Mä olen noudattanut raskausajan ruokavaliota siitä asti, kun sain plussan testiin. Lisäksi päätettiin miehen kanssa lopettaa jokailtainen herkkujen napostelu, josta oli tullut vähän paha tapa tuossa esikoisen vauvavuonna. Ehkä viikon ajan kesti sopeutua uuteen tottumukseen, ja tilalle otettiin dippivihanneksia tai viinirypäleitä. Verrattuna aiempaan tuo on tosi paljon parempi. Viime raskaudessa söin (raskausajan ruokavaliorajoitteiden puitteissa) kaikkea herkkua ja paljon, ja kuvittelin jotenkin, ettei se jäisi vyötärölle, koska raskausajan pinkeä maha hämäsi (kuvittelin, että kaikki kilot oli asiaankuuluvia, koska maha oli pinkeä pallo eikä löllö). No synnytyksen jälkeen olikin sitten ekaa kertaa elämässä kunnon röllykkä. Onneksi kilot lähti imetyksellä, mutta nyt ajattelin että jos ei päästäisi ihan 20 kiloa paisumaan niin kuin viimeksi..
Esikoisen takia syön paljon säännöllisemmin, kuin häntä odottaessa, ja siinä missä pari kuukautta sitten en välttämättä syönyt mitään hänen jokaisella ateriallaan (eli 3h välein), niin nyt vetelen joka aterialla kunnon satsit ja lisäksi tartten välipaloja. Jääkaappikylmään omenaan on tullut himo, ja aamulla ei maistu mikään muu kuin luonnonjugurtti ja crunch-mysli.
Punainen liha ei mulla oo kuulunut ruokavalioon melkein 20 vuoteen. Maitotuotteita syön paljon, mutta en tykkää juoda maitoa sellaisenaan, joten kalsiumlisä on käytössä.
Muoks. Niin ja kahvia olen rajoittanut noin 2-3 kuppiin päivässä.