Raskaus ja ruokavalio

Mua ällöttää kaikki makea, vaikka normaalisti en kyllä sylje karkkipussiin. Sen sijaan kaikkea raikasta tekee mieli, olen suurkuluttanut kiwejä, greippejä ja satsumia. Myös marjoja menee täälläkin.
 
Koko eilinen meni ihan usvassa.. Menin sit toissailtana syömään illalla suklaata. Ajattelin, että hyvinhän tämä maistuu ei mitään ongelmaa. No ongelmat alkoi sit nukkumaan mentyä. Tuli pyörittyä koko yö vellovan yökötyksen vallassa kuitenkaan oksentamatta. Vielä koko seuraava eli eilinen päivä oli ihan kamala. Teki vaan mieli huojua vessanpytyn päällä. Nyt mulla on kyllä makeat pannassa vaikka hetkellisesti mieli tekisikin. Yöks.
 
Nuista maitohappobakteereista.. eli neuvolassa mulle sanottiin että kannattaa syödä, suojaa mm. Siltä hiivatulehdukselta, mutta suojaa myös lasta allergioilta, vatsavaivoilta ja koliikilta. Minä aloitin siis syömään myös maitohappoa.
 
Mimmana: Minäkin taidan käydä ostamassa noita maitohappobaktreeita, kun sinulle oli neuvolassakin sanottu, että niitä kannattaa syödä. :)

Itsellä ei oo oikeastaan kertaakaan käynyt niin, että ois ollut etova olo, mutta tänä aamuna se paha olo tuli vierailulle. Aamukahvia ei tehnyt yhtään mieli juoda, vaan join teetä. Saa nähdä miten jatkossa käy, että vaihtuuko kahvin juonti teehen.
 
Korjaan vielä että neuvolaSTA sanottiin, ei neuvolaSSA:) luin tuon mun viestin ja siitä saa käsityksen että oisin jo ollu neuvolassa. En oo vielä:) ei mulla muuta:)
 
Mimmana: No mutta kuitenkin. :D Onko muilla ollut samanlaisia oireita ruuan suhteen, että nälkä olis, mutta mitään ei tee mieli syödä. Itse oon joutunut väkipakolla syömään ihan vaan siks, kun on ollut kova nälkä ja tosi heikko olo. Oon joutunut monta kertaa taukoa pitämään, enkä oo pystynyt syömään läheskään niin paljon mitä oon aikaisemmin syönyt. Tuntuu, että kaikki ruuat nyt vaan etoo.
 
Mä huomaan välillä et on niin kamala nälkä ja paha olo jo. Etten meinaa saada ruokaa enään alas. Väkisin yritän niellä pahaa oloa pidellen
 
Samaa havaittu, esim. juuri nyt, kun yrittää aamupalaa saada alas :yuck: Tosi heikko olo ja kova nälkä, mut ei oikein uppoo. Mul on muutenkin ollut nyt pari päivää tosi heikko olo ja vähän ku tekee jotain, ni alkaa sydän hakkaa ja hikoiluttaa.. En tiiä, onko kunto romahtanut johonki miinustasolle, kun en oo sairastelun ja tän huonovointisuuden takia pystynyt liikkumaan muutamaan viikkoon paljoakaan. Verenpaineet oli kans tosi alhaset kun viikonloppuna mittasin.
 
Sohwia, tutulta kuulostaa täälläkin! On nälkä, mutta mitään ei tee mieli. Ja normaalisti nälkäisenä tekee mieli ihan kaikkea! :p Tämäkin on kyllä ihan uus juttu, tai en ainakaan äkkiseltään muista, että olisi aikaisemmissa raskauksissa ollut tällaista.

Mies teki eilen pyttipannua, eli paistoi perunoita, makkaraa ja kananmunaa, joka on muuten mun superherkkua, mutta eilen jäi puoliksi lautaselle. Jotenkin kaikki suolainen ja raskas tökkii ja isosti, enemmän tekee mieli makeaa ja raikasta.
 
Ihan samaa täälläkin sohwia ja xoxo. Nälkä kyl on mutta ei tee mitään mieli, ei sitten yhtään mitään :meh: noo mutta toisaalta jos ajattelee,niin kyl ne mieliteot tuli viimekski myöhemmin :p
 
Kiva kuulla, etten oo ainut jolla on tämmöstä oireilua, vaikka eihän tää kivaa ole. :) Oon vaan miettiny, että toivottavasti tää ei jatku pidempään, kun muuten taitaa painokin tippua. Jes, tän aamun aamupuuro saatu syötyä n.15 minuutissa, kun aiemmin mennyt alle 5 minuuttia. Vielä pitäis leipä yrittää saada alas, kun nälkä olis. Ja onneks oon lomalla nyt tän viikon, niin saan syödä niin kauan kun haluan. :D
 
Höh, olis pitäny tulla lukee näitä juttuja ennen ku eilen vedin pari suklaamunaa onnellisena, ku sain ne alas! Söin myös kunnon ruokaa ekaa kertaa pitkään aikaan, oon täs melkein viikon elänyt jo pelkillä marjoilla, puurolla, näkkärillä ja piimällä. Jäiset mansikat on ihan paras, harmi vaan et pakastimessa on enää mustikoita.
Suklaa ja ruoka aiheutti sen, et koko illan kuvotti ihan sairaasti ja heräsin keskellä yötä huuto-oksentamaan. Oli pakko nukkua olkkarissa että mies sais nukuttua edes vähän kun eka ravasin vessassa monta kertaa.

