Raskaus ei ole sairaus !!

Inna90: Ei täällä varmasti kukaan loukkaantunut tai ajatellut, että tarkoittaisit mitään pahaa :) Välillä on kiva kuulla tämäkin lausahdus vähän eri yhteydessä, kun sen niin monesti saattaa olla tarkoitettu moittimiseksi!

Muuten, e-pillereiden reseptissä on rastitettu aina se "muu sairauden hoito".
 ..eli raskaus on sittenkin sairaus? emoticon
 
Aivan onhan se ihan naurettavaa jos tuohon lauseeseen vedotaan siinä vaiheessa kun odottava äiti hyvä ettei kaksinkerroin kipitä hakemaan sairaslomaa selästä. Itse nimittäin luultavasti tulen kuulumaan näihin selkävaivaisiin kun vaivaa on jo ihan ilman mahaakin.

Ja mun mielestä odottavan äidin vaivoja ei saisi ikinä vähätellä, tuskin kukaan huvikseen lääkärissä käy. Itsepä äiti parhaiten tietää onko vaivainen vai ei :D

Miramaria Niimpäs muuten onkin rastitettu o_O

Margeliini Kuten sanoinkin niin ikinä ei saisi vähätellä vaivoja, olipas ihme lääkäri ! Aivan kun se muka tietäisi miltä sun selässä tuntuu. Höh :/
 
Monesti mietin ihmisiä jotka ajattelevat just noin että raskaana olevat olis jotenkin sairaita.Itellä nyt toinen raskaus ja on ollut vähän enemmän vaivoja kun ekaa odotellessa mutta kyllä sitä voi silti elää ja olla kuin ei raskaana olevat (eli ne terveet ihmiset).Ja on toki ihmisiä jotka raskaana ollessaan käyttävät alkoholia ja toiset huumeita.En oikein sitäkää ymmärrä että minkä takia pitäis pilata toisen elämä omien ei niin pakollisten halujen ja tarpeiden takia.Monet kaverit hylkäs kun vauva syntyi koska eihän sen kanssa tietenkään voi minnekkään mennä.Sekin on niin ihmisestä kiinni.Tietysti ei voi lähtee baariin vauvan kanssa mutta ihan hyvin voi mennä ystävien kanssa syömään tai kahville kun vaan asennoituu niin että on lapsi mukana ja kattoo paikan minne on helppo mennä esim. vaunujen kanssa.Taitaa olla enemmän niiden ihmisten ajattelu tapana joilla ei ole omia lapsia ,tuo ettei voi tehä raskaus aikana eikä koskaan sen jälkeen mitään
 
Ainakin mun kaveri joka viime vuoden lopulla esikoisensa synnytti, kävi melkeinpä joka viikonloppu baareissa ja olen kyllä itsekin sanonut poikaystävälleni että mikä mua estää menemästä mihinkään? "No se kun olet raskaana." :D On se kumma kun oma mieskin noin sanoo mutta kai se yrittää suojella joltain hirvittävän pahalta. 
 
Itseänikin vähäsen jännittää tuo, että miten opiskelukaverit tulevat minuun suhtautumaan nyt. Kaveriporukkani ei vielä tiedä raskaudestani, ja nyt kun huomenna kävelenkin luentosaliin jo ilmiselvästi tunnistettavissa olevan vauvamasun kanssa... Käyköhän siinä vielä niin, etteivät ne enää edes pyydä minua mukaan illanviettoihin vai pysyisikö tilanne samana? Saas nähdä.

Tosin koko raskauden aikana minun ei ole tehnyt edes mieli käydä missään baareissa tai bileissä. Alkuraskauden pahoinvointi ja väsymys olivat pahat, joten nyt toisella kolmanneksella olen vain halunnut jäädä miehen kanssa kotiin, ja tunnustella ja kuulostella vauvan liikkeitä. Edelleen väsymys on aika tiiviisti läsnä jokapäiväisessä elämässä, joten tuollaiset ilta-/yöriennot eivät houkuttele ollenkaan. Suurena musiikin ja keikkojen ystävänä olen jättänyt suurimman osan keikoistakin käymättä. Olen erakoitunut tai vähintäänkin erakoitumassa. :'D

Mutta tosiaan aika törkeitä juttuja nämä jotkut kokemukset, joita muut ovat tähän aiheeseen aiemmin kirjoitelleet. Varsinkin nuo mainitut baarien ns. asiakaspalvelijat saisivat kyllä harkita ammatinvaihtoa...
 
Takaisin
Top