olee niin kurja olo töissä (olen miestenvaateliikkeessä ja kaikki eivät halua käyttää sovituskoppia vaan riisuutuvat edessäni) ja käyn kierroksilla koko ajan :grin joten kait se on pakkon kellistää olosta huolimatta se mies kotona ennen kuin käyn jonkun viattoman asiakkaan kimppuun :wink

Mitenkäs tämä puoli tällä hetkellä?:grin itse olin seksiin kyllästynyt alkuraskaudessa ja meinas olla vähä samaa keskelläkin... nyt lopussa olen vähän innostuneempi, mutta olo on tosi kömpelö ja "lahnamainen":sorry: tuntuu että hyvän asennon etsiminen on hirmu vaikeaa! näen todella paljon villejä unia:hilarious:

Meillä vähän kärsinyt, ei nyt isosti mutta pieni "pudotus" ennen raskautta tapahtuneesta erittäin aktiivisesta touhuamisesta. Lähinnä vaikeuksia tuottaa sopivan asennon löytyminen, välillä väsymys ja se, että saisi miehen mielestä pois sen vauvan mikä tuolla möllöttää :)

Meillä on ainakin vähentynyt huomattavasti ku mulla on niitä suonikohjuja tuolla alakerrassa ni on jo valmiiks koko ajan semmonen epämukava turvonnu olo :sad001 aina silloin tällöin täytyy koittaa et saa ne pahimmat tarpeet tyydytettyä ja ainoastaan kyljellään tuntuu siedettävältä. Mä niin odotan et saan taas hyvää seksiä joskus puolen vuoden päästä :wink

Nodde mullakin unet on välillä todella villejä, en oo varmaan koskaan ennen nähnyt näin paljon seksiunia kuin raskaana ollessa :grin

Eka raskaus meillä paransi seksielämää, nyt on kyllä hommat vähentyneet huomattavasti. Outoa, kun tavallaan tekisi usein mieli ja seksi pyörii mielessä, mut sitten ei vaan jaksa tehdä asialle mitään, eikä keksi mitä oikeastaan ees pystyisi tekemään. Mutta ne kerrat mitä viimeaikoina on harrastettu, niin on ollu ihania! Mies joutuu olemaan vähän aktiivisempi käytännön syistä... mutta on ollut helppo nauttia! Eikä ole tullut paikat erityisen kipeäksi. :p Haluaisin useammin ja oon huolissani siitä, että mies on puutteessa. Minua harmittaa tilanne, mies aivan mahdottoman kärsivällinen ja lohduttelee että meillä on koko loppuelämä aikaa. Viime raskauden ja imetysajankin harrastimme edes jotain vähintään kerran viikossa, nyt onkin sitten aivan erilaiset väliajat. Mutta kai se on pääasia että puhutaan ja pussaillaan!

Mullakin jostain syystä on tunne että mies tarvitsisi enemmän seksiä...en tiedä miksi välillä tämmönen ajatus käy mielessä.:sorry: niin ja harmittaa että ei pysty olla niin aktiivinen ku ennen, mutta kaippa nää menee ohi vauvan myötä ja sitte taas pystyy kunnolla. Mies välillä säikähtäny ku pikkunen potkinu aktin jälkeen vähä enemmän, kaippa sekin on ihan normaalia?

Kysymys: Näkeekö näitä kommentteja muut kuin käyttäjät?

Hormoonit aiheuttaa myös harhoja!! Oikeesti! Mulle tulee raskaana mieleen sellasia huolia, joita en tosiaan huolehdi non-raskaana. :) miehet on yllättävän ymmärtäväisiä, nykyään raskaus ja sen sivuvaikutukset ei oo niin tabuja, ku ennen.
Ja jos se itseään vaivaa eikä siitä pääse yli, niin puhukaa rohkeasti. <3

Mulla on kyllä välillä ollu harhoja:laughing021 siis ihan sellasia tyhmiä ja huolettomia, mutta kuitenki:excited001

