Raskaudesta kertominen

Millai ootte kertonu isovanhemmille? Onko ollu jotain hauskoja tyylejä tai vihjailuja? 👀
Me kerrottiin pukemalla esikoiselle paita päälle, jossa luki isosisko.
Esikoisen kanssa taidettiin vähän vihjailla. Esim. mun äidille mun mies näytti sillon kuvan pienistä villasukista, että tommoset voisit neuloa. Hetki meni että tajusi😄
 
Me kerrottiin vu:n jälkeen molempien vanhemmille sekä meidän sisaruksille. Lisäksi mulla pari ystävää, jotka tienneet jo pidempään. Muille sitten kerrotaan aikaisintaan NT:n jälleen ja kun seulontojen tulokset on tulleet 😊.
 
Millai ootte kertonu isovanhemmille? Onko ollu jotain hauskoja tyylejä tai vihjailuja? 👀
Esikoisesta me taidettiin vaan näyttää ultrakuva ekan neuvolan jälkeen n. 7+ viikoilla (mulla epäsäännölliset ja pitkät kierrot, joten neuvolassa varmistettu ultralla, että kuinka pitkällä mennään). Toisen lapsen kohdalla isoveli sai kertoa asian NP-ultran jälkeen, en kyllä enää muista kertooko se ja miten se sen kertoi. Oliskohan vaan sanonut, että hänestä tulee isoveli. Esikoinen oli silloin noin 6 vuotias. Aikaisemmilla kerroilla lasten isänäiti on sanonut, että oli arvannut/aistinut asian jo aiemmin, joten en oo nyt uskaltanut koko alkuraskaudesta tavata anoppia, ettei se arvaisi asiaa. 😁

Tällä kierroksella isoveljet 10v ja 4v saa taas paljastaa isovanhemmille NP-ultran jälkeen, eli reilun viikon päästä.

Te, joilla on jo lapsia ennestään, niin miten ootte kertoneet tai kertomassa tuleville sisaruksille raskaudesta?
 
Mua vähän ahdistaa, kun olen kertonut omalle puolelle perhettä, mutta mies ei ole. Anopilta ei ole ollut kovin lämmin reaktio aiemmissa raskauksissa ja olen itse ne kertonut.. nyt en jotenkin kestä enää taivastelua enkä haluaisi kohdata häntä kertomisen yhteydessä vaan vasta, kun asiaa on sulateltu 😅 oon kuitenkin jo 13+2 ja kolmas raskaus.. en taida päästä pälkähästä, kun kohta sen on jo pakko huomata.
 
Esikoisesta me taidettiin vaan näyttää ultrakuva ekan neuvolan jälkeen n. 7+ viikoilla (mulla epäsäännölliset ja pitkät kierrot, joten neuvolassa varmistettu ultralla, että kuinka pitkällä mennään). Toisen lapsen kohdalla isoveli sai kertoa asian NP-ultran jälkeen, en kyllä enää muista kertooko se ja miten se sen kertoi. Oliskohan vaan sanonut, että hänestä tulee isoveli. Esikoinen oli silloin noin 6 vuotias. Aikaisemmilla kerroilla lasten isänäiti on sanonut, että oli arvannut/aistinut asian jo aiemmin, joten en oo nyt uskaltanut koko alkuraskaudesta tavata anoppia, ettei se arvaisi asiaa. 😁

Tällä kierroksella isoveljet 10v ja 4v saa taas paljastaa isovanhemmille NP-ultran jälkeen, eli reilun viikon päästä.

Te, joilla on jo lapsia ennestään, niin miten ootte kertoneet tai kertomassa tuleville sisaruksille raskaudesta?
Me kerrottiin omille 14,12,10 vuotiaille ennen varhaisultraa. Tein niille semmosen kivan laatikon jossa oli pieni bodi, villasukat ja raskaustesti.
Ne avasi sen samaan aikaan siinä ja minä itkin jo valmiiksi 🥹
 
Ei oo saatu kerrottua perheille vielä, kyllä kohta pitäisi kun alkaa maha jo näkyä. Tuntuu etten keksi mitään kivaa tapaa kertoa esim. viestillä. 🤔Ei ole oikein tilannetta, että nähtäisiin livenä kaikkia lyhyen ajan sisään. Kaverit jotku asiasta jo tietää.
 
