Raskaus ja Korona

Parviäly ohoi....

Mitenhän tässä nyt sitten kuuluisi toimia, kun työnantajaorganisaation (erityisen löyhän) ohjeistuksen mukaan joka risauksesta olisi hakeuduttava koronatestiin. Kuitenkin nyt tämän "toisen taudin kuvaan" :happy8 kuuluu nämä pahoinvoinnit ja lämpöilyt ja vuotavat nenät; ainakin mulla. Hakeudunko testiin nyt ja jatkossa jatkuvasti vai...... Esihenkilöille en halua asiasta vielä kertoa.
Sinuna soittaisin korona-neuvonta numeroon(joko työterveyden tai sairaalasi) ja kuvailisin oireet ja kertoisin raskaudesta. Näin olen itsekkin ajatellut toimivani jos tulee oireita joista haleutuisin testiin/saikulle ilman raskauttakin.
 
Mee testiin vaan @Mirnikka ! Eipähän tartte pohtia kertomisia tms. :thumleft

Itselläni alkoi kurkkukipu viime perjantaina ja viikonlopun aikana sain jäätävän flunssan; nenä vuotaa solkenaan. Eilen pääsin viimein testeihin myöhään iltapäivästä ja huomenna on vastaukset odotettavissa. Todennäköisesti negatiivinen kuitenkin, mutta pääsenpähän takaisin töihin jos esim. nuha jatkuu läpi raskauden. :chicken:

Itse ajattelin nyt suojautua mahdollisuuksien mukaan ja vaihdoin ostoksilla käynnin mm. nettishoppailuun ja kauppakassipalveluun. Töissä toki on mun pakko käydä, mutta siellä on onneksi aika tiukat turvatoimet käynnissä Covidin suhteen. :notworthy
 
Saitko jo tulokset @BarbaMama81?

Täällä oltiin kanssa vähän jännän äärellä, kun mulla oli pari päivää kurkku tosi kipeä, ja sit esikoinenkin yks aamu valitti kurkkukipua, yski vähän ja oksensi. Mut seuraavana päivänä ja siitä eteenpäin kummallakaan meistä ei oo ollut enää mitään oireita. Nää syksyt on kyllä tällästä pöpöjen juhla-aikaa..
 
Sain juu @Lemonia . Tosin kiireellisyysluokka 1 vei 4 vrk sen yhden luvatun sijaan. :wideyed: Eilen tuli vasta vastaus klo 22:45. Vissiin pikkasen ruuhkautuneet noi labrat ja tk:t. Mielenkiintoinen syksy tulossa, kun kaikkien saikut venyy jo noiden tulosten takia todella pitkiksi ja täytyy odotella miltei kaikkien oireiden paranemista. Hyvähän se vaan on, mutta mietin asiaa lähinnä yritysten arjenhallinnan kannalta. :nailbiting: Mä jotenkin vaan luulen, että kohta tulee muutoksia testauksiin, kun ei riitä välineistö. :bookworm:

Itselläni pieni kurkkukipu vaihtui ensin todella kovaan flunssaan ja nyt tämä viikko mennyt jäätävän kuivan yskän vuoksi. Oon vissiin reväyttänyt jonkun lihaksenkin, kun kipuilee koko vasen kylki. Viime yön sain kuitenkin jo nukuttua omassa sängyssä, kun pitänyt viikko melkein "nukkua" puoli-istualtaan sohvalla ton hakkaavan yskän takia. :smiley-ashamed004

Sanoinkin miehelle, että olo edelleenkin kuin jyrän alle jäänyt. Tosin uskon hiljalleen taudin hiipuvan ja raskausoireiden nostavan päätään; edelleen vaan sydän hakkaa, henkeä ahdistaa ja kuumia tuskanhikiaaltoja tulee. Eli tautia jäljellä enää 8kk. :biggrin
 
Täällä kans jonotetaan parhaillaan testiin. Kurkku on kipeä, pää on kipeä, nokka valuu ja vähä köhityttää...
Vähän hirvittää koko koronhomma, ja toisaalta koetaan ajatella että se on vaan yks asia jonka kanssa on opittava eleleen.
 
Mä sain juuri negatiivisen tuloksen tekstiviestillä, testissä kävin perjantaina. Ne ovat kai saaneet lisättyä testauskapasiteettia kun näin nopeasti tuli tulokset.

