Raskaus ja kivut ja säryt

Mullekin tullut nyt tuota häpyliitoskipua.. neuvolassa sano että pää on alhaalla,eli seki varmaa venyttää inhasti paikkoja... Ei nyt mitenkää sietämätöntä kipua,mut vähä sillee et rekisteröi et jotain tapahtuu.. ja ehkä inhottavinta ikinä kun vauva kutittelee lonkkaluita..odotan todella innolla (en) että alkaa se kylkiluiden kolistelu.. yööök...

Mulla myös vauva jo pää alaspäin ja sen kyllö tuntee välillä kun painaa ikävästi. Odotan myös "innolla", kun potkut kohdistuu kylkiluihin. Kohtu kyllä selvästi on kasvanut jo niiden tasolle, muttei vielä onneksi niitä potki.

Vilijonkk4 30+3

Ite veikkaisin, että täällä vauva saattais olla jopa perätilassa, eli siis pää ylöspäin. Potkii niin paljon tonne alas, eikä ylöspäin tunnu paljonkaan tulevan osumaa.
Viime raskaudesta muistan hyvin, kuinka paljon se oikeestaan sattui, kun potkut osui suoraan kylkiluihin.
Nyt rv 30+0

Täällä asukki raivotarjonnassa ja nivusissa tuntuu ku joku levittäis paikkoja. Välillä kyll tuntuu liikkeet enemmän alaspäin mutta ei oo niin mojovia että ois potkuja. Esikoinen oli potkija enemmänkin mutta tää näyttää olevankin nyrkkeilijä sit :) Kävellessä tulee julmettu paineen tunne ja välillä tuntuu melkein vihlaisevankin :/ Mistähän toi johtuu? Tai mitähän sekin meinaa? Ja jotenkin tuntuu että ei kai tää vielä oo laskeutunu ku enää ei niin tunnu kylkiluissa varpaiden kutittelua ja hengittäminenki helpompaa.

saini,

Täällä sama tilanne. Kylkiluut jo hellinä potkuista mutta yhtäkkiä alkoi potkut siirtymään reilu 5 senttiä suunnilleen alemmas, samaten alkoi liitoskivut (veikkaisin sullakin olevan niitä). Eli siis kohtu kasvaa ja lantio löystyy ja tekee tilaa. Supistuksiin ei muutosta (harkkoja ollut puolesta välistä tooosi paljon). Mutta suurin muutos. Pissaaminen hieman hankaloitunut eli siis se ei tuu enää vaan istumalla vaan joutuu tietoisesti pissaamaan että jotain tulee. Ja kakkos hätä tuleekin kahdesta neljään kertaan päivässä ihan yhdestä päivästä alkaen ja ruoansulatukseni on siis vedellyt ihan olemattomia että ehkä joka toinen päivä sai jotain aherrettua kun oikein yritti. Nyt hätä iskee niin että on mentävä vaikka olomuoto on edelleen sama. Meillä on suvussa paljon ennenaikaisia minut mukaan lukien mutta todella toivon ettei ihan vielä syntyisi vaikka ajatuskin yli nelikilosesta sitten kyllä jo pelottaakin.

Sappura, mulla on noita samoja oireita! Alkoi tässä jokunen päivä, ehkä viikko sitten. Ihmettelinkin, että miks kakkoshädällä saa yhtäkkiä juosta useamman kerran päivässä, vaikka mitään löysää vatsaa ei ole. Eli se on merkki laskautumisesta? :o

Sappura täälläkin ihmetellään ku pissittää mut pissi ei tulekkaan :O saa ihan kunnolla houkutella että sais pissittyä! Tosi kummallista!

Mulla on koko ajan tunne, että pissattaa, mutta kun menee tarpeille niin pitää ihan kunnolla ponnistaa, että saa edes pienen lirun aikaseksi. Sitten, kun menee makaamaan ja on jonkun aikaa nukkunut niin sitten tulee hirvee hätä, mutta saa vihdoin normaalisti pissattua.. :D ärsyttävää!!

Onko muilla kipeitä ja ikäviä suonikohjuja? Mulla on polvitaipeessa ja nivusessa. Reidessä pullottaa pari suonta ja ovat kipeitä. Mustelmia löytyy kans eikä ne lähe pois, ollut jo pari kuukautta ja on kipeitä. Neuvolassa sano et normaaleja..

Mulla on tullut vähän suonia pintaan näkyville ja ei oo kovin kivan näköisiä :confused: Ei oo onneksi kipeitä itellä. Jos ne on kipeitä eikö niitä pitäisi sillon hoitaa?

Ei ne taia raskausaikana niitä niin alkaa hoitamaan :( Ittelläkin pohkeeseen ilmestyny muutama jo syyskuun aluilla. Ja sit se sama pohje vielä on herkkä kramppaamaan öisin. Magnesiumia varmaan kannattaa kokeilla ottaa yötä vasten niin jos helpottais niihin kipuihin. Tässä ny itte unohtanu ottaa magnesiumia niin viime yönä sit kramppas oikein kunnolla että joutui rutistaa patjaa ja lakanaa molemmin käsin rystyset valkosena etten huutais. No jos jatkossa muistais.

