Raskaudesta kertominen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lilies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kerroin melkein heti, ku ekan testin tein, mun äidille ja siskolle. Ehkä siksi, että siskolta tulis vielä meidän vauvakamat takaisin, ettei kerkeis myydä niitä 😅 sit varmaan nt-ultran jälkeen kerrotaan muille isovanhemmille ja meidän sisaruksille ja kavereille.

Äidille ajattelin kertoa viimeistään varhaisultran jälkeen. Esikoisen syntymän aikaan meidän välillä oli 250 kilometriä, ja nyt taas asutaan samalla paikkakunnalla, joten on mahdollisuus saada aivan eri tavalla tukea. Laajemmin sitten NT-ultran jälkeen, näin tehtiin esikoisen kohdallakin ja se tuntui hyvältä ajoitukselta.

Meillä on tarkoitus odottaa ainakin sinne rv12-13 saakka. Yksi poikkeus löytyy, kälylle ajattelin kertoa ensi viikolla, osittain samasta syystä kuin @Erons , että eivät kerkeä myymään heidän vauvan tavaroita eteenpäin😅

Me ei varmaan kerrota kellekään ennen nt-ultraa, eri asia on pystyykö pitää piilossa 😅☺️ Nimim.kokemusta löytyy 🤣

Tällä kertaa en halua kertoa kenellekään vielä, mutta vaikea se on olla kertoamatta siskoilleni 🤭😅 Mutta koska mulla oli alkukesällä km niin JOS tämä nyt onnistuu, niin haluaisin kertoa jollain kivalla tapalla sitten kun olen käynyr Varhaisultralla, se on 23.9 niin jos siellä löytyy elossa pikkunen niin ehkä ultrakuvalla teen jotain kivaa mitä. Eli antakaa vinkkejä jos teillä on joku hyvä idea tähän 😃

Haluaisin pitää salassa jonnekin nt- ultraan asti tai vaikka vähän pidemmällekin, mutta meillä on tässä muutaman viikon päästä kahden kaveripariskunnan kanssa sovittuna illanistujaiset joissa tarkoitus maistella myös viinejä niin en tiedä kannattaako koittaa keksiä joku selitys vai vaan kertoa😅 ja sitten olen lähdössä tallinnaan muun porukan kanssa viikonloppureissuun niin siellä vähän sama homma😅😅

Miten voikin olla näin vaikeaa olla kertomatta lapsille! Koko ajan tekisi mieli heille kertoa ja nähdä se reaktio, mutta pakko malttaa vielä 🙉

Muutama läheinen ystävä tietää. Perheelle ehkä sit jos syke ja alkio on nähty.

En oikein tiedä, koska kertoisin ja kenelle.. toisaalta on vahvana ajatus, että vasta nt-ultran jälkeen. Mutta toisaalta se tuntuu pitkältä ajalta elää yksin tän tiedon kanssa 😅

Välillä haluan kertoa mun siskoille, mutta kuitenkin haluan odottaa varhaisultraan 🤐 on paljon helpompi olla hiljaa nyt kun olen mukana täällä ja tällä tavalla saa jakaa fiilikset jne 😄

Mulla tietää muutama läheinen ystävä. Niptin jälkeen ajattelimme vasta muille kertoa, katsotaan miten ihmeessä niin pitkälle tietoa onnistuu pimittämäön.

👋🏻☺️
Tästä raskaudesta tietää omat vanhemmat ja pari ystävää läheisten joukosta. Aiemmilla kerroilla oon puhunut hyvinkin avoimesti hoidoista ja tehdyistä siirroista, mutta keskenmenojen myötä myös ihmisten määrä kelle oon kertonut, on kutistunut. Jotenkin se asioista tiedottaminen on raskasta.
Nyt pyrin odottamaan sinne vko 12 ultraan, jos nyt varhaisultrasta ensin selvitään 😌🤞🏼

Onko kellään kokemusta miten puolison lapset (alakouluikäisiä) entisestä suhteesta ovat reagoineet uutiseen? Kaikki vinkit otetaan vastaan 😅

Ite kerroin läheisimmille ystäville heti kun plussa tuli. Samoin töissä oli pakko puhua asiasta kun pahoinvointi oli läsnä. Lisäksi koen että pienessä työyhteisössä on hyvä tietää hyvässä ja pahassa.
Perheille kerrotaan luultavasti varhaisultran jälkeen kunhan siellä kaikki hyvin. 🫶🏼

Miehen lisäksi kaksi kaveria tietää. Nyt yritän olla muille sanomatta mutta vaikeeta on 🤣 Aavistan että mun esikoinen aavistaa kyllä jossain vaiheessa kun ei tuu menkkoja. Meillä melko samaan aikaan yleensä ja hän on semmoinen aavistelija muutenkin 😅 Jos sitten VU jälkeen jos sadaan hyviä uutisia.

Mie oon kyllä niin epäluuloinen et en varmaan tästäkään raskaudesta uskalla kertoa oikein kelleskään ennenkuin nt-ultrassa on käyty ja nähty että kaikki siellä on hyvin 🫣😄

Vielä ei olla kerrottu kenellekään, mieluiten kerrottaisiin vasta varhaisultran jälkeen ihan läheisimmille, ja laajemmin nt-ultran jälkeen. Todennäköisesti kuitenkin lähipäivinä joudun paljastamaan parille henkilölle käytännön syistä johtuen. Toisaalta varmaan ovat henkilöitä keille kertoisin myös siinä tapauksessa jos varhaisultrassa tai muuten tulisi huonoja uutisia...

Siskolle ja kahdelle ystävälle kertonut. Ajattelin odotella muille kertomista tällä kertaa pidemmälle - kun on varmempaa. Ekasta raskaudesta kerroin aikoinaan töissä yhdelle työkaverille ja se levisi ikävästi. Kas kummaa, kukaan ei kuitenkaan reagoinut kun sain keskenmenon. Ei edes vointia viitsitty kysyä. Olin tuolloin päiväkodissa töissä.

Siskolle ja kahdelle ystävälle kertonut. Ajattelin odotella muille kertomista tällä kertaa pidemmälle - kun on varmempaa. Ekasta raskaudesta kerroin aikoinaan töissä yhdelle työkaverille ja se levisi ikävästi. Kas kummaa, kukaan ei kuitenkaan reagoinut kun sain keskenmenon. Ei edes vointia viitsitty kysyä. Olin tuolloin päiväkodissa töissä.
Kuulostaa kyl tosi ikävälle 😔

Mä kerroin parille lähimmälle ystävälle ja perheelle. Ajateltiin, että iloitaan nyt tässä hetkessä rakkaimpien kanssa, vaikka tiedetään, että riski on vielä tässä vaiheessa olemassa, että vauvaa ei tulekaan. Kaikki ovat olleet just sopivasti varovaisen iloisia meidän kanssa 🥰

Takaisin