Raskaudesta kertominen

Tinze

Jostain jotain jo tietävä
Oletteko jo kertoneet raskaudesta, jos olette niin miten? :)

Ja jos ette ole niin milloin olisi tarkoitus? :) Ja onko mietinnässä se miten meinaatte kertoa:grin


Me ajateltii vielä odotella sinne nt ultraan asti ja sen jälkeen kertoa perheelle että ystäville. Ellei sitten tässä joku siihen mennessä ehdi arvaamaan:grin. Olisi kiva kertoa raskaudesta jotenkin spessumin kuin vain näyttämällä ultrakuvaa:hilarious:
 
Me ollaan kerrottu yllättävän monelle raskausviikosta 8 alkaen. Osittain siksi, että kesälomilla nähtiin niin paljon kavereita ja, koska olin huonovointinen ja aina oman eväskassin kanssa matkassa (:D), niin oli helpompaa. En vaan olisi pystynyt siinä etovassa olotilassa keksimään mitään valkoisia valheita.
 
Mun yksi ystävä tietää, kerroin kun meillä oli kaveripoppoon yhteinen reissu. Mun vanhemmille kerrotaan varhaisultran jälkeen, jos kaikki on siellä hyvin, kun ollaan menossa muutenkin sinne päin käymään. :) Muiden lähipiiriläisten osalta ei olla vielä päätetty, että milloin ja miten, ehkä yritetään osalle keksiä jotain ylläriä/juksata jotenkin, ja katsoa kuka tajuaa. :grin
 
Kerrotaan ultran jälkeen varmaan vaan ultrakuvalla. Viimeksi olisin alussa halunnut kertoa kaikille mutta sitten kun olis uskaltanut kertoa niin ei miehen kanssa enää oltais haluttu kertoo :hilarious: tuntu siltä että tää on vaan meidän juttu :woot: mutta sitten alettiin kertomaan pikkuhiljaa. Nyt täytyy varmaan töihin kertoa aika ajoissa etten palaakkaan töihin kun ihan hetkeksi.
 
Oon siis kertonut yhdelle kaukana asuvalle ystävälle, miehelleni, eräälle toiselle kaukana asuvalle sukulaiselle, ja ihan vasta extempore veljelleni, se vaan karkasi kiireesti suusta se tunnustus, kun tässä veljelleni ihan vasta kerroin. Ei ole ollut koskaan mitään erikoista tapaa kertoa, oon vain kertonut :grin
 
Kerrotaan puolison perheelle varmaan laivalla, kun lähdetään päivä Riiassa risteilylle syyskuussa :) Esikoinen saa tietää kans pari päivää ennen sitä, kun käydään toisessa ultrassa ja pääsee sinne mukaan :grin En tiedä vielä miten kerrotaan.. Someen laitetaan joku kiva kuva, kun maha on jo jonkun verran kasvanut :grin
 
Muokattu viimeksi:
Miehen kaverit tietää, mutta mä en oo kertonu vielä kenellekkään :hilarious: ajattelin kertoa varmaankin vasta sitten nt-ultran jälkeen kaikille läheisille. En tiedä missä vaiheessa kerrotaan lapsille, niille ehkä sitten vielä myöhemmin, ettei ne hoe maaliskuuhun asti että joko/milloin :hilarious:
 
Ajattelin et kerrottaisiin vasta nt-ultraan jälkeen sukulaisille ja kavereille. Tästä nyt vaan jo aika moni tietää ja kaiken maailman kissanristiäisiä on vielä tulossa. Ei taida olla ketään enään nt-ultraan jälkeen ketä ei tietäisi :hilarious:
Instagramista oon käynyt kurkkimassa #helmikuiset2021 ja #maaliskuiset2021. Vähän vielä maaliskuisia kuvia, mutta helmikuisilla alkaa olla kivasti postauksia.
 
Ajattelin et kerrottaisiin vasta nt-ultraan jälkeen sukulaisille ja kavereille. Tästä nyt vaan jo aika moni tietää ja kaiken maailman kissanristiäisiä on vielä tulossa. Ei taida olla ketään enään nt-ultraan jälkeen ketä ei tietäisi :hilarious:
Instagramista oon käynyt kurkkimassa #helmikuiset2021 ja #maaliskuiset2021. Vähän vielä maaliskuisia kuvia, mutta helmikuisilla alkaa olla kivasti postauksia.

Haha sama, mä kanssa oon kertonut kaiken maailman kissanristiäisissä, kun on ollut tarjoiluja.:hilarious: Ajatus oli kertoa vasta aikaisintaan np-ultran jälkeen ja mieluummin ehkä myöhemminkin, mutta vatsaa on enää mahdotonta peitellä.:rolleyes:
 
Meillä tietää miehen yksi kaveri ja minun kaksi kaveria. Omille kavereille kerroin jo ennen plussaa, että nyt on sellanen fiilis.
Suvuille kerrotaan vasta, kun on ihan pakko, mitä myöhemmin, sen parempi. Inhoan kaikkea höösää ja sitä ohjeistusta ja äitini puolelta tulevaa: "No, onko nyt sitten se oikea hetki, olisitte odottaneet, minun mielestäni nyt ei ole hyvä". Eihän me tässä olla kun kuusi vuotta yritetty, valitettavasti emme kysyneet häneltä ensin, olisiko sopivaa raskautua nyt.
 