Mulla on kans unia, ei mitään sen ihmeemmin villejä mutta kyllä ne silti sen saa aikaseks että oon herännyt lukuisia kertoja siihen että laukeen unissani :D Haha :D Itsellä muutoin tosi kömpelö olo, vähän kun yrittää asentoo vaihtaa niin kauhee ähinä ja puhina ja miehen pitää auttaa mua nouseen tai kääntään kylkee :) Se ei ainakaan haittaa kumpaakaan että rinnat on isot ja pulleet :) <3

Heh, hyvä kysymys, SyysPirpana! :cool: Mutta siis joo kyllähän näitä voi käydä kuka vaan lukemassa, mutta kirjoitella voi vaan kirjautuneet. Minä oon jo miettinyt, että kertoisin parille tutulle millä nimimerkillä ja missä kirjottelen, että voi käydä täältä kuulumisiani lukemassa. On niin väsyttävää välillä kirjottaa kolmekin pitkää viestiä samoista asioista eri ihmisille, kun tässä tilanteessa kuulumiset luonnollisesti läheisiä kiinnostaa. Nyt kun TÄMÄ keskustelu aloitettiin, niin taidampa jättää mummolle ja anopille kertomatta... :grin

Noista harhoista. Yks päivä luulin että makkarin katossa on hämähäkin seittejä, mistä heijastuu valoa kaikissa sateenkaaren väreissä. Mies totes vaan että onko mahollisesti muita raskausmyrkytyksen oireita rouvalla?! hehheh... Tarkotitte varmaan toisenlaisia harhoja mut tuli vaan mieleen kun just viikonloppuna näin näitä hienoja nauhoja...

Helmikuisillahan on tosi pitkä ja viihdyttävä ketju tästä aiheesta :). Saahan nää jutut luettua, mutta kuka mut sitten tunnistaisikin, niin eipä ole mitään mitä en voisi sanoa päin naamaakin.

Sen vaan sanon, että kyllä liukkari on pelastanut monta hetkeä täällä ;)

Mulla ei oo haluja ollu yhtään. Mut oon pitänyt Miehen hyvässä hoidossa käsipelin.. 2kertaa viikossa.
Iltaisin liitos kivut nii kipeet et ootan synnytyksen jälkee kun paikat palautuu ja seksi taas maistuis.

Täällä otetaan kyllä ässät käyttöön loppua kohden :grin eli sauna ja seksi, siivousta oon alkanutki harjottaan enempi, tullu selkee pesänrakennus/valmistautumis vaihde päälle.

Haluja kyllä on mutta sen verran hankalaa ja epäviehko olo touhutessa että kyllä on kärsinyt. Ei voi touhuta ns."täysillä" ja sekös latistaa tunnelmaa molemminpuolin. Ja nyt viimeksi tuli verensekaista vuotoa lopuksi, ei niin hyvä fiilis siitäkään tullut. Mutta häätö-mielessä aion kyllä vaikka pakottaa miehen hommiin parin viikon kuluttua :cool:

Joo pari viikkoa jos pikkuinen vielä keräisi painoa, niin sitten tervetuloa vaan vaikka lentäen mun puolesta. En usko että on niin päivän tai viikon päälle, että vaikka ei ihan vk38 oliskaan...ne viimeiset viikot jättäisin nimittäin mielelläni kokematta, viimekertaista muistellen...meni melkein viikon yliaikaiseksi. Hirveää sellainen odottelu kun on kaiken maailman vaivat jo sitten, nyt vasta muutama vaiva ilmaantunut, esim selkä ja hengästyminen... Seksuaalisuuteen palatakseni, aika hiljaista on kun ei itseä oikein nappaa ja muutenkin yhteiset illat vähissä kun vähän eri vuorokausirytmit. Ja asennonvaihto kun on sellaista ähisemistä, niin...Ja nimenomaan, mieskään ei uskalla jotenkin niin 'täysillä' enää tässä vaiheessa, kun pelkää varmaan että pieneen sattuu tai jotain. Onhan mahakin jo niin näkyvä, ettei sitä voi noin vaan lakaista mielestä kesken touhujen, eli ymmärrän hyvin miksi on varovaisempi.

Takaisin