Raskaus ja perussairaudet

rairairai Kiitos kysymästä hyvin mie oon muuten jaksellu. Nyt tosin pelko nostaa päätään ja lujaa kun heräsin aamuyöstä siihen kun verta holahti. Mitään vuotoja ei ole ollu ennen tätä. Ikävää että kaikenlisäksi on vkloppu niin ei voi minnekään neuvolaan soittaa. Täytyy mennä käymään päivystyksessä jos tää jatkuu ja en tiiä lähenkö käymään vaikka loppuski. Jotenki tuli ihan hullun ylireagoiva ja hysteerinen olo vaikka kyllähän nuita alkuraskauden vuotoja voi olla ilman että ne mitään ikävää tarkottaskaan, mutta päässä takoo nyt vaan kokoajan fakta 50% menee kesken. Että johan tämä oli tiedossa. Eihän se mitenkään vois minun kohalla olla niin että kävis niin hyvin että kuulusin niihin parempaan 50% jossa se raskaus ei menis kesken. Ihan maansa myyny fiilis täällä tällä hetkellä. :sad010

DuraCellPupu:Heartbigred Kamalan pelottavaa. Soita vaan päivystykseen. On tosi pelottavaa odotellakin vaan ja seurata tilannetta. Itseasiassa ajattelinkin sua tänä aamuna, kun Ylen aamu tv:ssä (1:llä) haastateltiin äitiä, jolla on paha sydänvika. Hän oli saanut pienen tytön ja kertoi oman tarinansa. Hänellä oli ollut myös vuotoa jossain vaiheessa raskautta ja hän kertoi siinä ajatelleensa, että jos vauva ei mene nyt kesken niin sitten ei tule enää menemäänkään kesken. Se varmaan näkyy Yle Areenassa vielä, jos haluat katsoa. Mä niin toivon, että sä kuulut siihen 50% onnekkaisiin. Olet ajatuksissa. :Heartred

Tännekin hyvät uutiset. Masussa kaikki kunnossa. Sydän läpätti ja muutaman päivän aikanakin oli kasvettu monta milliä :) Nyt voi siis huokaista.

Kiitos rairairai tuosta vinkistä täytyypä katsastaa Areenasta tuo haastattelu. En ollut sitä itse bongannutkaan. :)

Hei te jotka syötte thyroxiinia! Oliko se niin, että kalkkia ja thyroxiinia ei suositella ottamaan samaan aikaan vuorokaudesta? Ei varmaan oo haittaa jos kalkin ottaa illalla? En muistanu apteekista kysyä äsken :(

Tänään oli reumaseuranta. Turhaakin turhempi käynti kyllä oli. Lääkäri tutki ja totesi kaiken olevan ihan normaalisti. Verikoearvot olivat hyvät ja myös kilpirauhasarvot tutkittiin niidenkin ollessa ihan normaalit. Raskausoireet ovat vieneet voiton kaikista reumakivuista, mutta lääkitystä jatketaan nyt kuitenkin omasta toiveestani. Kivut pelottavat sen verran, että en haluaisi ottaa mitään riskejä asian suhteen. Lopussa lääkitys kuitenkin lopetetaan..

Ninni, minä otan kalkin iltaisin, kun aamulla menee raskausvitamiinit, joissa on kuitenkin rautaa ja kalkki ehkäisee raudan imeytymistä. :)

Mä otan thyroxiinin aamulla ja siitä 4 tunnin päästä - illalla sen raskausvitamiinin kun siinä on rautaa. Aamulääkkeet mä muistan mut sit toi toinen lääke on välillä jäänyt ottamattakin kun on harva pää ja vaikka äitiysvitamiinipurkki on ihan näkösällä koko ajan...

Kai mäkin uskallan tänne kirjoittaa. Sairastan MS-tautia. Toistaiseksi mennyt hyvin koko raskausajan, selkä vihottelee ja salille pitää nyt vaan päästä. Meneminen ei tunnu yhtään mielekkäältä, mutta se ehkä auttaa kipujen kanssa jatkossakin. Lisäksi oon nyt raskausajan ilman lääkitystä ensimmäistä kertaa dg:n jälkeen. Raskausaika kuulemma parhain ms-potilaalle. Vähän pelottaa synnytyksen jälkeinen olo, mutta senkin näkee sitten. Tsemppiä kaikille! :)

Takaisin