Raskaus ja hiustenvärjäys

Kyfi6300830

Jostain jotain jo tietävä
Oletteko uskaltautuneet värjäämään hiuksia? Itselläni on todella paljon juurikasvua ja ensi viikolla olisi eka parturikäynti sitten kesän! Juurikasvu piiloon vaalealla värillä. Kokemuksia ja mielipiteitä. Ahdistaa onko siitä vauvalle haittaa, kun väri on kuitenkin n.tunnin päänahalla? Nyt rv 18+2
 
Tee folioilla ihan pieniä vaaleita raitoja koko tyvi täyteen. Häivyttää kivasti kasvun eikä väri makaa hiuspohjassa pitempään. Varaudu myös siihen että nyt voi alkaa värimuutokset vaikka käyttäisit samaa väriä kuin ennenkin. Monelle raskaus ja varsinkin sen jälkeinen aika on hiusvärien kohdalla epäonnisinta aikaa :grin
 
Mä värjäsin viime viikolla hiukset kotivärillä ja annoin vaikuttaa puoli tuntia. Tätä värjäys asiaa pohdin pitkään ja luin kaiken maailman keskustelut.. mutta aion värjätä vielä kerran keväälläkin. Onneksi mulla on ruskea väri niin ei tullut mitään värimuutoksiakaan :)
 
Maanantaina olisi itselläki kampaamoaika ja pitäs värjätä hiukset :)
 
Pari viikkoa sitten laitoin vaaleita raitoja :) Värjäys onnistui hyvin eikä tullut mitään värimuutoksia. En usko että vaikutti vauvaan, väri ei ollut kosketuksissa päänahkaan ja itse hius on kuollutta solukkoa :)
 
Kyl mä uskallan värjätä, ainakin kampaamoväreillä. 3h päästä sais juurikasvun piiloon ja jos vaaleita raitoja ottas. Harkitsen tässä mainitsenko ees kampaajalle olevani raskaana, tuntuu vaan tyhmälle sanoa sitä tuntemattomalle ihmiselle :grin
 
Kyllä kotiväreilläkin uskaltaa värjätä, ammattilaiselta kysyttyä (tai sama tieto löytyy toki myös netistä), että kampaamovärit ovat samaa myrkkyä kuin kotivärit. Kotiväreistä puuttuu vain yksi hapate, joka vaikuttaa jotenkin tyven ja latvan värieroihin, tarkoittaen ettei saa yhtä tasaista väriä latvaan ja tyveen kuin kampaamossa. Itseäni tämä ei haittaa, koska värjään aina vaan tyven kun latvat ovat niin tummat jo entuudestaan :)
 
Kannattaa kyllä silti kertoa kampaajalle, että osaa sen sitten ottaa huomioon, jos tarvitsee jossain ottaa :) En uskaltanut ekan kolmanneksen aikana värjätä (olin/olen hermoheikko, plus et lopulta makasin kotona niin huonovointisena, joten hukkaan olisi rahat menneetkin!), nyt olen jo vähän tottunut tähän :D Raitoja oli tarkoitus laittaa juurikasvua häivyttään, mutta nyt näyttää väri olevan joka tapauksessa niin kulahtanut, että eipä se niin silmille hypi muutenkaan..
 
Sama mulla Suvitus, en ekalla kolmanneksella uskaltanut tehdä mitään, kun kaikki oli vielä niin epävarmaa ja keskenmenon riski suurempi. Hiusten värjäyskin on tabuna, kun sitä osa-aluetta ei ole vielä tutkittu tarpeeksi, että saataisi oikeasti tietää onko siitä haittaa sikiölle vai ei. Toisaalta raskaana olevat ei halua tutkittavaksi siinä olevien riskien takia. Eli oravanpyörässä mennään :)
Pahempana paheena pidän alkoholin, röökin tai huumeiden käyttöä raskaana ollessa kuin esimerkiksi minun tapauksessani 2 kertaa hiusten värjäämistä raskauden aikana.
 
Kyllä mä värjäilen hiuksia raskausaikana. Ekan kolmanneksen alkupuolella tuli värjättyä ja kohta pitäis taas vähän laittaa väriä päähän, alkaa olemaan tyvikasvua sen verran :D Eihän värjäys silleen hyväks oo aikuisellekaan, mut vielä en oo kuullu mitään ihan hirveitä kauhutarinoita hiusten värjäyksestä johtuvista vahingoista masuasukeille ;D
Ja Ekassa raskaudessa tosiaan kans värjäilin hiuksia, kyllä silti ihan terve muksu tuli ;D
 
Ne on aina valintoja. On hassua aina vedota siihen muuten että "ihan terve lapsi tuli" tai että pahempaa on se ja se. Se on aivan totta, mutta valintoja joka asiassa ja meistä jokaisen päätettävissä. Aikuisen ihmisen elimistö puhdistaa hiusvärien myrkyt kehosta viidessä viikossa, siitä tulee suositus ettei hiuksia värjättäisi kuin viiden viikon välein, jotainhan sieltä siis imeytyy :wink
Tämähän on ikuisuusaihe, koskaan ei puhuta dödöistä, voiteista, meikeistä mitä ne aiheuttaa :grin

Kotivärit ja kaupanvärit ovat täysin samoja, yhtä myrkyllisiä.