Joo itellä kans kramppaa pohkeet ja reidet ja jopa lihakset polvien ympärillä. Pitikin ostaa apteekista magnesiumia mutta tietty se unohtui. Mietin auttasko tukisukkahousut suonikohjuihin? Mulla ei oo toisessa taipeessa mitään, mut toisessa on ihan kauheet :( Lähteekö suonikohjut pois raskauden jälkeen tai väheneekö edes? Ei oo mukavaa, kun koko ajan tuntuu niiku joku staasais jalkaa reidestä alas päin ja toisessa jalassa tuntuu puristava tunne nivusesta alas päin. Kauhee paineen tuntu niinku mitattais verenpaineita varsinki ku lähtee liikkeelle.:sad001

Ensimmäisen kerran tänään olen sitämieltä,että joo-oh, nivusissa ollaan... häpyliitokset paukkuu ja venyy, kipeeltä tuntuu. Mut eipä haitanne, kyllähän tuo paikkoja saakin jo pehmittää.. Mua ei niin haittais jos sattumaltaan aikasemmin syntyis ku pitäis, tai no eihän tätä loppuun saakka päästetä edes...

Täällä on tuntunut tänään alaselässä menkkamaista särkyä. Ei kestänyt kauaa, vaan oli hetkellistä. En tiedä miksi, mutta mieleen pälkähti ensimmäisenä lähestyvä synnytys..
Vauva ei pitäisi olla vielä kiinnittynyt, kun viimeksi oli neuvolassa vielä perätilassa.

Sappura, mulla on noita samoja oireita! Alkoi tässä jokunen päivä, ehkä viikko sitten. Ihmettelinkin, että miks kakkoshädällä saa yhtäkkiä juosta useamman kerran päivässä, vaikka mitään löysää vatsaa ei ole. Eli se on merkki laskautumisesta? :eek:

Mulla se ainakin on aika selvästi siihen rinnastettavissa ja kun kiinnittyminen on alkanut jo parisen viikkoa sitten mutta tokikaan eihän kaikki oireile kaikilla samalla lailla. =)

Säryistä puheenollen täällä ikävä hammassärky nyt seurana! Shit! Shit shit shit! Kohta pitää soittaa iltapäivystykseen, voihan paska.

Nyt pääsen tänne ensimmäistä kertaa kertomaan omista vaivoista!

Viikonloppuna raskausviikkoja tuli 30, jonka seurauksena alkoi samana iltana oikeaa pakaraa särkemään, lonkkaa särki ja tuntui häpyliitoskipua. Onneksi koko aikaa ei särje, muutaman kerran olen joutunut linkuttamaan kun särky ollut niin kova :arghh: Saa nähdä joutuuko tämä himosiivooja vähentämään esim. imuroimista ja jättämään sen miehen harteille...

Sademetsa, ei varmastikaan kivaa jos hammassärky vielä pamahti päälle :(

"Mukavaa" ja tietyllä tapaa lohduttavaa huomata ettei yksin kärsi kivuista ja säryistä, tsemppiä meille kaikille! :)

Onko muilla ollut kipuja keuhkojen alueella? Mulla nyt viimesen vuorokauden aikana on aaltoilevasti särkenyt keuhkoja. Kipu tuntuu, vaikka pidättäisi hengitystä. Selän puolella kipu on ajoittain todella kova. Kuitenkaan hengittäminen ei ole vaivalloista tai työläämpää kuin ennen. Aluksi luulin, että kyse on närähtyksestä, mutta eipä vaan olekkaan. Olen aamulla yhteydessä neuvolaan asiasta. Ajattelin, jos jollain on ollut vastaavaa. Googlettamalla en juuri tietoa löytänyt.
Niin ja flunssaa ei ole ollut, ettei voi siitäkään johtua. :/

Vilijonkk4 35+0

Vilijonkk4: ei kuullosta kovin kivalta tuo vaiva, oletko soitellut jo neuvolaan?

Itseni ei tartte kun seistä paikallaan, niin sekin laittaa jo välillä hengästyttämään.

Eilisillan jälkeen ei taas oo ollut mitään tuntemuksia, joten en sitten soittanut. Kävin eilen lenkilläkin eikä hengittäminen tuntunut raskaammalta ollenkaan. Söin illalla vielä aika raskaasti ja mitä googlesta löysin niin vaikuttaisi sappivaivoilta. Kipu kun tosissaan tuntuu enemmän selän puolella. Pitää tänäänkin mätätä joku iso rasvainen ateria ja kattoo, tuleeko oireita :D Mikäli näin on, tuskin on kyse mistään akuutista. Nyt olo on kuitenkin ihan normaali niin en kokenut tarpeelliseksi vielä olla yhteydessä terkkariin.

Takaisin