Raskaudesta kertominen

No sithän se oli hyvä ratkaisu :) toivottavasti löytyy uusi paikka sopivasti sitten kun on aika palata työelämään!
 
Meillä lähimmät sukulaiset ja ystävät tietävät, aika alkuvaiheessa paljastui raskaus. Eilen oli nt-ultra, jossa kaikki hyvin, joten nyt jo uskaltaa enemmän ääneen puhua tulevasta ☺️
Missä vaiheessa työnantajalle ajatelleet kertoa? Se tässä pohdittanut, että koska hyvä aika paljastaa. Itse olen päivittäin tekemisissä esimiehen kanssa.. ☺️
 
Vanhemmat ja läheiset ystäväni tietävät. Työkavereista osa, sillä pahoinvointi on ollut melko läpinäkyvää.
Lapsille kerrottaisiin nt-ultran jälkeen mahdollisesti, ovat kyllä ihmetelleet yökkäilyäni hieman huolissaankin..
 
Niin ja esimieheni tietävät, minusta helpompi oli kertoa totuus kun olo tosiaan ollut melko kehno ja työteho toisinaan sen mukainen.
 
Meillä lähimmät sukulaiset ja ystävät tietävät, aika alkuvaiheessa paljastui raskaus. Eilen oli nt-ultra, jossa kaikki hyvin, joten nyt jo uskaltaa enemmän ääneen puhua tulevasta ☺️
Missä vaiheessa työnantajalle ajatelleet kertoa? Se tässä pohdittanut, että koska hyvä aika paljastaa. Itse olen päivittäin tekemisissä esimiehen kanssa.. ☺️


Itse kerroin aika pian tästä tulevasta huonovointisuuden vuoksi mutta olisko ollu kuukausi tai pari ennen äitiyslomalle jäämistä kun pitää kertoa, en ole varma mutta esikoisesta aika pitkään viivytin sitä.
 
Mä oon hoitovapaalla ja kieltämättä mietityttää, että milloin olisi pomolle soitettava, etten taidakaan tulla ihan pian töihin. Tällä hetkellä ajattelen, että rakenneultran jälkeen ilmoittaisin.
 
2 kk ennen äitiysvapaan alkamista kai pitää viimeistään ilmoittaa. Sen puoleen ei oo kauheita paineita kertoo. Mut yleensä varmaan käykin ilmi paljon aiemmin... en ehkä ite kerro mitenkään. Tulee sitten ilmi luonnollisesti jossain vaiheessa ja sit varmasti käydään läpi aikataulut...
 
Mä ajattelin kertoa, kun työt alkaa taas lomien jälkeen. Vaikuttaa kuitenkin tulevan vuoden työhön ja on hyvä, jos on paljon aikaa hankkia mulle sijaista. Muutamalle kollegalle kanssa, koska saattaa tulla tilanteita, joissa en voi itse olla ja tarvitsen jonkun muun siihen.
 
Minä aloitan uudessa määräaikaisessa työssä ensi viikolla. Työ loppuu joulukuussa. Olen siis opettaja, ja joudun menemään menemään kaksi kertaa sokerirasitukseen, niin on pakko ottaa kaksi vapaapäivää töistä. Pakko siis kertoa rehtorille.

Muuten vain muutama perheenjäsen ja pari kaveria tietävät. Miehen suvulle kerrotaan vasta rakenneultran jälkeen. Ovat sellaisia lärpättäjiä, että puoli maakuntaa tietää sen jälkee. Tässä on kyllä tulossa yhdet juhlat, niin minä joudun olemaan "kuski" sinä päivänä.
 
Jännittää jo nyt kun päätettiin kertoa miehen isälle nt-ultran jälkeen heti jos kaikki hyvin. Pari päivää siis aikaa vielä muuttaa mieltä :grin Mun vanhemmat tietää jo kun halusin kertoa.
 
Miehelle tietenkin heti. Oma siskoni arvasi rv 7, esimiehelle oli pakko kertoa heinäkuun alussa, kun raskaus alkoi näkyä voinnissa ja työkyvyssä. Muille tarkoitus kertoa nt-uä:n jälkeen - ehkä ultrakuvalla ja viestillä.
 
Käytiin kertomassa miehen isälle ja äitipuolelle vauvasta nt-ultran jälkeen. Olivat yllättyneitä, mutta iloisia :) Eilen mies näki pitkästä aikaa parasta kaveriaan ja kertoi hänelle ja pyysi myös jo kummiksi.
 
Me ollaan kerrottu nyt molempien vanhemmille, sisaruksille ja osalle sukulaisista sekä muutamalle kaverille. Kaikki on ottanu uutisen tosi hyvin vastaan! ☺️❤️
 
Nt-ultran jälkeen on vähitellen tullut kerrottua suvulle ja töihin.
 
Itse en ole vielä kyennyt kertomaan kenellekään.. En vaan jotenkin pysty, enkä haluaisi itsekseenkään mennä kertomaan vanhemmille. He ovat niin huolissaan kaikesta muutenkin. Epäilen että he jotenkin järkyttyvät ja alkavat murehtia puolestamme :facepalm:

Miesystävä on kertoillut ystävilleen, eikä oo kaikista kertomisistaan mullekaan kertonut. Tuli yllätyksenä viikon viiveellä, että aijaa, hänkin tietää.. En suuresti arvostanut sitä. Kummankaan perheenjäsenet tai sukulaiset eivät siis tiedä, nyt on siis jo 14 + 5. Jotenkin vaan helposti jää odottelemaan aina sitä seuraavaa ultraa :wacky: Kohta se alkaa näkyä, tai näkyy jo mielestäni, kun kohtu kasvaa omia aikojaan. Näköjään vasta pakon edessä kerrotaan :grin
 
Mun lähin esimies ei tiedä koska on lomalla vielä mutta esimiehen esimies tietää :D Mä oon itse esimiesasemassa niin kerroin ylemmälle johdolle ihan ohimennen kun mun tilalle pitää alkaa pikkuhiljaa etsimään korvaavaa tyyppiä.mä ajattelin jäädä joulun tienoilla pois koska työ on seisomatyötä ja raskasta nostelua niin en viitti itseäni rikkoo. Muutenki kaikki tietää kenen tarvii tietää.
 
Pikkuhiljaa kerrotaan eteenpäin raskaudesta. Tänään mies kertoi veljelleen :) Mää en oikeen tiedä, että tietääkö mun puolelta suvusta moni :grin Että onko kukaan puhunu esim tädille jne. Ei tää salaisuus oo, mut ei oo tullu kaikilöe huudeltuakaan vieläkään.
 
Me ei olla kerrottu kenellekään. Eikä kerrota. RU:n jälkeen kerrotaan lapsille ja sit sen jälkeen sen tietää ihan kaikki. :laughing002
 
Mä ostin ihanan pienen leviksen T-paidan ja sit ripustin isukin, mun ja isosiskon leviksen T-paidat narulle ja otin kuvan 8/2019 tekstillä ja seuraavassa kuvassa se pikkunen paita mukana ja teksti 2/2020
 
Takaisin
Top