Raskaus ja allergia!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mannaryyni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mie kyl ilmeisesti osaan nukkuu suu aukiki, mut helkutti et on kurkku sen jälkee kipee ja kurkkukipuunha mie loppujen lopuks heräsinkin. :/

Mulla nää raskaudet on poistanut allergiat. Normaalisti olisin nyt ääni käheänä ja korvat kutiaisivat niin, että tekis mieli tunkee sukkapuikko sinne. Nyt ei mitään, en tarvitse allergialääkkeitä.

Esikoista odotin talviaikaan, mutta huomasin tän saman allergioiden häviämisen meidän kissan kanssa.
En voinut rapsutella meidän kissaa normaalisti, kun mun silmät alkoi turpoamaan ja kutisemaan. Raskausaikana kissa nukkui mun mahan vieressä ja pystyin rapsuttelemaan ihan huoletta. Tytön synnyttyä tilanne taas palasi normaaliin allergiatilaan, ei voinut enää rapsutella.

Ihmeellinen juttu! Mutta olen kuullut, että muillakin on tapahtunut samoin.

Aijjaa! Mie oon kuvitellu, et se herkistäis allergioille.. Ainaki miulla on tehny. Huomasin tuoreen ananaksen kohal itelläni ja sit tää siitepöly..

Se kai voi mennä kummin päin vain. Mä olen saanut tosi helposti kylmäallergiapaukamia mutta toisaalta pahimmat kohtaukset (niissä alkaa pyörryttää ja koko kroppa syhyää ja turpoilee) on jääny vallan pois.

Niin, on se ihmeellistä, kun nythän on ilmeisesti yks pahimpia keväitä siitepölyn suhteen. Eikä mulla ole mitään oireita!

Allergia-ja Astmaliitto vastas miulle fabossa, että kortisoni pohjaisia suihkeit suositellaan raskaans oleville. Mitenköhä farmaseutti apteekissa kielti et ei niitä mielellään..... Mut jos oisin vastauksen saanu aiemmin nii oisin ottan suoril kortisonisuihkeen.

Mulle määrättiin raskausihottumaan Ataraxia ja Histeciä ihotautilääkärin toimesta ja ainakin Ataraxhan on sen pakkausselosteen mukaan ihan hirveää raskaanaoleville. Lääkäri kuitenkin sanoi, että niin vanha lääke, että voi huoletta käyttää toisen ja viimeisen kolmanneksen aikana. Ja tosiaan cetrizin pohjaiset lääkkeet käyvät hyvin.

Eli Cetirizin Ratiopharmiako voi käyttää raskaana ollessa? Mullakaan ei oo todettu mitään allergiaa, mutta itse epäilen allergista nuhaa, koska aina keväisin vuotaa nokka ihan tolkuttomasti. Ja toissa keväänä sain allergisen kohtauksen, kun söin pähkinää vaikken edes ole allerginen pähkinälle. Epäilin silloin ristireaktiota, koska silloin oli paljon koivun siitepölyä ilmassa.

mä en hirveesti luota noihin apteekin farmaseutteihin... mä oon soittanu sinne neuvontapuhelimeen ja kysyny sieltä tai neuvolan lääkäriltä ja vaan marssinu apteekkiin ja ottanu mitä sieltä on suositeltu :) mä oon molemmissa raskauksissa ollu alusta asti iahn tukossa, eikä mikään tunnu auttavan :confused: mut viimeks kaikki tukkosuus hävis jotain viikko synnytyksen jälkeen... elän nytkin siinä toivossa :)

Juu, mulle ihotautien erikoislääkäri mehiläisestä sanoi, että huoletta voi syödä cetrizin-lääkkeitä, eli just histecit ja muut. Sitä Ataraxia en kyllä uskaltanut ottaa kuin kaikkein akuuteimpaan kutinaan, mutta sekin kuulemma kyllä passaisi. Hirvitti vaan jotenkin, kun kuitenkin kolmiolääke..

Oi mahtavaa Muruska! Kiitti infosta :) Miulla on noita kasa, kun isilt oon saanu..

Mä oon saanu kattavia vastauksia apteekin raskaus- ja imetystietokannasta katottuna! Kannattaa kysyä apteekista onko niillä tota tietokantaa :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kiitos Muruska, kun selviti asian. Meillä on kans just tota, koska mies kärsii siitepölyallergiasta. Taidan itsekin napata yhden pillerin, kun nokka tursuaa koko ajan. Yötkin yhtä tuskaa, kun ei voi nenän kautta hengittää..

Ois ihan kätsä, et tommonen tietokanta ois normi ihmistenki saatavilla..

Sieltä tietokannasta mäkin olen töissä katsonut ja sen mukaan useat lääkkeet on täysin turvallisia vaikka ne apteekissakin kieltää niitä käyttämästä. Se on mun mielestä outoa koska luulis niillä apteekissa olevan se ajankohtaisin ja LUOTETTAVIN tieto! Turhaa pelottelua kuten olen jo aiemminki paasannut...

Mie oon nyt muutamat päivät ottanu yhen tabun/pv ohjeen mukaan, millonkohan ton pitäis auttaa?? En oo ihan niin tukossa kyllä ku alkuviikosta, mutta nukun yhä suu auki ja suuta kuivaa sen takia kahta kauheemmin...

voi olla että puhelen omiani taas, mutta jostain sellai kutina et suositellaan 1-2vkoa ennen siitinpölykauden alkua alotettavan lääkitys...?!..... ite olin viikon syöny ja sit yks jäi välistä, niin kyl huomas et oli tukkosempi, vaikka kuvittelin ettei ole auttanu......

Cetirizin lupa annettu tänään. Mut neukkutäti sano, et ei ennalta ehkäisemiseksi kuitenkaa.

Takaisin