Silti suosittelen raidoitusta :)
 
Joo mä oon värjänny tukkaani kotiväreillä ja meinasin tarpeen mukaan vastasuudessa värjätä koska mulla oma väri on vaalee mut oon ruskeella värjänny monta vuotta :) joo ei kummitytöstä tullut vammasta vaikka äitinsä värjäs monta kertaa raskausaikana :)
 
Mä oon menossa nyt torstaina värjäämään tukkani parturiin.. Esikoista odottaessa värjäsin kaks kertaa.. Mut ton ekan kolmanneksen yli oon odottanut molemmissa. :) Mun työkaveri sai tietää omasta raskaudestaan vasta 25+ viikolla ja oli kyllä värjänny tukkaansa useamman kerran ja ihan normi poika hällä on..
 
Tyvi värjättiin eilen ja laitettiin kirkasteraitoja. Kävin tällä kampaajalla ekan kerran ja se kerto väreistään et on jotain allergiaystävällisempiä jne, et hänellä itellään todettiin ammattiperäinen astma niin sit kun muutti Helsingistä tänne niin päätti uudistaa värinsä tollasiin TOSI miedonhajusiin väreihin, hitto et tykkäsin :) yleensä kampaajan jälkeen hiukset lemuaa niille väreille tosi vahvasti mut ei nyt. Mulla on sen verran herkkä päänahka et yleensä kun väri vaikuttaa päässä tunnen päänahassa jotain (en kuitenkaan mitään pahaa kirvelyä tms eikä mitään mikä tuntus enää kun väri on pesty pois, saatikka ois koskaan tullu ihottumaa tms). Näistä väreistä ei tuntunu mittään :) mainitsin raskaudesta ja totesin et ehkä keväämällä tuun uudestaan vähän huomattavamman mahan kanssa niin toivotti vaan tervetulleeks vaikka vauvan kanssa :grin
 
Mulla kampaaja ilmoitti, että ei sitten väriä päähän kolmea kuukautta ennen synnytystä eikä kolmeen kuukauteen synnytyksen jälkeen jos imettää. Että näillä harmailla mennään sitt helmikuulta elokuulle ☺
 
Sama homma, aattelin just helmikuussa värjätä toisen kerran raskauden aikana. Voihan sitä sit hätätapauksessa raitoja ennen synnytystä jos ihan karmeelta harmaahapsilta näytän :P
 
Muokattu viimeksi:
En värjää. Kasvatin mun blondit raidat pois ennen toista raskautta hyvissä ajoin ennakkoon. Brunettina mennään. Imetysaikana nelisen vuotta sitten aloin päivittää mun meikkejä luomuun. Alkuraskaudessa vaihdoin viimeisetkin normimeikit luomuksi ja raskauden ajan käytän vain luomumeikkejä. Ripsarissa oon tinkinyt nyt alkuraskaudessa oksentelun takia, kun ei ole kiva mennä maskarat naamalla.
 
Minkä takia ei saa värjätä kolmeen kuukauteen ennen synnytystä eikö sen jälkeen? Itseäni huoletti nyt niin kovasti tuo värjäysasia, että väri joutuisi päänahassa olemaan ainakin tunnin. Niin huomenna on nyt sitten parturiaika ja laitetaan minulle nyt sitten vaaleita sekä tummia raitoja niin ettei päänahkaan mene paljon väriä :)
 
Minä en tiedä mikä tuo 3kk varoaika on. En suosittele värjäystä raskauden enkä imetyksen aikana ollenkaan eli nää on näitä koulukuntaisia eroja :) Esim. samassa liikkeessä työskentelevän kollegan mielestä värjäyksessä ei ole mitään pahaa koska "värit on niin kehittyneitä" kun taas minä en koskaan sanoisi asiakkaalle näin. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Bnt
Kyfi63..., itse en aio värjätä 3 kk synnytyksen jälkeen (vähintään, riippuen tilanteesta), koska synnytyksen jälkeen hormoonit alkavat palautua pikkuhiljaa normaaliksi ja monella alkaa lähteä hiuksia synnytyksen jälkeen tukottain ja paljon. Kaikilla yksilöllistä kuinka paljon lähtee (jotkut ei huomaa edes mitään), mutta itselläni lähtee varsinkin värjätessä ja myös muulloinkin ihan älyttömästi hiuksia, joten tästä syystä pidän itse vähintään tuon 3 kk tauon synn. jälkeen, jottei hiukseni rasittuisi mistään extrasta. Onneksi mulla on tuuhea tukka niin ei näy hiusten lähtö yleensä, mutta en voi sen varaan laskea jos niitä alkaa tukottain lähteä!

Nyt värjäsin muutama viikko sitten, toisen kerran ajattelin värjätä helmikuun lopussa ja mahdollisesti vielä raitoja (ei osu päänahkaan) huhtikuun lopussa, jotta voin olla sitten hyvillä mielin värjäämättä ainakin elokuun loppuun saakka :)
 
Takaisin
Top