Raskaus ja hiustenvärjäys

Itse en uskaltaisi värjätä, itse uskon että mahdolliset sikiölle aiheutuneet vahingot nuista kemikaaleista eivät niin selkeästi näy, tai ilmenevät mahdollisesti vasta aikuisuudessa. Päällimmäisenä tulee mieleen siitiöiden määrän väheneminen tästä aiheesta.

Itse lukeudun muutenkin kuppikuntaan joka ei meikkaa taikka kosmetiikalla pläträä raskaus- eikä imetysaikana ja välttelee parhaansa mukaan muutenkin kemikaaleja(joka tässä mailmassa onkin aikasen hankalaa), niin en lähtisi leikkimään ymmärtääkseni kosmetiikan voimakkaimmilla kemikaalipaukuilla. Hiusvärini yritin värjätä piiloon jo n.puol vuotta ennen ehkäisyn lopettamista raskautta varten, mutta koska en osannutkaan värjätä tummia hiuksia maantienvaaleiksi niin siinä kestikin huomattavasti kauemmin.

Joka tapauksessa olen sitä mieltä että jos kokee pakottavaa tarvetta värjätä hiuksiaan raskausaikana niin ottaisi vain ne raidat.

Ja teille ketkä värjäätte niin haluan tähän nyt erikseen mainita ettei tarkoitukseni ole pahoittaa mieliänne enkä teitä myöskään tuomitse, vaikka mielipiteeni onkin värjäämistä vastaan.
 
ite en oo pahemmin miettiny näitä kemikaalijuttuja erityisesti raskauden kannalta, kun saasteita ja lisäaineita yms on kaikkialla niin tulisin hulluks :D alkuraskaudessa kävin ottamassa raitoja, ja kerran oon tehny ite hupulla. nyt kun oon kotona niin on luonnostaan jääny meikit ja värit siks vähälle, kun en halua lyllertää missään ihmisten ilmoilla ja näytän niin karmeelta ettei siinä paljon hiusvärit tai huulipunat auta :D.

mutta APUA MUN TUKKA ON JO IHAN KARSEE!! haluisin tukkaan helppohoitoisuutta ja luonnollisuutta, mut en oikein tiiä mitä tekis, nää raidat vaan on niin kauheen näköset ite tehtyinä (en osaa tehä foliolla ite ja tarttis laittaa aina niitä ruskeitakin raitoja ettei ois latvat liian vaaleet ja sit vaalee raitojen väri on liian vaalee/oranssi, tarttis värjätä nää raidatkin..), ja ei oo varaa käydä ottamassa satasen settiä kuukausittain kampaajalla. huoh. ehkä joku tummanvaalee kiva väri, joka peittäis nää yliblondatut latvat. ois lähellä omaa väriä, eikä tarttis ainakaan raidottaa/vaalennella erikseen..
 
Takaisin
Top