Raskaudesta kertominen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Papuska
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meille tosiaan tulee neljäs enkä usko, että kukaan meille enää lapsia odottaa. Jännittää aika paljon reaktiot ja kauhistelut. Toki miehen puolella luulen et menee niin ettei ne meille paljoa kauhistele vaan keskenään sitten puhuvat.
Mutta meidön elämä ja päätös eipä se muille kuulu :)

Tämä! Meillekään ei kukaan enää odota lapsia tulevan kun itsekään en odottanut.
Tulee olee sellanen pommi kyllä osalle mutta just näin mäkin aattelen että se on meidän päätös ei kenenkää muun. Itse oon tähänki asti lapseni hoitanut. :)
Muut puhukoo sit keskenään! :grin

Tämä! Meillekään ei kukaan enää odota lapsia tulevan kun itsekään en odottanut.
Tulee olee sellanen pommi kyllä osalle mutta just näin mäkin aattelen että se on meidän päätös ei kenenkää muun. Itse oon tähänki asti lapseni hoitanut. :)
Muut puhukoo sit keskenään! :grin

Mähän äidille jo kerroin ja luulin et sekin kauhistelee. Mutta iloisesti onnitteli ja ainakin vaikutti olevan aidosti iloinen meidän puolesta :) Tosiaan miehen puolelle sitten vasta nt-ultran jälkeen. Saa nähdä mitä ne sitten tuumaa.

Mun oli pakko kertoa puhelimessa äidille, koska se arvas. :shy: Tarkoitushan oli pitää kaikilta mahdollisimman pitkään salassa.

Viikonloppuna olisi tarkotus kertoa omalle äidille, veljelleni ja mieheni vanhemmille + siskonsa perheelle.
Huomenna varhaisultra joten sen jälkeen sitten..Jännittävää!
Kerrotaan varmaan ihan vaan suoraan että oon raskaana:) ens usko että tulee yllätyksenä sinänsä ainakaan mun äidille kun tietää että toiveena oli suht pieni ikäero lapsille :)

Hauskasti on lähtenyt meilläkin uutinen leviämään ja kolmelle tämän kodin ulkopuolelle, vaikka niin ei ollut alunperin tarkoitus :grinÄidille kerroin tosiaan ite oma-alotteisesti, nyt veljeni arvasi jutun yhdestä epähuomiossa sanomastani kommentista ja miehen oli ollut pakko kertoa pomolleen, kun olivat suunnitelleet loppuvuoden työnjakoja ja lomia.. Oli ollut miehen pakko antaa "ennakkovaroitus", että loppuvuodesta voi olla isyyslomaa tiedossa eikä ole silloin käytettävissä :grin

Mä kerroin tiistaina ar-ultran jälkeen mun äidille ja siskolle, koska näen heitä usein enkä jaksa teeskennellä hyvinvoivaa kun oikeasti olo on karmea tän pahoinvoinnin kanssa. Nyt saan myös äidiltä enemmän apua, tänäänkin kävi imuroimassa meillä päivällä sillä aikaa kun minä ja mies ollaan töissä ja taapero päiväkodissa. Äidistä on kyllä iso apu!:Heartred

Mies ajatteli myös kertoa vanhemmilleen jo lähiaikoina, koska heiltäkin voisi saada ehkä hieman enemmän lapsenhoitoapua nyt kun olen puolikuntoinen. Ekan kohdalla kerrottiin tosiaan vasta lähes ekan kolmanneksen lopulla, mutta nyt tokan kohdalla halutaan ottaa jo mahdollisimman varhaisessa vaiheessa kaikki mahdolliset avut vastaan.

Vähän mietin myös, joudunko kertomaan esimiehelle jo lähiaikoina, kun täällä työpaikan monitoimitiloissa on tosi vaikea olla oksentelematta ja eväitäkään ei saa syödä. Saa nähdä joudunko pyytämään, että pahoinvoinnin vuoksi voisin tehdä enemmän töitä etänä.

Eppula ihana äiti sulla! :) Meillekin kelpais tuollainen apu, mutta mulla omat vanhemmat töissä pitkät päivät ja miehen vanhemmat asuu ulkomailla.

Mies tiesi jo ennen kun plussasin. Tällä kertaa uskoi jo ilman testiä kun selitin oireet. Viimeks ei uskonu ennen ku tein plussatestin.

Kerroin mun siskoille myös melkein heti. Yksi siskoista odottaa kanssa esikoista niin oli kiva kertoa että perästä tullaan. :D

Vanhemmille kerrotaan varmaan heti kun nähdään niitä. Äidistä oli keskenmenon jälkeen iso lohtu kun hänellä on kanssa ollut monta keskenmenoa. Eli läheisille kertoisin joka tapauksessa vaikka tulis nytkin keskenmeno.

