Raskaudesta muille kertominen

Mekin vielä eilisen plussan jälkeen asiasta miehen kanssa puhuttiin ja hän haluaa oottaa ainakin ultraan asti että näkee onko kaikki siinä vaiheessa ok. ❤️

Onko teillä suunnitteilla miten kertoa? Molempien vanhemmille olisi kiva järkätä joku yllätys. Varsinkin kun anopille ensimmäinen lapsenlapsi niin varmasti tosi iso asia.

2 ystävää tietää, joista toinen on ollut tietoinen tästä matkasta 🤭 puoliso ei oo kertonut kenellekään.

@Tando mä mietin tänään vähän samaa. Oon kans toimistotöissä, joten sen suhteen viimeksi ei tarvinnu kovin pian kertoa ja en varmaan nytkään. Esihenkilölle varmaankin jossain kohtaa kerron aiemmin, kuin työkavereille, ellei tuu jotenkin voimakkaat oireet pälle 🙈 en tiedä odotanko nt-ultraan asti, että kerron ja käytän sitten pekkasia mahdollisiin käynteihin ennen sitä ja ultraan, kun ultraan joudun 1,5h matkan päöhän ja neuvolaankin n. 30min matka.

Me ei aiota kertoa kenellekään ennen ekaa virallista ultraa, mutta kyseessä molempien vanhemmille myös ensimäinen paljon odotettu lapsenlapsi, joten kovasti kyllä pohditaan jotain suloista tapaa kertoa asia sitten kun sen aika on🥹

Oon aiemmissa jäänyt kiinni omalle äidille aina ennen nt-ultraa, kun en oo jotain kiellettyä voinut syödä. 😅 Muuten kerrotaan vasta nt-ultran jälkeen. Ehkä täytyy kertoa tuleville isosisaruksille ja odottaa kauanko menee, että möläyttävät kaikille asian. 😂 Vois olla ihan hauska rikkinäinen puhelin.

Vielä en ole kertonut kenellekään, en siis puolisollekaan. 🙈
Olisi tarkoitus huomenna ostaa viikkonäytöllinen testi, kun kaupungissa käydään (ei lähde kylällä huhut heti liikkeelle), niin saan sen hälle laitettua naaman eteen.

Omalle äitille saatan kertoa tuossa kuun lopussa, kun tulee tänne tyttöä hoitamaan, saman vkl aikana voi joillekin kavereille selvitä, kun meillä vuosittainen kaverien viikonloppu vuokramökillä geimeineen. Jos vaikka jotain mitä en ite uskalla lähteä tekemään, enkä saa muita nakitettua hommaan. 🙃

Töistä olen nyt kesän hoitovapaalla, mutta jos vaan kaikki menee hyvin, niin siinä olisi jo nt-ultra ja nipt tehtynä kun lokakuun alusta taas töihin menen, niin varmaan kerron suoraan päällikölle ja mahdollisesti työkaverille tai kahdelle. Heidän tiedän jo esikoisen ajoilta osaavan olla hiljaa asiasta. 😆

Mä kans oon hoitojen aikana useammalle ystävälle ja perheelle puhunut, niin ovat jo tietoisia että missä mennään, ja miten hoitojen kanssa kävi tällä kierroksella. Muutenkin koen itselleni vieraaksi kovin piilotella asiaa läheisimpien ihmisten kanssa, niin voi hyvin olla että varhaisultran jälkeen aletaan pikkuhiljaa kertoa, kun tulee tilanteita eteen. Töissä ehkäpä nt-ultran ja nipt:in jälkeen, jos vaan sitä ennen ei tuu mitään megavaikeita oireita?

Meillä on lähetetty kuva raskaustestistä heti parille ystäville. Omille vanhemmille kerrottu heti kun on nähty kasvotusten, 1-3viikkoa testistä. Sen jälkeen sitä mukaan kerrotaan kun tuntuu.

En oo henk.koht yhtään odottelun kannalla, se tuntuisi itselle vaikealta.

On helmpompaa kun kanssaihmiset esim. auttaa alusta alkaen ja ymmärtää vaikka kovan väsymyksen.

Tehtiin samoin ekan kanssa.

Takaisin