Raskaudesta kertominen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lilies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon kertonut mun äidille ja muutamalle läheisimmille ystävälle, lisäksi miehen isälle kerrottiin. NT-ultrassa käytiin pari päivää sitten ja siellä kaikki hyvin, odotellaan kuitenkin NIPT-tulokset vielä ja sitten ajateltiin kertoa muille.

Miten olette kertoneet töissä? Pomolle ajattelin tietysti kertoa ensin, mut alkoi vähän jännittämään, kun oon ollut nyt kovassa flunssassa koko viikon ja tänäänkin sairasloman jatkosta (tiistaihin asti) ilmoittaessa tuli viestiä et katsotaanko kuitenkin huominen vielä ensin ja että maanantaina saa kyllä tulla töihin vaikka onkin todistus… Oon aloittanut työpaikassa syyskuun alusta vielä, niin senkin puolesta jännittää reaktio.
Mä olen edellisellä kerralla raskaana ollessa ollut tietämättäni raskaana työhaastattelussa. Siitä tuli jotenkin sellainen huijariolo, mutta jälkeen päin ajateltuna se olisi ollut ihan ok, vaikka olisin asian tiennyt. Yhteiskunnan kannalta on tosi tärkeää, että lapsia syntyy ja äidin urakehitys ei saa tästä vaarantua. Mä kerroin raskaudesta niin, että samaan aikaan pomon kanssa siitä kuuli myös moni muu. Tämä sen takia, että vähän pelkäsin koeaikapurkua ja halusin, että mulla on todistajat sille, että pomo on tiennyt mun olevan raskaana. Kaikki meni lopulta tosi hyvin, mua kohdeltiin asiallisesti ja jäin aikanaan ihan onnistuneesti äitiyslomalle. Koeajan ehdin olemaan justjust töissä.

Tänään kerroin taas yhdelle kaverille. Jostain syystä tällä kertaa on helpompi kertoa ystäville kuin sukulaisille. Tämä tulee monille yllätyksenä, kun ikäeroa seuraaviin on niin paljon. Tähän mennessä kaikki ovat kyllä olleet vilpittömän iloisia. Tämänpäiväinen tosin totesi, että toivoo todella, ettei kuume tartu!

Takaisin