Mä oon nyt laverrellut raskaudesta ystäville sitä mukaa kun olen heitä nähnyt. Mieskin kertoi eilen varhaisultran jälkeen läheisimmälle työkaverilleen raskaudesta. Mun vanhemmille kerrotaan varmaan äitienpäivänä ja miehen vanhemmille kesäkuun ekana viikonloppuna, kun mennään heille käymään. :)

Mä pelkään sitä hetkeä kun taas purskahdan itkuun jostain täysin mitättömästä asiasta. Ei varmaan arvaa kukaan sen jälkeen :wacky:.

Mies "naureskelee" minun mahalle (on aivan järkyttävän turvonnut) ja ollaankin todettu, että ei taideta yrittää pitää salassa nt-ultraan asti vaan kerrotaan sitä mukaa perheillemme ja lähimmille ystäville, kun nähdään!! :)

Tiitu, olen todennut saman! Ei tuu mitään yrittää pitää tätä salassa. Ja nyt kun sain vielä neuvola-ajan jo vappuaatolle, ja siellä toivottavasti ultrataan, niin rupen kailottamaan kaikille, jotka vastaan tulee :grin

köhnö, meillä kans eka neuvola 3.5., toivon että neuvolatäti vois vähän kuunnella sydänääniä tai ultrais (mitä eivät siis esikoisen aikaan kyllä tehneet), että sit uskaltais ruveta rauhassa kailottelemaan asiasta!! :)

Mun äiti ei vielä tiedä ja veikkaan että ei edes osaa odottaakaan tulevaa. Tämä kun on jo neljäs ja tuon kolmannen jälkeen on aina kaikesta pieneksi jääneestä todennut että kait mä ne laitan eteenpäin kun enhän mä niitä enää tartte. Yhdistelmien koppaa ihmetteli että miksi sitä vielä säilön. Perustelin silloin että myyn tietysti koko kärryt yhtenä pakettina.
Yhdelle kaverille tässä kerroin kun kysyin miten laivayhtiö suhtautuu jos lähtee viikko ennen la risteilylle. Kaveri on töissä siljalla (välillä Tku-Sto ja välillä Hki-Sto). Meillä on miehelle ja mulle laivaliput 1.12. Turku-Tukholma risteilylle kun silloin on Klamydian juhlaristeily. Mies ilmoitti jo lähtevänsä sinne veljensä kanssa jos mä en lähde. Ehkä ne liput saa myytyä jollekin ennemmin...
Pomoa en ole nyt nähnyt niin en ole vielä kertonut. Se tarttis nähdä livenä ja jutella kunnolla. Tällä hetkellä voi kyllä olla ettei pomo oikein musta tykkää: soitin eilen illalla klo 19 etten pääse aamulla töihin kun pienin on kipeä.

Tänään kerrottiin mun parhaalle ystävälle ja hänen miesystävälleen. Itkuhan siinä pääsi, kun toinen oli niin onnellinen meidän puolesta :):Heartred
Vanhemmille ja varmaan sisaruksille kerrotaan äitienpäivänä. Sit todennäkösesti nt-ultran jälkeen pikkuhiljaa muille.
Mun kyl tekis mieli jo kertoo kaikille, mut mies vielä jarruttelee, kun kuitenki niin alussa raskaus ja kaikkee viel voi tapahtua. Tänään siis rv 8+1.

Mä aattelin et kerrottais rakenne-ultran jälkeen. Sitä ennen saa arvata ken tahtoo. Mulle jo viides tulossa ja vastaanotto tuskin niin innokas ku itselläni. Viime raskaudesta jäi kunnon pömppö joten senkään perusteella kukaan tuskin heti näkee.

Meillä viime raskaudessa a.ultrassa sydän löi ja sen jälkeen tuli kkm. Etten senkään vuoksi kerro kerro ajoissa. Ehkä nt-ultrn jälkeen jos kaikki on ok niin jollekin kavereista.

Mulla oli menos kiinteytys projekti ja luulinkin et menkat ei oo siitä syystä tullu ku kroppa sekasin. Testasin ja plussan jälkee sai kiinteytykset jäädä! :grin

Mutta siis tästä projektista ties moni ja tuloksia alko myös jo näkymää.
Nyt sit oon ku turvonnu pallo ja välttelen kaikkia ettei näkis mun mahaa! :D
Tarvii varmaan sanoa että se homma meni puihin ja alko taas ruoka maistuu! :hilarious:
Varmasti lähtee kyllä juorut liikkuu täs pikku kyläs heti :woot:

Takaisin