Raskaudesta kertominen

Vaiana

Varmaotteinen viestittelijä
Tammikuun äidit 2019
Milloin aiotte kertoa läheisille?
Entäs töissä?

Suunnitteletteko jotain hauskaa tapaa kertoa pienen saapumisesta? :)
 
Me siis eilen kerrottiin miehen vanhemmille. Tai oikeastaan esikoinen kuiskasi mummille, että hänestä tulee isoveli :)
Olivat toki jo vähän tätä uutista tovin odotelleetkin.. kerroimme samalla, että niin kuulkaas mekin :D
Ilahtuivat suunnattomasti ja odottavat nyt innolla seitsämättä lapsen lastaan:Heartred toki ymmärtävät, että vielä voi köydä mitä vain.

Omalle äidille ja veljelle kerron varmaan ensiviikolla tai vasta np-ultran jälkeen, kun ovat sellaisia lörppösuita. Samoin isäni saa vasta sitten tietää. Sen ultran jälkeen oikeastaan saapi kaikki tietää, mikäli onnekkaita uutisia saamme :)
 
Töissä en vielä ole kertonut, mutta läheisille ystäville ja sukulaisille joo. Ja ihan vain sanoin, että olen raskaana. Olen itse sen verran avoin ihminen, että kerron aina kaiken suoraan. Eipähän tarvitse mitään pidätellä ja kaikki ymmärtää, miksi ei esim. jaksa valvoa terassilla tms.
 
Varmasti vasta nt-ultran jälkeen. Eli joskus heinäkuun alussa sitten. Toivottavasti pysyykin salassa. :D Esikoisesta kerrottiin aikoinaan heti, mutta silloin ei käynyt mielessäkään pelätä keskenmenoja ym. Kuopuksesta kerrottiin mummeille melko pian, mutta muille rakenneultran jälkeen. Olis kyllä toisaalta kiva vasta silloin, mutta eipä taida pysyä salassa.
 
Me on kerrottu muutamalle läheiselle ystävälle. Porukoille kerron varmaa juhannuksena kun nähdään. Mies on koittanu kertoo äidilleen puhelimessa mut ei oo saanu sanottuu ku aina sen äidin lähellä on ollu joku..
 
Me ollaan kerrottu parille lähimmälle ystävälle, jotka on tienneet yrityksestä ja kaikista keskenmenoista. Nyt on ihanaa kun on ystävät tukena pelkojen keskellä :Heartred Vanhemmille kerrotaan vasta kun ollaan turvallisilla vesillä, eli joskus nt-ultran jälkeen. Töissä toivon pystyväni pitämään tämän salassa ainakin kesän loppuun asti.
 
Me ei olla kerrottu vielä kellekkään, ja ollaan sovittu, että kerrottaisiin vasta nt-ultran jälkeen. Kahdelle eri ystävälle oon meinannut kertoa, mutta oon sitten kuitenkin saanut pidettyä suuni supussa. Toisaalta kiva pitää tää vaan meidän juttuna, toisaalta ois kiva puhua kaikista vauvajutuista ystävien kanssa. Mut onneks saa täällä lukee teidän juttuja ja kirjoitella :)
 
Me ollaan kerrottu mun vanhemmille ja parille hyvälle ystävälle, sekä omille sisaruksille :) muut saa tiedon sitten kun alkaa maha näkyä :joyful:
 
Oon kertonut mun vanhemmille ja siskolle sekä töissä oli pakko kertoa esimiehelle kun jouduin sairaslomalle pahoinvoinnin takia. Nyt kaikki töissä varmaan tietää koska esimies on kauhea lörppösuu:shifty: sain jo yhden onnitteluviestin työkaverilta:confused:
 
Ei olla kerrottu vielä kuin ihan muutamalle. :) Nt-ultran jälkeen vasta tarkoitus kertoa perheille. Olisi ihana tarjota vaikka kahvit "mummi" ja "pappa"-kupeista, mutta meidän vauva on mun vanhemmille neljäs ja miehen vanhemmille kolmas lapsenlapsi niin tuommoiset on vähä "vanha" juttu [emoji3] ehkä vaan isken ultrakuvan kouraan :D
 
Me kerrottii viimeks mun isälle sillee et kopioin ultrakuvan paperille ja kirjotin "nähdään marraskuussa pappa", taitoin kirjeen muotoon ja annoin isälle. Ensi se oli et mikä tää on ja ku sanoin et avaa se ni kahto ja totes "jaa". Iha odotettu reaktio isältä, ei se ikinä oo ollu järin tunteellinen..
 
Me kerrottii viimeks mun isälle sillee et kopioin ultrakuvan paperille ja kirjotin "nähdään marraskuussa pappa", taitoin kirjeen muotoon ja annoin isälle. Ensi se oli et mikä tää on ja ku sanoin et avaa se ni kahto ja totes "jaa". Iha odotettu reaktio isältä, ei se ikinä oo ollu järin tunteellinen..

Joo varmaan samaa reaktiota tulee mun isältä.. [emoji23]
 
Ja oon jotenkin varma että anoppi ei tykkää että tulee lisää lapsia.. ku se oli toisen kohdalla että miksi piti perään tehdä toinen. Meidän asia se on.. ei muiden ongelma.
 
Ja oon jotenkin varma että anoppi ei tykkää että tulee lisää lapsia.. ku se oli toisen kohdalla että miksi piti perään tehdä toinen. Meidän asia se on.. ei muiden ongelma.

Meillä sama homma. Anoppi ei toisen kohdalla edes onnittelut. Ja totesi "toivottavasti ei sitten enää lisää tule!".
 
Onpa kyllä kurja kommentti. Onks teille koskaan selvinnyt syytä, että miks anoppi ei tykkää lapsista tai ainakaan siitä, että niitä tulee enemmän kuin 1?
 
Kuulostaa vähän kurjalta saada tuollainen kommentti anopilta. Itseänikin kiinnostaa mistä moinen johtuu?
 
Milloin töissä täytyy viimeistään kertoa raskaudesta, onko teillä tarkempaa tietoa?
 
En osaa sanoa, miksi sanoi noin kuin sanoi. Tuntui erittäin ikävälle kuulla tuo kommentti anopin suusta. Oma suhtautuminen on sen jälkeen ollut vähän kylmempää häntä kohtaan, koska kyllä tuo vaan sattui minua aika tavalla. Varsinkin kun taustat on lapsettomuudessa ja ollaan molemmat miehen kanssa haluttu vähintään 2lasta ja toivotaan tosiaan vielä 1-2 lisää.
 
Takaisin
Top