Olo on silti aivan jäätävän kamala. Punnitsen nyt olenko huomenna vielä yhteydessä työterveyshuoltoon lisäsaikun takia vai menenkö töihin tartuttamaan muita, jotta pääsevät sitten kaikki samaan testiin... :/

Toivotaan muput, että pääset nopeasti testiin ja saisit vastaukset nopeasti myös. :)
 
Mä sain juuri negatiivisen tuloksen tekstiviestillä, testissä kävin perjantaina. Ne ovat kai saaneet lisättyä testauskapasiteettia kun näin nopeasti tuli tulokset.

Olo on silti aivan jäätävän kamala. Punnitsen nyt olenko huomenna vielä yhteydessä työterveyshuoltoon lisäsaikun takia vai menenkö töihin tartuttamaan muita, jotta pääsevät sitten kaikki samaan testiin... :/

Toivotaan muput, että pääset nopeasti testiin ja saisit vastaukset nopeasti myös. :)

Jää kotiin, ei kai se kannata huonossa kunnossa töihinkään mennä... Tai no, kaikki alat ja työt kun on niin erilaisia niin helppoja se on huudella .
Testi meni kyllä suht nopsaa - tosin testaaja hinkkadi toista puolta sillä tikulla aika kauan ja totesi että ei vaan mee läpi sinne minne pitäs... Meinottelivat että jo tänään illalla myöhään tulis tulos.

Ja niinhän se tulikin, nega täälläkin.onneksi.
 
Muokattu viimeksi:
Mulle työterveyshoitaja sanoi, että positiivisia koronapotilaita ei mun tarvi hoitaa. Mutta mitkä riskit sitten on jos oma lapsi sairastaisi... ja toinen, että yövuoroja ei enää tarvisi tehdä ollenkaan.
 
Mä sain juuri negatiivisen tuloksen tekstiviestillä, testissä kävin perjantaina. Ne ovat kai saaneet lisättyä testauskapasiteettia kun näin nopeasti tuli tulokset.

Olo on silti aivan jäätävän kamala. Punnitsen nyt olenko huomenna vielä yhteydessä työterveyshuoltoon lisäsaikun takia vai menenkö töihin tartuttamaan muita, jotta pääsevät sitten kaikki samaan testiin... :/

Toivotaan muput, että pääset nopeasti testiin ja saisit vastaukset nopeasti myös. :)
Oma mielipide on et älä mene missään nimessä töihin jos oit yhtään kipeä/eilen ollut kuumetta/kurkkukipua/yskää!:happy118 Jos mikä tahansa flunssa/tauti levii nyt, niin sielt on kohta korona-testijonossa ja vähintään viikon saikulla puolet työntekijöistä(just jonosta johtuen).
 
Oma mielipide on et älä mene missään nimessä töihin jos oit yhtään kipeä/eilen ollut kuumetta/kurkkukipua/yskää!:happy118 Jos mikä tahansa flunssa/tauti levii nyt, niin sielt on kohta korona-testijonossa ja vähintään viikon saikulla puolet työntekijöistä(just jonosta johtuen).

Olen itse ihan samaa mieltä, mutta työpaikka on vähän ...erh, sellainen ettei sairaslomia katsota hyvällä. Mitään ohjeistusta heiltä ei myöskään ole tullut ja periaatteessa etätyöt olisi mulle aivan mahdollisia, mutta niitä ei haluta toteuttaa. Omistajaporras on jämähtänyt vankasti jonnekin 70-luvulle ja siitä kärsii koko firma. Jippii.

Edit. Jäin siis tänään kotiin, ihan koska mua ei just nyt kiinnosta työ ihan hirveästi.
 
Täällä koronatestissä käyty tänään. Meillä muu perhe sairastanut jo alkuviikon ja nyt mun vuoro. Esimies totesi että testeihin ja töihin ei asiaa ennen kun nega tullut tai sittenkään jos oireet jatkuu. Ainakin nyt suoriltaan perjantai vielä poissa ja sit sovittiin et soitellaan viikonlopusta.
 
Täällä koronatestissä käyty tänään. Meillä muu perhe sairastanut jo alkuviikon ja nyt mun vuoro. Esimies totesi että testeihin ja töihin ei asiaa ennen kun nega tullut tai sittenkään jos oireet jatkuu. Ainakin nyt suoriltaan perjantai vielä poissa ja sit sovittiin et soitellaan viikonlopusta.
Meillä mennyt testiin pääsyyn ja testituloksen tulemiseen toista viikkoa töis. Osa kerenny olla jo melkeen koko viikon ihan ilman oiretta terveenä, ennen negaa jolloin vasta töihin pääsee takasin:happy6:confused2 Eli lähtökohtasesti kaikki saikut lähemmäs kaksi viikkoa ny.
Huuh saa nähä millaseks tää menee tässä syksyn edetessä. Meillä on lähes kaikki töis riskiryhmäläisten kans.
 
