Itseänikin vähäsen jännittää tuo, että miten opiskelukaverit tulevat minuun suhtautumaan nyt. Kaveriporukkani ei vielä tiedä raskaudestani, ja nyt kun huomenna kävelenkin luentosaliin jo ilmiselvästi tunnistettavissa olevan vauvamasun kanssa... Käyköhän siinä vielä niin, etteivät ne enää edes pyydä minua mukaan illanviettoihin vai pysyisikö tilanne samana? Saas nähdä.
Tosin koko raskauden aikana minun ei ole tehnyt edes mieli käydä missään baareissa tai bileissä. Alkuraskauden pahoinvointi ja väsymys olivat pahat, joten nyt toisella kolmanneksella olen vain halunnut jäädä miehen kanssa kotiin, ja tunnustella ja kuulostella vauvan liikkeitä. Edelleen väsymys on aika tiiviisti läsnä jokapäiväisessä elämässä, joten tuollaiset ilta-/yöriennot eivät houkuttele ollenkaan. Suurena musiikin ja keikkojen ystävänä olen jättänyt suurimman osan keikoistakin käymättä. Olen erakoitunut tai vähintäänkin erakoitumassa. :'D
Mutta tosiaan aika törkeitä juttuja nämä jotkut kokemukset, joita muut ovat tähän aiheeseen aiemmin kirjoitelleet. Varsinkin nuo mainitut baarien ns. asiakaspalvelijat saisivat kyllä harkita ammatinvaihtoa...