raskaus ja hiustenvärjäys

Kysyin hiustenvärjäämisestä neuvolasta ensimmäistä lasta odottaessa ja sanottiin, että voi huoletta värjätä. Näin myös tein ja ihan kotona värjäilin. Nyt olen myös värjäillyt aina kun alkaa juurikasvu tympiä.
 
Minäkin kysyin neuvolasta ja neuvola-täti hieman naurahti ja sanoi tottakai voi värjätä. Ei ole mitään todisteita että normaali värjäys väli aiheuttaa mitään sikiövaurioita.
Ilman muuta värjään, turhamaista tai ei. Muutenkaan en ole aina kovin hehkeä,
niin haluan minä nyt hiuksien olevan värissä. Oma väri on blondi ja värjättynä ollut  tummaksi jo 18vuotta. Joten voitte kuvitella sen näyn jos en värjää :D Kyl odotattavat äidit saa pitää itsestään huolta, myös ulkonäöllisesti. Ja käytän myös dödöä/hajuvettä.
 Eihän mun vieressä olis Erkkikään, jos haisisin naturelle :D
 
Tämä näyttää olevan asia, joka on jatkuvasti esillä raskaana olevien keskuudessa. Jokainen toki saa tehdä oman mielensä mukaan, mutta ei ole tarvetta rajoittaa itsestään huolen pitämistä raskauden aikana terveydellisistä syistä. Tarkoittaen siis hiustenvärjäystä sekä kosmetiikan käyttöä.
 
Valmistun pian kampaajaksi. Meillä ei suositella tehtäväksi värjäyksiä (lukuunottamatta raidat) ensimäisellä tai viimeisellä kolmanneksella. Mitä tummempi väri on sitä enemmän myrkkypigmenttejä se sisältää. Olkaa varovaisia. Itse en aio värjätä missään vaiheessa. Ensimäinen kolmannes menossa.
 
mulla oli ennen raskautta ollu jo pitkään musta tukka. yritin sit kerran ekan kolmanneksen aikana värjätä samalla värillä kuin aikaisemminkin, mut eipä se tarttunut, joten jätin värjäykset sikseen. sit juttelin kampaajani kanssa hiustenvärjäyksestä ja päätin värjätä kampaajalla hiukset vähän "aikuisempaan sävyyn" ja nyt ne on punaruskeat (kampaajan väri oli parempilaatuista ja tarttui paremmin). käytin myös normaalisti kosmetiikkaa ja tuoksuja raskausaikana.
 
Takaisin
Top