Raskaus- (ja muutkin) oireet

Yrttiteetä tekisi mieli

Piirimestaruustason postaaja
Joko teillä on raskausoireita? Oon aiemmissa raskauksissa kehittänyt itselleni kunnon stressin vertaamalla omaa suhteellisen niukkaoireista oloani muihin eli tämä ei ole mitenkään tarkoitus, mutta nyt kun ensimmäistä kertaa tiedän mihin ellottava olo liittyy, en malta olla kysymättä.

Ennen plussaa ei ollut tosiaan muuta kuin väsymystä, nukuin päiväunet monena päivänä peräkkäin mikä ei oo tyypillistä. Samana päivänä kun plussasin aloin kiinnittää huomiota alavatsan vihlaisuihin (jospa siellä olis joku kohdun seinään kaivautumassa), ja nyt tuli ensimmäiset lievästi ellottavat olot.

Pistot mahassa sai tekemään testin. Olen ollut kaksi kertaa raskaana (yksi kkm ja yksi lapsi), ja noita pistoja on tullut vain raskaana ja tiesin heti että nyt tapahtuu jotain. Tämä raskaus oli onnellinen vahinko, joten en osannut edes ennen plussaa etsiä oireita joita nyt tunnistan; finnejä, noin viikko hedelmöittymisestä nousi lämpö, palelu, järjetön nälkä joka iski kuin salama kirkkaalta taivaalta jne…
Nyt on alkanut pieni etovuus mutta ei pahoinvointi. Menkkajuiliminen ja rintakipu alkaa mulla aina sieltä ovulaatiosta asti, mutta menkkoja ei näy.

Tää on mun viides raskaus, jos myös yksi kemiallinen ennen esikoista otetaan huomioon, mutta olisi toinen elävä lapsi. Jokaisessa ollut vähän erilaiset oireet. Tähän mennessä rinnat on olleet tosi kipeät ja niitä pistelee, mutta eivät vielä ole omaan silmään turvonneet 😅 toinen on vatsakrampit, lisääntynyt valkovuoto ja nälkä. Myös tosi hetkittäisiä etomisia on tullut, mutta se voi myös johtua kuumuudesta (+35 astetta kokoajan täällä missä olen). Väsymystäkin on ollut, mutta työmatkalla päikkäreille ei ole ollut varaa ja illatkin on myöhäisiä, mutta silti herään aikaisin, enkä enää saa unta (tää ollut oire kaikissa raskauksissa).

Nää oireet luo vähän toivoa siitä, että ehkä tää raskaus voisi jatkua, vaikka ei tietenkään ole tae mistään. Jos jatkuu, niin odotan pahoinvointia/oksentelua viikolta 6+5/7+0 eteenpäin 😅 toivon, että ei ala ennen sitä.

@Jolinda toivon hurjasti että teillä menisi kaikki hyvin tällä kertaa ❤️ Ja tsemppiä helteeseen ja työmatkalle, 35 astetta koko ajan kuulostaa piinalliselta.

Mun aamupäivän etomisten mentyä ohi päivä oli lähes oireeton mikä luonnollisesti herätteli pelot... 😓 (mutta rinnat tuntui siivotessa jotenkin aika täyteisiltä.) Lisäksi itse asiassa tuo aamuyön unettomuus on vaivannut muakin dpo11 alkaen, joten ehkä yritän nyt perustella itselleni että se voi tällä kertaa olla raskausoire ja kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan. Silti pelottaa.

Tänä aamuna oli tarkoitus jättää testi väliin etten seurailisi olematonta vahvistumista, mutta katsotaan nyt.

Muokattu viimeksi:
Täällä on nyt 4+0 ja oireita ollut:

- Palelu (tämä alkoi jo ennen plussaa)
- Satunnaiset vihlaisut alavatsalla esim. aivastaessa tai asentoa vaihtaessa
- Nälkä
- Hieman väsymystä ilmassa
- Pientä krapulamaista oloa aamuisin ennen aamupalaa

Täällä nyt 5+0 ja oireina lähinnä ollut todella kipeät rinnat, sitten vatsan erilaiset tuntemukset. Nippailumaista kipua oli noin viikko sitten ja nyt ollut menkkamaista jomotusta.

Uutena oireena olen nyt muutama aamuna herännyt niin järkyttävään nälkää että jopa hieman etova olo ollut, mutta syömisen jälkeen olo aina onneks helpottanut ☺️

Itse jopa välillä pitkin päivää kokeilen rintoja että ovatko vielä arat ja tää jotenkin oudolla tavalla antaa mulle mielenrauhaa että ovat pysyneet arkoina jos ei oo ollu kehossa sillä hetkellä muita tuntemuksia raskaana olemisesta 😂

Tää on mun kuudes raskaus, yhtään lasta ei olla saatu syliin asti. Tein testin tällä kertaa vasta dpo 17. Oireet on ollut niin vähäisiä, että en uskaltanut luottaa siihen, että testi olisi positiivinen. Oon tällä viikolla tehnyt vielä neljä yövuoroa putkeen, mikä itsessään aiheutta jo ties mitä oireita. Mutta raskautta epäilin tutun alavatsakivun ja lievän rintojen arkuuden takia. Myös aineenvaihdunta on myös viime päivinä muuttunut. Vaikka on jo kuudes raskaus niin hankala uskoa todeksi näin vähillä oireilla, kun pahimmillaam oon oksentanut aamusta iltaan. Mutta nyt vasta 4+3 niin mielenkiinnolla odotan tuleeko oireita lisää. Väkisin kuitenkin pelottaa, koska viime vuonna tiesin meidän maaliskuisen menehtyneen, kun oireet loppui viikolla kahdeksan. Järki kuitenkin sanoo, että kaikki raskaudet on erilaisia ja yritän nyt vain unohtaa jatkuvan oireiden tai oireettomuuden kyttäämisen.

