En usko, että olis varsinaisesti eri koulukuntia. Omien kokemuksieni mukaan lääkäritkään ei halua ottaa raskaana olevan kanssa riskejä elleivät ole täysin varmoja lääkkeistä tai hoidoista. Itselleni kirjoitettiin pahaan ja pitkittyneeseen poskiontelontulehdukseen penisilliinikuuri vedoten raskauteeni (on siis turvallisempi vauvale kuin antibiootit), vaikka kerroin penisilliini-allergiastani. Noooh, minähän sain AIVAN kauheat oireet lääkkeestä. Jouduin vaarallisen allergiareaktion takia hoitoon, jossa olivat vihaisia, että löytyy lääkäreitä jotka eivät konsultoi "viisaampia" tällaisissa tilanteissa. On siis olemassa antibiootteja, joita saa syödä myös raskaana ollessa. Samassa tilanteessa minulle kerrottiin, että allergialääkkeet ja nenäsumuteet (kuten Nasolin) ovat turvallisia käyttää raskauden aikana, kunhan muistaa annostuksen ja kuuriluontoisuuden.
Olen aika neuroottinen lääkkeiden ja rokotteiden kanssa muutenkin. Raskaus tekee elämästä vielä vaikeampaa. Olen aika pettynyt varsinkin TK:n lääkäreiden tietoon yhdistelmästä raskaus ja lääkkeet. Murrr!