Raskaudesta kertominen

Olen suunnitellut kertoavani muille sen kolmen kuukauden kohdalla kun "vaarallisin" aika on ohi. Se voi olla, että kun siellä ollaan niin ei pysy suu kiinni, koska olisin niin iloinen asiasta. Pyrin aina olemaan rauhallinen ja pitämään molemmat jalat maassa, mutta joskus se voi olla vaikeeta ! Mieheni ei ole kovin hienovarainen ja hieroo vatsaani (vaikka ei olla plussattu edes) ja kyselee että onko siellä pikkunen möyrymässä! Näin muutaman kuukauden yrittäneenä se on ihan hauskaa, mutta jos se tuota tekee 12 yrityskerran jälkeen vielä, niin saattaa neiti ärähtää! Olemme tehneet suunnitteluita myös jos tulee juhlia tms, että miten alkoholin ja ruuan suhteen reagoidaan ilman että tulee epäilyitä. Mutta ei kai se maailma kaadu siihen jos joku saa tietää. Pahin on se, että kertoo ja sitten raskaus keskeytyy. Tätä "ongelmaa" odottaessa... Vanhemmille ehkä kerron sitten kun on pakko viimeistään, ettei vain äitijuoruilija kerro kaikille heti alussa, kun asia ei ole vielä varma.

Siis jos sulla on laskettu aika tammikuussa, niin kyllähän se 12 viikon riskiaika on mennyt aivan väkisin ohi jo ajat sitten? Mulla on 21.1. ja nyt on 19. viikko. Toki siis varmaahan ei mikään vielä ole. Läheisimmät tietää raskaudesta.

Töissä kerron sitten, kun on pakko eli 2 kk ennen äippärille jäämistä. Mun pitää jäädä viimeistään 13.12. enkä jää aiemmin ellei ole aivan pakko (=lääkäri ei pakota). Eli 13.10. pitää kertoa työnantajalle. Siihen on onneksi vielä aikaa. Jos joku on jotain huomannut, niin se on hänen oma päätelmänsä sitten :)
 
Siis jos sulla on laskettu aika tammikuussa, niin kyllähän se 12 viikon riskiaika on mennyt aivan väkisin ohi jo ajat sitten? Mulla on 21.1. ja nyt on 19. viikko. Toki siis varmaahan ei mikään vielä ole. Läheisimmät tietää raskaudesta.

Töissä kerron sitten, kun on pakko eli 2 kk ennen äippärille jäämistä. Mun pitää jäädä viimeistään 13.12. enkä jää aiemmin ellei ole aivan pakko (=lääkäri ei pakota). Eli 13.10. pitää kertoa työnantajalle. Siihen on onneksi vielä aikaa. Jos joku on jotain huomannut, niin se on hänen oma päätelmänsä sitten :)
Ymmärsin, että hän ei ole vielä siis raskaana?o_O
 
Mä en ole kertonut vielä töissä, (rv20 meneillään), ja kohta pitäisi esimiehelle kertoa, luulen että ensi viikolla. Helpottaisi omassa tapauksessa esim. Etäpäivien pitämistä. Mahan piilottelu alkaa myös olla aavistuksen haastavaa :grin
 
Mäkin tulin virallisesti töissä ulos raskauskaapista vasta viikko sitten. Toki moni sitten heti sanoi huomanneensa, minkä toki uskon. Vähän jännitin asiaa mutta hyvin on ihmiset suhtautuneet. Edelleen musta tuntuu TOSI oudolta jäädä jo kuukautta ennen laskettua aikaa palkalliselle äippärille. Kai senkin sitten jossain vaiheessa tajuaa :)
 
Mulla töissä ei tunnu paljon kukaan tietävän raskaudesta. Ei ole pomo siis juorunut siitä.Nythän se tulee jo kyllä näkymään kun yli puolenvälin. Nyt on ruvennut naapuritkin huomaamaan...
 
Mä tulin kans ”kaapista” tossa muutama viikko sitten, hehe. Esimies ja muutkin otti tosi hyvin kyllä :) nyt näkyy kyllä jo sen verran, että ei jää epäselvyyksiä..
 
Meillä sama homma. Anoppi ei toisen kohdalla edes onnittelut. Ja totesi "toivottavasti ei sitten enää lisää tule!".

No voi hirmu.. :O

Minulla anoppi ollu ihan innoissaan vaikkakin on jo 7. lapsenlapsi. Mutta tämä on hänen nuorimman poikansa eka niin siksipä. :cat:

Meidän sisaruksista puolestaan kellään ei ole vielä lapsia, minä olen vanhin isosisko niin minä nyt sitten aloitan.. :p Kerrottiin porukoille heti plussan tultua, kun minä en osannut yhtään pelätä keskenmenoa esikoisen kanssa. Pelot tuli vasta myöhemmin. :nailbiting: Mutta kukaan ei ole negatiivisesti suhtautunut.

Töissä kerroin rakenneultran jälkeen vasta (rv 20-21), vaikka masua alkoikin jo näkyä aiemmin.

Viivyttelin, koska olin vuokratyössä ja jotenkin arvelin ettei töitä ehkä sitten enää tipu kun tietävät.. Ja näin myös kävi!! Työt loppui rv 24 "asiakastilauksen päättymiseen".. :eek:

No, nyt ollaan sitten oltu masuasukin kanssa kotosalla ja mies käy töissä. :P
 
Takaisin
Top