Raskaudesta kertominen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lilies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Omalle äidille kerroin, ja miehen vanhemmille kerrottiin myös tänään. Ollaan kaikesta avoimesti puhuttu, joten luonnollisesti tästäkin. Jos käy huonosti niin ei olisi eka kerta, ja on kuitenkin mukava saada siinä tilanteessa myös tukea heiltä.

Ollaan kerrottu mun kahdelle kaverille. Toiselle halusin kertoa ja toiselle oli pakko, kun oli yhdet työkemut, ja tämä kaveri ois kärttänyt koko illan miksen juo mitään ja tehny asiasta hirveän numeron, jolloin muutkin paikallaolojat ois jo arvannut. 🙄
Vanhemmille kerrotaan varmaan varhaisultran tai nt-ultran jälkeen, saa nyt nähdä. Esikoiselle 6v varmaan kerrotaan samaan aikaan, tai vähän ennen, jos hän haluaa itse kertoa mummoille sitten. Ihana kun esikoinen tänään eskarimatkalla sanoi että "Oispa ihanaa jos meille tulis vauva" 🥰

Meillä kans kuopus uimareissulla totesi, että olispa meillä se vauva, niin hoitaisin sitä ja pitäisin sylissä. Yhden vaipankin lupasi vaihtaa. En tiedä missä kohden uskalletaan kertoa. Ja sen jälkeen se tieto ei tietysti pysyy muilta salassa, kun varsinkin tuo kuopus hehkuttaisi sitä varmasti kaikille kavereille.

Meillä kans kuopus uimareissulla totesi, että olispa meillä se vauva, niin hoitaisin sitä ja pitäisin sylissä. Yhden vaipankin lupasi vaihtaa. En tiedä missä kohden uskalletaan kertoa. Ja sen jälkeen se tieto ei tietysti pysyy muilta salassa, kun varsinkin tuo kuopus hehkuttaisi sitä varmasti kaikille kavereille.
Ihanaa, että hän on jo valmiina 😍 miten vanha kuopus on?

Oon tässä kertonut kavereille, jotka ties viime keskenmenosta. Vanhemmille kertomisessa ei pidetä kiirettä.

Vähän jännään kohta 2 v:lle kertomista. Lähipiiriin on tulossa pari vauvaa, joten ollaan jo juteltu että vauva kasvaa mahassa yms. Mietin, että missä kohtaa raskautta ois noin pienen kannalta paras hetki. 🤔

Aattelin myös pomolle varmaan kertoa kohta. Ekassa raskaudessa jouduin useamman kerran päivystykseen raskausoireiden kanssa, niin ehkä vois olla hyvä varoittaa tästä riskistä ennalta 😅

@Lilies @Hilma_ ja muut isosiskopaidalla kertoneet, miten tuo paita huomattiin? Mua kiinnostaisi tämä kans, mut luulen ettei perheessä kukaan tajuaisi tai huomaisi!

Meillä kans eskarilainen tirautti itkut ku meidän perheessä ei ole vauvaa mutta kaikilla kavereille on vauva ja hän haluaa kans vauvan meidän perheeseen:D ei ole 2v pikkusisarus vieny vauvan kaipuuta pois hältä :P

Kerrotaan esikoiselle ekana (parille kaverille oon kertonu jotka hoidoista tietää) ja hän saa sit paljastaa jos puheeksi tulee. nyt on semmonen fiilis ettei nyt jakamalla halua jakaa, jos tulee puheeksi niin sitten kerrotaan:)

Meinattiin pitää omana tietona tässä ainakin jonkin aikaa. Voi olla, että yhdelle työkaverille "joudun" kertomaan, mutta tiedän, että hän osaa olla hiljaa asiasta.
Viikonlopun vietän kaverien kesken nelikymppisiä juhlien (kaikki täyttää tänä vuonna) joten saapi nähdä, että onko siellä mitään, miksi pitäisi paljastaa. 🙃
(Muutamat hekumoineet sen sortin liiskojen vetämisestä, että voivat ihmetellä, jos en edes sitä yhtä holillista nautiskele mukana. 🤣)

Ajattelin odottaa ainakin sen varhaisultran ennen vanhemmille kertomista, muut saa sitten joskus tietää, ehkä niptin jälkeen. Pieni paikkakunta, joten jos ei salassa pidä sopivan kauan ja tietyiltä ihmisiltä, niin kaikki kyllä tietää samoin tein asian.