Odotetaan ainakin varhaisultraan, mutta vielä mieluummin np-ultraan. Pelkään vaan, että käry käy ennen sitä turvonneen mahan ja järkyttävän väsymyksen takia. Onko teillä jollain jo isompia lapsia? Miten olette heille kertoneet ja miten ovat ottaneet? Mulle on ihan sama kaikkien muiden reagtioille, mutta omien lasten sopeutuminen hirvittää. He ovat 14, kohta 13 ja 11v. Varsinkin nuorimmaisen kohdalla jännittää kertoa. Kaksi nuorimpaa ovat sanoneet ihan suoraan, ettei kiitos mitään vauvoja tähän taloon. Mulla on uus mies, jolla ei ole ennestään lapsia. Minun eka mies, isompien lasteni isä on kuollut.
 
Minulla lapset s. 2011,2013 ja 2016, enkä ole vielä kertonut. Jännittää kyllä, mutta kerron vasta kunhan minua ei enää haittaa jos lapset kertoo salaisuuden eteenpäin :grin
 
Olen kertonut parille kaverille, mies aidilleen. Muille vasta mahdollisimman myohaan, ehka samalla kun ilmoitamme mahdollisesta Suomeen tulosta (jos paastaan hakemaan miehelle ja tyttarelle oleskelulupaa kun rajat toiseen maahan, jossa lahetysto, on kiinni). Lapsille kerrotaan myohemmin, isommat (14, 12, 11) varmasti innoisaan, ovathan jo kauan halunneet vauvaa taloon. En tieda miten poika 4v reagoi.
 
Me ollaan kerrottu omille perheille & sisaruksillemme. Lisäksi mä olen kertonut yhteensä viidelle läheisimmälle ystävälleni.

Yks miehen kavereista (mies) tajusi parin viikon takaisissa häissä että olen raskaana. :woot: Oli tosi yllättävää että tällainen ei ollenkaan raskausasioista ja vauvoista kiinnostunut mies oli kiinnittänyt niin paljon huomiota mun käyttäytymiseen että oli tämän bongannut, ja tuli mulle kahden kesken ihan innoissaan sanomaan että "sulle ei taida toi kalja maistua, eikä kahvikaan". :facepalm: On siis minunkin hyvä kaverini nykyään, niin ihan hauska juttu oli tämä. Sanoi pitävänsä tämän omana tietonaan kun sanoin että halutaan laajemmin tuolle porukalle kertoa vasta ekan kolmanneksen jälkeen (edellyttäen tietty että nt-ultrassa saadaan hyviä uutisia rv 12+6)...

Nyt rv 9+5 eli ei nyt enää viikkotolkulla aikaa ennen vähän varmempia viikkoja.
 
Mun vanhemmat ja sisarukset tietää, samoin miehen puolelta. Myös parille kaverille olen maininnut. Lähestulkoon kaikissa tilanteissa olen kertonut siksi, koska tarjolla on ollut alkoholia :hilarious: en ole siis jaksanut alkaa valehtelemaan vaan pitänyt sitä hyvänä aasin siltana kertoa aiheesta.
Moni mun ystävä ei siis vielä tiedä ja se on oikeastaan perustunut lähinnä sille, että ei ole tullut hyvää tilaisuutta kertoa asiasta. Eikä tässä toki mikään kiire vielä olekaan, kun raskaus on vielä niin alussa.
 
Mun vanhemmat ja sisarukset tietää, samoin miehen puolelta. Myös parille kaverille olen maininnut. Lähestulkoon kaikissa tilanteissa olen kertonut siksi, koska tarjolla on ollut alkoholia :hilarious: en ole siis jaksanut alkaa valehtelemaan vaan pitänyt sitä hyvänä aasin siltana kertoa aiheesta.
Moni mun ystävä ei siis vielä tiedä ja se on oikeastaan perustunut lähinnä sille, että ei ole tullut hyvää tilaisuutta kertoa asiasta. Eikä tässä toki mikään kiire vielä olekaan, kun raskaus on vielä niin alussa.

Esikoisen aikaan muistan huijanneeni, että join alkoholia ja kaadoinkin sitten vessassa lavuaarista alas:hilarious::hilarious: Nyt myös samoin kuin sinulla, olen kertonut muutamassa tilanteessa juuri siksi, että on ollut alkoholia tarjolla. Eikö ole aika kauheeta tää alkoholikulttuuri kun ei voi olla juomatta muuta kuin jos on raskaana:wideyed:
 
Joo mä sanoin kaverille että voin vaikka olla vuorostaan kuskina. Se kysyi heti että onkos pikku kakkonen tulossa (tarkoitti siis toista lasta) .
 
Mä kerron varmaan mun kaverille tänään. Ollaan kutsuttu ystävä perheet meille syömään ja varmasti tajuavat jo muutenkin kun juon alkoholittomia. Jotenkaan ei tunnu enää niin suurelta asialta asiaa salailla kun kahdessa ultrassa on nyt ollu kaikki hyvin.
 
Takaisin
Top