Raskaudesta kertominen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onks tänään kukaan "huijannut" ihmisiä raskaudella? Facehan on tunnetusti täynnä kaikenlaisia ultrakuvia tänään, mutta meinaako joku silti laittaa sinne kuvan, jota ei sitten poistakaan aprillipäivän jälkeen...? :cool:

Mieli tekis, mut ei pysty. Miehen kanssa sovittiin tossa ruokkiksella, et ei pilailla nyt tällä aiheella. :grin

Mä en meinaa tänään laittaa mtn. Rakenneultran jälkeen päivittelen jotakin :)

En aatellu laittaa. Tai eka pohdin sitä mutta sit ku viis kaveria julisti raskauttaan facessa niin totesin että enpä laita. Joskus sitten tulee ilmi todennäköisesti jonkun kuvan kautta

Mä mietin asiaa ja totesin, että mun raskaus on niin oletettavissa oleva asia, ettei mee läpi pilana.

Mulla olis voinut mennäkin läpi pilana.. Kaikki ei osaa odottaa tällaista uutista meidän suunnalta :) mutta rakenneultran jälkeen sitten.

Ei meiltäkään ihan ensimmäisenä varmaan odotettais näitä uutisia :)

Nyt on lapsuuden parhaalle ystävälle kerrottu ja vastaanotto oli ihan mahtava :Heartred Kertoi jopa itsensä potevan vauvakuumetta.... :wink Olis ihanaa jos meidän välit taas lämpenis tän myötä, kun oon vähän kummiksi ajatellut tätä mun ystävää :) Tekemisissä ollaan yhä mutta liian harvoin kun välimatkaa on eikä muka ehdi (tässä aionkin ryhdistäytyä - ystäviä ei voi koskaan olla liikaa!).

Mä en tuonne faceen ajatellut laittaa, mut ehdotin miehelle josko laitettas hänen äidilleen ultrakuva. Mut ei oikein lämmennyt sille. Ootellaan ensin sairaalalta puhelua ja sen jälkeen sit.

En taida laittaa faceen ollenkaan mitään :) Sitten synnytyksen jälkeen vois jotain kuvaa työntää sinne.. :D Ellei toki kaverin kanssa tuu kuvia otettua kesällä missä maha näkyy mutta en erikseen taida kirjotella. Ainakin vielä tällä hetkellä ajattelen noin ;)

En mäkään aio laittaa kuvaa, saati sitten kertoa tästä sen kummemmin enää kenellekään. Kun miehen lähisuvulle on pääsiäisenä kerrottu niin muut saa sitten tietää kun tän selvästi näkee tai kun kuulevat jostain kautta.
Sit synnytyksen jälkeen oon suunnitellu laittavani kuvan faceen.

Mäkin ajattelin jos synnytyksen jälkeen laittais kuvan varpaista tai sormista :)

Yllättävän paljon oli facebookissa tänään "raskausuutisia", etenkin mun miehen tuttavapiirissä.

Ei munkaan tee mieli vitsailla tällä asialla aprillipäivänä. Jossain vaiheessa julkistetaan kyllä somessakin meidän perheenlisäys, koska meillä on sattuneista syistä ystäviä ja sukulaisia eri puolilla maailmaa. Ei kaikkien kanssa tule muuta kautta vaihdettua kuulumisia niin usein. Mut varmaan vasta sitten kesällä, kun on kunnon masu.

Juu olis kyllä karseeta, kun piloillaan nyt heittäis uutisen ilmoille huhuksi kiertämään, ja sit sattuiskin vielä jotain. Odotan mielummin et maha on ihan "ei epäselvyyttä-kuosissa" ja sit saa huomata vaikka kaikki. :) Osaahan sitä sattua vaikka ja mitä myöhemminkin, mutta kunhan nyt ekaks älyäis ite et tässä ollaan kaiketi vanhemmiksi tulossa... :)
Voi sit kesällä vaikka päivitellä kuvia ihan muissa yhteyksissä facebookiin, niin huomaa kuka huomaa. Ja kaverilista saa samalla läpikäynnin. On kertynyt paljon porukkaa kavereiksi, jotka ei enää elämässä oo millään lailla mukana. Vanhoja työkavereita tms, joiden elämät on ihan muualla ja ei koskaan mitään kommunikoida...

Minä kerroin positiivisen testin tehtyäni ensin kihlatulle ja sitten kahdelle kaverille. Toinen suhtautui aivan ihanasti ja toinen "ystävä" ei niin kivasti. Minä mielissään kerron iloisia uutisia, niin alkaa puhua keskenmenoista, kohtukuolemista jne. Tottakai, tottakai, minä tiedän, että kaikki on mahdollista, mutta jotain tilannetajua! Ei tee enää mieli olla yhteydessä ko. ihmiseen.
Minä harvoin mieleni pahoitan mutta nyt niin todella tapahtui.

Mun facesta ei löytynyt yhtään raskausuutista eikä mitään muitakaan piloja

Mun yhelle tutulle kävi kanssa niin, että kun kertoi silloiselle parhaalle ystävälleen raskaudestaan, niin tämä möläytti heti "meinaatko pitää sen?" ja vaikka hälle tehtiin selväksi, että lapsi oli toivottu niin väläytteli silti aborttia pari kertaa. Oli ensin tämä tuttava aatellu pyytää sitä ystävää kummiksi, mutta pahoitti mielensä tuosta niin, että pyysikin toista. Lapsen synnyttyä tää entinen paras ystävä (välit on käsittääkseni nykyisin aika olemattomat) oli sitten vielä loukkaantunut siitä, ettei hän ollut päässyt kummiksi. Kyllä toiset osaa olla aika tahvoja näissä asioissa...

Ite pelkäsin kanssa, että jostain tulee kauhistelua, että oliko tää tosiaan toivottu lapsi, kun esikoista aloin odottaa vain 7kk yhdessäolon jälkeen, mutta kyllä me ihan tarkotuksella yritettiin lasta niin pian. Napsahtikin ylläriksi tokasta kierrosta. Mutta onneksi meijän läheiset on osanneet pitää mölyt mahoissaan, vaikka varmasti joku onkin aatellut, että oltiin liian nopsia.

Inhottavia kyllä semmoset vähättelevät ja loukkaavat kommentit tai turha pelon lietsonta. Nää raskausjutut on muutenkin niin herkkiä odottavalle äidille.

Mulla on yksi kaveri, joka ei nyt oikein osannut käsitellä raskauttani. Ja juuri viikonloppuna sain tarpeeksi ja totesin hänelle, että olkoon yhteyksissä sittekö ei enää päästele pelkkiä sammakoita suustaan..

Takaisin