Mä kans normaalisti tykkään makeasta mut nyt kuvottaa ajatus edes jäätelöstä, kun se on niin makeaa. Ajattelinkin, et teen frozen yogurttia sokerittomana ja laitan marjoja sekaan. http://www.valio.fi/reseptit/frozen-yogurt/ Oon tehnyt myös marjasmoothieita, normaalisti sekotan ne maitoon, mut nyt en oo jostain syystä voinu sietää ajatustakaan maidosta ja oon juonu piimää ekaa kertaa vuosiin.
 
Showie huomasin aamulla kanssa että tarvisin enemmän aikaan aamupalan syömisee ... kesti 20min saada kaks vaivasta ruisleipää alas. Ja toista en ehtiny edes syömään loppuun asti :/
 
Tänään heräsin ennen klo 6 siihen, kun oli paha olo ja pakkohan mun oli heti mennä syömään leipää. Sitten menin takas nukkumaan ja heräsinpä klo9 ja taas sama paha olo. Ja ei puhettakaan, että aamupuuroa olisin jaksanut alkaa keittämään saati sitä syömään. Näkkileivästä on tullut mun aamujen pelastus, sillä normi ruisleipä ällöttää. Ja hullua miten oon ollut vuodenpäivät koukussa aamukahviin tai kahviin ylipäätänsä, nyt jo kahvinkeittimen näkeminen ällöttää.. :D
 
Mulla 6+2. Erinomainen olo. Ehkä tavallista väsyneempi joo, mutta ei häiritsevän. Pahaa oloa ei ole(mitä nyt silloin tällöin hieman jos syönyt tai nukkunut huonosti).
 
Maidoton ja gluteeniton täälläkin. Pelottaa vaan, voiko lapsestakin tulla.... Ehkä se selviää neuvolassa. Olen plussan jälkeen opetellut syömään aamupalaa ja lopun säännöllistyneen ruokailun on keho itse hoitanut. Ennen siis saatoin syödä illalla päivän ensimmäisen ja ainoan ruoan. Nyt on pakko syödä 2-3 tunnin välein. :rolleyes: Kotiruokaa ja kaikkea raikasta ja hedelmiä tekee kokoajan mieli. Jäätelöhimoa on myös, etenkin kun löysin uuden jäätelön kaupan pakasteesta... :oops: Kauhea himo olisi marja- ja hedelmärahkaan, mutta en ole keksinyt millä korvaisin tuon maitorahkan :confused: Kalkkia ja maitohappobakteereita olen jo vuosia syönyt reuman takia, joten ne luonnollisesti jatkuu. Foolihappoa olen syönyt syksystä ja nyt vaihdoin monivitamiinit raskaus ja imetys-vitskuihin, rautaa oli pakko alkaa syömään alhaisen hb:n takia ja omega3:sta haen vielä jossain vaiheessa.
 
Mä oon kans ollut aiemmin oikein aamukahviaddikti. Nyt on jäänyt kahvinjuonti vaan kokonaan pois pahoinvoinnin myötä. Aiemmin oon polttanut myös tupakkaa, ei kyllä mitään himoja siihenkään suuntaan ku pelkkä savun haistaminen ällöttää.

Tulin vaan kertomaan että frozen yogurt toimi mulle, ekaa kertaa taas pitkästä aikaa ei oo paha olo.
 
Kerkesin aloittaa treenaamisen ennen plussaamista ja sain ohessa ruokaohjelman, joten sitä oon nyt plussaamisen jälkeenkin ajatellut noudattaa. Huomattavasti terveellisempi ja hyvällä tavalla monipuolisempi kuitenkin kuin mun "normaali ruokavalio". Eikä toi liikuntakaan pahitteeksi ole. Täytyy kyllä katsoa että jos alkaa tulla voimakkaita mielihaluja/ällötyksiä, niin pitää ehkä poiketa suunnitelmasta. Paistettu kananmuna ainakin äklöttää, vaikka ennen oon tykännytkin. Muuta ei oo tullut vielä :)

Esikoisen kanssa en pystynyt alussa syömään mitään, missä oli ripaustakaan suolaa/mausteita :D Vetelin purkkitolkulla vauvojen soseita, kun muu ällötti niin paljon. Omenat ja myöhemmin satsumat oli myös kovassa huudossa, loppua kohden ne ällötykset onneksi kuitenkin väheni.
 
Takaisin
Top