@Lilies @Hilma_ ja muut isosiskopaidalla kertoneet, miten tuo paita huomattiin? Mua kiinnostaisi tämä kans, mut luulen ettei perheessä kukaan tajuaisi tai huomaisi!
Mun äiti huomasi heti, mutta isällä kesti pitkään. Äiti sitten huikkasi olohuoneesta, kun oltiin isän kanssa keittiössä, että "kato kun esikoisella on hieno paita". Isä siihenkin totesi, että "joo hieno paita, eiku JOO HIENO PAITA" 😂

Pohdin kanssa tuota pomolle ja töissä kertomista. Helpottaisi, jos pomo tietäisi, niin olisi helpompi olla pahoinvoinnin takia pois, jos tilanne vaatii. Muuten en kyllä vielä tahtoisi (tai uskaltaisi, jos meneekin kesken) töissä ainakaan muille kertoa 🤔

Viimeksi halusin kysyä, että saako työajalla mennä neuvolaan ja tuli sen takia puheeksi.

Siskolle ja kahdelle ystävälle kertonut. Ajattelin odotella muille kertomista tällä kertaa pidemmälle - kun on varmempaa. Ekasta raskaudesta kerroin aikoinaan töissä yhdelle työkaverille ja se levisi ikävästi. Kas kummaa, kukaan ei kuitenkaan reagoinut kun sain keskenmenon. Ei edes vointia viitsitty kysyä. Olin tuolloin päiväkodissa töissä.
Onpa kyllä tosi ikävää 😔

Anoppi leikki tunnin esikoisen kans eikä tajunnut 🤣 sitten miehen veljen kihlattu tuli aamupalalle ja onnitteli heti. Tätä seurasi hölmistynyt ihmettely, että mitä onnitellaan ja pienellä vihjauksella saivat paidan tavattua 🤣

Anoppi leikki tunnin esikoisen kans eikä tajunnut 🤣 sitten miehen veljen kihlattu tuli aamupalalle ja onnitteli heti. Tätä seurasi hölmistynyt ihmettely, että mitä onnitellaan ja pienellä vihjauksella saivat paidan tavattua 🤣
Tää on kyllä niin hauskaa miten ihmiset kiinnittää niin erilailla asioihin huomiota! Mä itse varmaan en myöskään huomaisi. Sama jotkut kihlasormukset jotkut hoksaa heti.

Oon kans samanlainen, en huomaa yhtään mitään. Pitää hieroa naamaan, niin silloin saattaisin tajuta 😆 Tästä syystä en varmaan myöskään ikinä törmää tuttuihin missään 😁

Oon kans samanlainen, en huomaa yhtään mitään. Pitää hieroa naamaan, niin silloin saattaisin tajuta 😆 Tästä syystä en varmaan myöskään ikinä törmää tuttuihin missään 😁
Haha sama, tutut välillä kyllä kertoo törmänneensä muhun! :D

Oon kertonut yhdelle ystävälle jonka kanssa alettiin yrittämään kolmansia lapsia yhtäaikaa ja myöskin plussattiin muutaman päivän erolla. Tää tuntuu vaan tosi uskomattomalta että voi näin käydä. Parhaalle ystävälle oon myös kertonut sekä äidille. Muille ei varmaan kerrota ennen nt ultraa, miehen porukoille ei varmaan uskalla kertoa kuin vasta kun on ihan pakko, niiden reaktio voi olla aika järkyttynyt. Tosin anopilla on joku noitavaisto kun se aavisti mun viime raskaudessa heti testin teon jälkeen et oon raskaana, oltiin silloin juhannuksena mökillä. Kerrottiin vasta joskus vk 10 mut hän oli kuulemma tiennyt kokoajan. Onneksi nyt nähdään seuraavan kerran ehkä vasta jouluna, joten pystyy salailemaan.

Oon kertonut yhdelle ystävälle jonka kanssa alettiin yrittämään kolmansia lapsia yhtäaikaa ja myöskin plussattiin muutaman päivän erolla. Tää tuntuu vaan tosi uskomattomalta että voi näin käydä. Parhaalle ystävälle oon myös kertonut sekä äidille. Muille ei varmaan kerrota ennen nt ultraa, miehen porukoille ei varmaan uskalla kertoa kuin vasta kun on ihan pakko, niiden reaktio voi olla aika järkyttynyt. Tosin anopilla on joku noitavaisto kun se aavisti mun viime raskaudessa heti testin teon jälkeen et oon raskaana, oltiin silloin juhannuksena mökillä. Kerrottiin vasta joskus vk 10 mut hän oli kuulemma tiennyt kokoajan. Onneksi nyt nähdään seuraavan kerran ehkä vasta jouluna, joten pystyy salailemaan.
Onpa ihana että saatte ystävän kanssa lapset niin lähekkäin, kunhan kaikki menee hyvin! Niistä on pakko tulla sit kans ystävät :)

Takaisin