Tää on mun kuudes raskaus, yhtään lasta ei olla saatu syliin asti. Tein testin tällä kertaa vasta dpo 17. Oireet on ollut niin vähäisiä, että en uskaltanut luottaa siihen, että testi olisi positiivinen. Oon tällä viikolla tehnyt vielä neljä yövuoroa putkeen, mikä itsessään aiheutta jo ties mitä oireita. Mutta raskautta epäilin tutun alavatsakivun ja lievän rintojen arkuuden takia. Myös aineenvaihdunta on myös viime päivinä muuttunut. Vaikka on jo kuudes raskaus niin hankala uskoa todeksi näin vähillä oireilla, kun pahimmillaam oon oksentanut aamusta iltaan. Mutta nyt vasta 4+3 niin mielenkiinnolla odotan tuleeko oireita lisää. Väkisin kuitenkin pelottaa, koska viime vuonna tiesin meidän maaliskuisen menehtyneen, kun oireet loppui viikolla kahdeksan. Järki kuitenkin sanoo, että kaikki raskaudet on erilaisia ja yritän nyt vain unohtaa jatkuvan oireiden tai oireettomuuden kyttäämisen.
Paljon voimia vaikeiden tunteiden kanssa! Toivon niin sydämeni pohjasta että tämä maaliskuinen tulee teille syliin elossa ja hyvinvoiva 💛

Itse koin menetyksen jälkeisessä raskaudessa (josta syntyi meille esikoinen 💚) neuvolapsykologin ihan todella pelastuksena. Käynnit helpotti tai auttoi käsittelemään sitä omaa menetyksenpelkoa ihan eri tavalla mitä itse kelatessa koskaan pystyi.

Paljon voimia vaikeiden tunteiden kanssa! Toivon niin sydämeni pohjasta että tämä maaliskuinen tulee teille syliin elossa ja hyvinvoiva 💛

Itse koin menetyksen jälkeisessä raskaudessa (josta syntyi meille esikoinen 💚) neuvolapsykologin ihan todella pelastuksena. Käynnit helpotti tai auttoi käsittelemään sitä omaa menetyksenpelkoa ihan eri tavalla mitä itse kelatessa koskaan pystyi.
Kiitos ❤️ Toivon kyllä, että saan keskusteluapua tilanteeseen, jos raskaus tästä jatkuu. Menetyksenpelko on kyllä niin suuri, mutta pitää yrittää mennä päivä kerrallaan.

Onko muilla ollut oireena elohiiriä? Tai pelottavankin kovia repäisykipuja noustessa? Mulla on nyt viikon ollut elohiiri sekä silmäluomessa että reidessä, yleensä eivät kestä näin kauaa 😅

Mulla ei ole elohiiriä eikä repäisykipuja (ei ollut aiemmissakaa ), mutta tänään aavistus rusehtavaa vuotoa 😬 saapa nähä mihin suuntaan etenee, tää on mulle uus juttu.. toki, en olisi huomannut edes jos ei olisi vaaleat pikkarit jalassa, on sen verta vähäistä joten en tiedä olisko tätä sittenkin ollut aiemmissakin raskauksissa.

Onko muilla ollut oireena elohiiriä? Tai pelottavankin kovia repäisykipuja noustessa? Mulla on nyt viikon ollut elohiiri sekä silmäluomessa että reidessä, yleensä eivät kestä näin kauaa 😅
JOO! Elohiiri silmäluomessa. Mitä, onks tää joku yleinen juttu? 😂

Mun repäisykivut ei ehkä mene pelottavan kovista (enemmänkin helpottunut olo että jotain normaalista poikkeavaa tuntuu), mutta viime yön tuikkaisut venytellessä ja asentoa vaihtaessa olivat sen verran voimakkaita että saivat heti lopettamaan venytyksen.

Toivottavasti vuoto olisi harmitonta 🤞

Mulla on välillä vähän etovaa oloa, vatsaa jomottaa enemmän tai vähemmän kokoajan ja palelee, siinä ne tällähetkellä onkin ja ihan samat oli esikoisesta eikä menny onneksi pahemmaksi missään vaiheessa

Viivat vahvistuu mutta tulee vaaleanpunaista/rusehtavaa pyyhkäisyvuotoa.. jännittää
Mullakin tosiaan tuli rusehtavaa vuotoa eilen, tosi vähäistä mutta huolestuttaa. Loppui ainakin toistaiseksi, mutta ei osaa olla yhtään järkevä vaikka TIETÄÄ että tässä kohtaa tuollainen on täysin normaalia.. 🫠

Mullakin tosiaan tuli rusehtavaa vuotoa eilen, tosi vähäistä mutta huolestuttaa. Loppui ainakin toistaiseksi, mutta ei osaa olla yhtään järkevä vaikka TIETÄÄ että tässä kohtaa tuollainen on täysin normaalia.. 🫠
No ihan sama fiilis…. Tsemppiä!

Melko oireetonta 5+2, ainoastaan turvotus ja lievät mieliteot🤣 Sormet ristiin ettei pahoinvointi ainakaan nostele päätä🙏 Esikoisesta sai oksentaa aina ko pesi hampaat ja muulloinki…

Takaisin