Raskaudesta kertominen

Kiva idea Jemilia! :) Meillä mies ehdotti että ostetaan pojalle isoveli-paita ja katotaan tajuaako kukaan äitienpäiväkäynneillä, mutta musta ois mukava sit korttiin laittaa joku kuvakin esikoisesta ja ultrakuvasta tai jotain semmosta :D
 
Meillä kun esikoinen tulossa, niin mietin jos äitienpäiväkortteihin kirjoittaisi onnittelut (iso)äidille. Ja jos saisi siihen mennessä ultrasta kuvan, niin se mukaan.. Mutta katsotaan ensin pysyykö piilossa siihen asti :)
 
Mä lähetin kuvan miehelle testistä töihin, ei uskonut sano vaan et aprillipäivä on huomenna. Kysy asiaa uudestaan kun tuli kotiin näytin testin, kyllä se sitten usko. Lapsi on miehen eka. Ja mun neljäs. Muille kerrotaan ilmeisesti vasta kesällä samaan aikaan kun meillä on häät (tykkään vähän repäistä aina)
 
Kerroimme vanhemmilleni nyt pääsiäisenä. Avattiin iso Kindermuna ja laitettiin lelulle tarkoitettuun keltaiseen munaan ultrakuva. Paketoitiin muna takaisin niin ettei siitä erottanut, että se oli aiemmin avattu. Tulevat isovanhemmat olivat todella yllättyneitä ja onnellisia :Heartred
 
Kerroimme vanhemmilleni nyt pääsiäisenä. Avattiin iso Kindermuna ja laitettiin lelulle tarkoitettuun keltaiseen munaan ultrakuva. Paketoitiin muna takaisin niin ettei siitä erottanut, että se oli aiemmin avattu. Tulevat isovanhemmat olivat todella yllättyneitä ja onnellisia :Heartred

Olipa kiva idea :) Itsekin haluaisin keksiä jotain vastaavaa.
 
Pystyykö sitä ekaa neuvolan kautta tulevaa ultra-aikaa varaan jo etukäteen vai annetaanko se tiedoksi sitten ekalla neuvolakäynnillä?
 
Pystyykö sitä ekaa neuvolan kautta tulevaa ultra-aikaa varaan jo etukäteen vai annetaanko se tiedoksi sitten ekalla neuvolakäynnillä?

Käytäntö vaihtelee paikkakunnittain. Jossain paikassa saa itse soittaa ja varata ajan ja jossain tieto ajasta tulee postitse.
 
Tänään sitten kerroin mun vanhemmille sitten, vaikka oli tarkoitus pitää salassa. Viikot 6+1, toivottavasti siellä oikeasti on joku...
 
Mä tossa mietin että miten ilmottaa someen uutisesta ja sitten välähti! Rv 12 osuu aika hyvin Vapun tienoille ja voisin kirjoittaa valkoisiin vappupalloihin "isoveli" ja "isosisko":happy:
 
Me kerrottiin tänään mun siskolle ja sen miehelle, kun tulivat perheineen kauempaa meille yöksi. Olisivat varmaan arvanneet muutenkin, kun puolikuolleena ja pahoinvoivana täällä vaan makoilen. Muut ei vielä tiedä, mut alkaa tuntua, että tällä olotilalla ei kauhean pitkään salailla.
 
Pystyykö sitä ekaa neuvolan kautta tulevaa ultra-aikaa varaan jo etukäteen vai annetaanko se tiedoksi sitten ekalla neuvolakäynnillä?

Riippuu varmaan paikkakunnasta. Itse menen Hyvinkään sairaalaan ultraan, sieltä tuli aika postitse kun neuvolasta laitettiin lähete. Aika tuli nopeasti, alle viikko käynnin jälkeen.
 
Ok, kiva että sait ajan kuitenkin niin nopsaan. Mä just mietin et kun täs nyt oottelee eka neuvola-aikaa ilman tietoa ultra-ajasta (neuvola 12.4./rv 9+3), niin meneekö ultra-aika sit vielä jonnekin viikkojen päähän. Kai tuonne vois soittaa ja selvittää :)
 
Me kerrottiin molempien perheille jo. Miehen vanhemmille ja siskolle tuossa päälle viikko sitten kun oli isän synttärit. Tein onnittelukortin missä luki "Parhaat isät ylennetään..." ja seuraavalla sivulla ultrakuva ja teksti "isoisäksi". :joyful:

Aprillipäivänä kerrottiin mun koko perheelle, kun oltiin kaikki yhdessä syömässä mun vanhemmilla. Kehitin pelin missä kaikkien piti kertoa yksi aprillihuijaus ja yksi totuus ja kaikki muut sai arvailla, että mikä pitää paikkansa ja hiillostaa ja kysellä lisäkysymyksiä. Melkein kaikki uskoi mun toista väittämää, mikä oli, että otetaan neljäs koira ja vaan veljen vaimo arvasi oikein raskauden. Noita hurttia kun löytyy jo kolme, niin oli kaikkien mielestä uskottavampi väittämä. :hilarious: Riemu repesi kun kerroin oikean totuuden ja kaikki oli tosi iloisia ja onnellisia. :Heartred On siis meidän vanhempien ensimmäinen lapsenlapsi. Ja pelikin meni paremmin kun hyvin koska sattumoisin kaikilla muillakin oli kivoja ja jännittäviä uutisia elämästään! :love7 Jäi ihan huippufiilis! Nyt jännitellään sitten seuraavaa paljastusta, mikä on tän kuun lopussa tai ens kuun alussa ihan se "julkinen" raskausilmoitus kavereille yms. Iik!
 
Kerroin töissä lähiesimiehelle, joka otti uutisen tosi hyvin! Onnitteli vain kovasti ja pyysi mua heti sanomaan, jos hän pyytää tekemään liikaa hommia :) Tulipa helpottunut olo, kun ei tarvii yrittää piilotella väsymystä ja pahoinvointeja jne.
Nyt menossa rv 8+1.
 
Saa nähä kauvan pystyy enää pitämään salassa. Kauhea turvotus ja tää huono olo ei tee tästä helppoa. Mies tuumas et rv 12 kerrottaisiin vasta. Apuwa. :)
 
Meillä ajatuksena oli tosiaan kertoa vasta lähempänä RV 12. Mutta eilen päätettiin kuitenkin kertoa isälleni kun hän täytti 60v. Ensimmäinen lapsenlapsi olisi hänelle. Sanoi olevan paras lahja ikinä :) Kerroin kuitenki että on vielä alussa ja keskenmenon pelko kova. Nyt on siis 6+3. Tällä tai ensi viikolla pitäisi päästä ekaan ultraan.
 
Takaisin
Top