Kerroin vanhemmille ja sisaruksille rv 10+3 just siksi että mahan piilottelu alkoi tuntua liian vaikealta. Ja kyllä helpotti. Lähimmät ystävät on tiennyt jo aika alusta asti ja lopuille kavereille tullaan kertomaan kun nähdään. Miehen puolelta kerrotaan sitten ku nähdään tai tulee muuten luonteva hetki.😊
 
Mä soitin äsken omalle isoäidilleni. Sanoin, että tekisitkö sä syksyllä yhdet uudet junasukat? (Villasukat, en tiiä mikä tää nimitys on mut hän on aina suvun vauvoille tehny😂) Kysy sit että ai mun miehen lapsille vai aikuisille? Olin et eiku vauvalle. Mille vauvalle??? No meidän vauvalle😂😂 Oli kyllä tosi onneissaan 🤭
 
Millon meinasitte kertoa töissä? Mulla esihenkilö tietää jo ja kommentoi tänään että vähän jo maha näkyy kun tietää katsoa niin aloin pohtia että joko sitä muka pitää kohta töissäkin asia ottaa puheeks 🤔
 
Millon meinasitte kertoa töissä? Mulla esihenkilö tietää jo ja kommentoi tänään että vähän jo maha näkyy kun tietää katsoa niin aloin pohtia että joko sitä muka pitää kohta töissäkin asia ottaa puheeks 🤔
Mulla maanantaina NT ultra, ja jos siellä kaikki hyvin, niin sen jälkeen sitten töissä kerron 😊.
 
Millon meinasitte kertoa töissä? Mulla esihenkilö tietää jo ja kommentoi tänään että vähän jo maha näkyy kun tietää katsoa niin aloin pohtia että joko sitä muka pitää kohta töissäkin asia ottaa puheeks 🤔
Minä kerroin esimiehelle ja kahdelle työkaverille viime viikolla. Loput saa tietää sit ku tietää😂
 
Eilen soittelin esihenkilölle, että vähän jälleen viivästyy töihin paluu :D vasta kolmas kerta. Vähän ristiriitaiset fiilikset, kun töihinkin olis ollut kiva mennä ja kivoja projekteja alkamassa. Mutta nautitaan tästä ajasta ensin, töitä onneksi ehtii tehdä! 🥰
 
Mulla olis huomenna kehityskeskustelu ja ajattelin siinä kertoa omalle esihenkilölle, että loppu vuoden kehittämissuunnitelma olis nyt vähän erilainen. Sitten täytyykin varmaan ens viikolla kertoa omille työntekijöille, jotta saadaan mun paikka hakuun. Jännää 😅
 
Mulla on eka lapsi tuloillaan, ja mun perheelle kerrottiin just ennen ekaa ultraa, olin silloin viikolla 11. Mies lähetti viestin vanhemmilleen (asuvat ulkomailla) ultran jälkeen.
PAri kaveria arvas jo aiemmin, kun olivat meillä käymässä. En juonut viiniä enkä syönyt heidän tuomaa raakaa kalaa, joten arvasivat siitä :D
 
Töissä kerroin esihenkilölle jo kans kehityskeskustelun yhteydessä, kun hän oli vähän sunnitellut mulle projektihommia vuodeksi tai 1,5 vuodeksi. Jouduin siinä sit toteamaan, etten ole kovin kauaa tuosta ajasta töissä.
Mulla vatsa alkaa kans jo näkyä (mulla la 30.8.), mutta vielä onnistun peittelemään toimistolla löysillä paidoilla. Teen pääasiassa etänä, ja tiimi on ympäri Suomen, joten eivät kovin helposti huomaa. Kaipa sitä sit kohta pitää kertoa.
 
Tein sitten tänään somejulkaisun raskaudesta. Olin ajatellut tehdä ensi viikolla, mutta kun selitin miehelle millainen idea mulla oli niin suureksi yllätykseksi hän innostui siitä ja sanoi että tee jo tänään 😂 Kirjaintauluun laitoin meidän, koiran ja esikoisen etunimet ja syntymäajat kuukauden tarkkuudella allekkain, tyyliin "Matti 2/92, Maija 5/93" jne. Alimmaksi tuli "Vauva 9/24" ja ultrakuva, tekstiksi että syksyllä saadaan uusi perheenjäsen ☺️
 
Kerroin viikonloppuna mun vanhemmille ja siskolle. Olivat kaikki samaan aikaan kotona ja annoin matkatuliaiset lahjakassissa saatesanoin "perinteisiä ja ei niin perinteisiä tuliaisia". (Tähän pitää kertoa, että mun isälle pitää aina tuoda matkakohteesta joku t-paita ja äidille ulkosaunaan joku pieni taulu tms. nämä siis ne perinteiset🙈) Kassissa oli sitten tuliaisten lisäksi pohjalla ultrakuva!

Hetki meni, kun äiti tuijotti kuvaa ja luki mun nimeä yläreunasta, jonka jälkeen kaikki kolme (ja ehkä vähän minäkin) itkivät onnesta😭🥰

Ensimmäisen lapsenlapsi mun vanhemmille ja on ilmeisesti hyvin odotettu ja siskokin on aina halunnut, että saataisiin lapsi, joten tosi iloinen ylläri hänellekin 😍
 
Takaisin
Top