Raskaudesta kertominen

Meki kerrottu lähipiirin ihmisille, oon niin huonovointinen etten jaksanut yrittääkään salailla. Ja mun maha myös paljastaa kyllä. :D pelottaa tosi paljon puhua esikoiselle tästä, mutta hän on niin murheellinen ja huolissaan kun äiti ei jaksa mitään. Että saisi kerrottua että tälle tämmöinen syy, on ohi menevää eikä syytä huoleen.
 
Maha on niin iso että pakko on varmaan kertoa töissä kun meen vapun jälkeen kun ei mahaa pysty enää peittää tai sitten vaan arvaavat. 2 viikon päästä olis niskapoimu ultra niin sen jälkeen aletaan kertomaan ihmisille :)
 
Mä otin kuvan esikoisesta jossa näyttää ultrakuvaa kameralle ja liitin siihen ihanan runon ja lähetin sen läheisille :) Saatiin niin hyvä ultrakuva 4D:nä että siinä erottui oikein hyvin pieni ihmisen alku :Heartred
 
Anoppi kuulemma näki silmistä että oon raskaana :joyful: vatsa ei näy vielä niin jostain olemuksesta hoksas. Hehh nytpä seki tietää :joyful:no kohta me oltais kerrottuki :) tosi iloinen ja onnellinen se oli.
 
Pojille kerrottu. Pienempi toivoo siskoa ja isompi veljeä :) Isompi on koko päivän pommittanut erilaisilla kysymyksillä.
 
Vähiten odotan omalle äidille kertomista. En kestä sitä hössöttämistä, mitä siitä saattaa seurata :`D
 
Ollaan menossa mun perheen kanssa äitienpäiväbrunssille, jossa kaikki on paikalla. Kerrotaan siis silloin. Ajateltiin laittaa korttiin beben tekonimi onnittelijoiden joukkoon. Katsotaan hiffaako siitä :D

Miehen perhettä ei tulla näkemään niin, että kaikki olisivat paikalla. Täytyy siis jotenkin ”osissa” kertoa ja vaatia salassapitoa hahaha
 
Kerroin serkulleni heti testin tehtyäni. Soitto meni kutakuinkin näin: apuaa mitä mun pitää seuraavaksi tehdä?? Serkku odottaa toistaan. :) Rauhoitteli ja onnitteli.

Oma isäni oli ensimmäisten joukossa kenelle kerroin. Ja toki miehen vanhemmat. Nyt ekan ultran ja yli kahdentoista viikon jälkeen olisi vuorossa ystävät ja työpaikalta esimies. Jaiks. Vinkkejä? :’)
 
Kerrottiin lapsille np-ultran aikaan. Töissä olen kertonut myös muutamalle ihmiselle. Nyt vapun jälkeen en enää salaa asiaa kun vatsa näkyy jo niin hyvin!
 
Olisin niin halunnut kertoa äitienpäivänä, mutta ultra vasta seuraavalla viikolla....pitää salailla siihen asti. Töissä yritän kertoa vasta rakenneuän jälkeen, esimies juuri vaihtunut niin en heti halua kertoa...
 
Olisin niin halunnut kertoa äitienpäivänä, mutta ultra vasta seuraavalla viikolla....pitää salailla siihen asti. Töissä yritän kertoa vasta rakenneuän jälkeen, esimies juuri vaihtunut niin en heti halua kertoa...

Pelkäätkö että oma esimiehesi ottaa asian huonosti?
 
Pojat oli heti eilen kertoneet hoidossa, että meille tulee vauva. Täti tarkisti pitääkö tieto paikkaansa :)
 
Pelkäätkö että oma esimiehesi ottaa asian huonosti?

Lähinnä aloittaa vasta toukokuussa lopussa. Olisi kiva tavata ja näyttää ammattitaitoaan hetki, ettei heti oo ensinäkemältä ilmoittamassa, että jään pois....
 
Kerroin eilen tyttärelle että vauva on tulossa. Ensireaktio kun näytin ultrakuvaa oli "Häh. Kenellä? Sulla??". Ja sitten alettiin itkemään:hilarious: Ikää hänellä on jo 11. Kovin käytännönläheisesti hän alkoi sitä sitten pohtimaan että sitten kun hän on 20 niin vauva on 10 vuotta ja saako vauva sitten alakerran pikkuhuoneen ja hän ei onneksi herää yöllä siihen parkumiseen kun nukkuu itse ylhäällä:rolleyes:
 
Mä kerroin työnantajalleni tänään ja en kyllä sellaista reaktiota odottanut......
Olen kaupassa töissä ja pyysin TA:n kanssani toimistoon jutulle........ (toimisto sijaitsee kaupan viimeisessä nurkassa, joten kassat ja ulko-ovi vastakkaisessa nurkassa)
Aloitin kertomalla loisesta.... Toinen jäi miettimään ja kysyi mitä siitä sitten seuraa!!??? Kerroin että seuraus on äitiysloma syksyllä!!!
Tämän tajuttuaan alkoi itku, huuto, nauru ja tasajalkaa hyppely.... Ei taida mulla olla huolta TA:n suhtautumisen suhteen, reaktiosta päätellen. Koko kauppa siis kuuli tämän kohtauksen!!! Kassalla ollut henkilö tuli kysymään onks kaikki hyvin!!!
 
Ritva, olipa ihana reagointi sun työnantajalta! :D Sanoin Riven tyttärellä. :Heartred

Tsemppiä Perhoselle töissä kertomiseen, ymmärrän hyvin tilanteen ja sen että jännittää.

Me ajateltiin äitienpäivänä kertoa vanhemmille, en tosin vielä tiedä että nähdäänkö ihan livenä vai vain puhelimessa. Asutaan vähän eripuolilla maata...
 
No niin oli........ Ihan turhaan jännitin tilannetta. Ja kun kerroin ettei housut mene enää kiinni, käski hän mennä hakemaan jostain "nammaliikkestä" itselleni housut 2kpl ja tuomaan kuitin, niin hän hoitaa..... :grin lisäksi HÄN muistutti, että neuvoloihin saa sitten mennä kesken työpäivän... Jossain tässä kohtaa mäkin jo viurasin..... :wideyed:
 
No niin oli........ Ihan turhaan jännitin tilannetta. Ja kun kerroin ettei housut mene enää kiinni, käski hän mennä hakemaan jostain "nammaliikkestä" itselleni housut 2kpl ja tuomaan kuitin, niin hän hoitaa..... :grin lisäksi HÄN muistutti, että neuvoloihin saa sitten mennä kesken työpäivän... Jossain tässä kohtaa mäkin jo viurasin..... :wideyed:

Ai onko tuo jotenki yleinen käytäntö että neuvolaan saa mennä työpäivän aikana:wideyed:
 
Takaisin
Top