Meillä mennyt testiin pääsyyn ja testituloksen tulemiseen toista viikkoa töis. Osa kerenny olla jo melkeen koko viikon ihan ilman oiretta terveenä, ennen negaa jolloin vasta töihin pääsee takasin:happy6:confused2 Eli lähtökohtasesti kaikki saikut lähemmäs kaksi viikkoa ny.
Huuh saa nähä millaseks tää menee tässä syksyn edetessä. Meillä on lähes kaikki töis riskiryhmäläisten kans.

Meillä työntekijät menee kiireellisyysluokka 1. Juuri soitti sh että negatiivinen on eli oli kyllä nopeaa toimintaa.
 
Täällä ollaan etätöissä, joten se jo melkoisesti pienentää riskiä. Neuvolan työntekijä puhui ensimmäisellä käynnillä juuri tuosta, että eipä niitä tutkimuksia oikein ole vielä miten vaikuttaa syntymättömään vauvaan, että sinänsä asia mietityttää kuinka paljon liikkuu ja näkee tuttuja.
 
Kyl tää korona mietityttää taas nyt kun tartunnat ovat lähteneet nousuun. En ymmärrä miten voisin välttyä siltä raskauden aikana. Ihmisillä kun on oireettomia ja vähäoireisia tartuntoja. Ahdistavaa.
 
Kyl tää korona mietityttää taas nyt kun tartunnat ovat lähteneet nousuun. En ymmärrä miten voisin välttyä siltä raskauden aikana. Ihmisillä kun on oireettomia ja vähäoireisia tartuntoja. Ahdistavaa.

Joo täällä vähän samat ajatukset. Oon nyt laittanut kaiken kanssakäymisen ihmisten kanssa minimiin. Kaupassa käyn kerran viikossa maski naamalla hiljaiseen aikaan ja sitä rataa. Tilanteen pahentumista/ruuhkaista kauppareissua varten olemassa niitä itseäkin suojaavia maskeja. Muuten menee kestolla ja kiertelen ihmismassat kaukaa. Onneksi työt voi tehdä täysin etänä, täysi tuki multa niille, jotka ei voi, toivottavasti ei tarttuisi :sad001
 
Mäkin oon yrittänyt välttää tartuntaa mahdollisimman hyvin, ja yritin jo ennen raskautumistakin. En joka tapauksessa haluaisi saada tartuntaa, vaikka perusterve ja nuori olenkin, mutkun ei sitä koskaan tiedä. KOko raskausaika on nyt oikeestaan ollut sit vaan kotona olemista, en ole paria poikkeusta lukuun ottamatta nähnyt juuri ketään samassa taloudessa asuvia lukuun ottamatta. Onneksi miehellä on sellainen työ, ettei tartte olla lähikontaktissa muihin, vaikkei etätyömahollisuutta olekaan. Mut siis sitä mä olen alusta asti ihmetellyt, et miksei raskaana olevia muka luokitella riskiryhmään, kun kerran influenssakin on raskaana oleville ja sikiölle riski :bored: Ja raskaana olevillahan on suonitukosten riski jo joka tapauksessa suurentunut, ja korona lisää tukosten riskiä edelleen, niin on kumma jos ei muka raskaana olevia lueta riskiryhmään. No, onneksi ei tartte käydä nyt töissä niin ei tartte sitä pelätä.

Tää uus virusmuunnos nyt kyllä on alkanut vähän kammostuttaa, että tarttuuko se niin herkästi että kauppareissullakin ohikulkijalta saa koronan vaikkei se puhuisi, yskisi ja käyttäisi maskia :eek: Tuskinpa, mut silti ahdistaa lisää.

Erityisen paljon mua ahdistaa sit kun täytyy mennä synnyttämään. SIlloin onneksi kätilöt jne on ehkä jo saaneet rokotteen (vai onko?) mut voihan ne silti tartuttaa, ja saada sen sieltä sairaalasta muutoinkin. Toistaiseksi mua ei edes synnytys pelota yhtään, ainoastaan pelkään et saan tartunnan sieltä ja tartutan sit samassa taloudessa asuvat riskiryhmäläiset :sad001
 
Takaisin
Top